Nieuwe accu bij aankoop leeg?

Krentenbol

Prutsert
Ik heb dus een nieuwe accu gekocht, maar toen deze bezorgd werd, bleek hij leeg te zijn|(Hoort dit, of niet? Onbelast geeft hij 12 volt aan en belast (met electrische start) geeft hij ~6 volt aan.
 
Advertisement - register to remove this

Ze worden bewust ongeladen geleverd ivm gevaar met kortsluting e.d.
Gewoon mee rijden, dan laad hij het best bij.

jij wel :rolleyes:

autoaccu's komen geladen aan , scooteraccu's soms ook maar zijn stukken zwakker..

gaat echt niet m kortsluiting hoor , bovendien zijn de accu's afgeschermd ;)

verder is het slecht voor een accu om deze rijdend op te laden ,zo gaan accu's juist vaak kapot!

opladen aan een lader is het beste ..
 
waarom is dit slechter dan? als hij bijlaad aan een lader met bijv 13.2 volt of aan een druppellader met 13.2 volt, dat maakt toch niet uit?
of bedoel je dat je met een wisselende spanning zit?
 
omdat de accu gewoon nooit zo snel kan vol kan laden dan , als ie op de scooter zit word ie gebruikt ,en als ie al vrij leeg is gaat er meer uit dan in meestal , en je belast de accu anders.

beter gewoon even goed doorladen voor gebruik , dat voorkomt vaak dat je accu kapot gaat.
 
Huh? Ik weet niet hoor, maar als je rijd laad de accu een STUK sneller op dan met een gemiddelde accu lader á 4 ampère/uur. Plus dat een scooter ook nog eens amper gebruik maakt van de accu, alleen als je remt, toetert of richting aan geeft.
 
Melf heeft gelijk (vind ik) je moet altijd de accu ff vol laden zodat die ff vol zit, hem rijdend opladen KAN ook, maar dan gaat hij egt sneller van kapoet omdat hij eerst zga leeg is en dan al gelijk aan de arbeid moet.

FF aan de druppellader hangen is tog geen moeite... een aafje eraan en hij is vol ;)
 
Lijkt mij niet dat de accu aan de arbeid moet. Zonder accu werken alle functies van een scooter toch ook? Dat is dan toch inclusief verlichting e.d.? Dan zou de accu alleen minder snel opladen als je bijvoorbeeld richting aangeeft, maar hij wordt dan niet belast.
FF aan de druppellader hangen is tog geen moeite;)
Moet je er wel één hebben :|
 
Lijkt mij niet dat de accu aan de arbeid moet. Zonder accu werken alle functies van een scooter toch ook? Dat is dan toch inclusief verlichting e.d.? Dan zou de accu alleen minder snel opladen als je bijvoorbeeld richting aangeeft, maar hij wordt dan niet belast.

Moet je er wel één hebben :|

vraag gewoon de dealer of ie opgeladen accu's verkoopt :!
 
Back
Top