accu laden

Advertisement - register to remove this

De lader die ik heb , laad geloof ik 6 amp max , en als de accu vol raakt verminderd dit . Heb nu 2 x m'n accu moeten laden , door een defect in het laad systeem , dat is een jaar geleden , en de accu doet het nog prima
 
Ik laad scooteraccu's ook altijd met een acculader voor een auto.
Nooit geen problemen gehad.
Als de accu erg leeg is begint de accu, in mijn geval, te laden met 5 a 6 Amperes.
Dus als de laadstroom redelijk hoog is, na een kwartiertje laden even controleren of de accu niet heet wordt.
Anders even van de lader halen, de accu even laten rusten en dan weer aansluiten en na een kwartiertje of half uurtje weer eens controleren.
Naar mate de accu geladen wordt, wordt het spanningsverschil tussen de lader en de accu steeds kleiner en de stroom neemt geleidelijk af.
Wel koppel ik de accu van de lader als ik niet in de gelegenheid ben om regelmatig even te kijken naar de toestand want je weet maar nooit.
 
1 Advies , pas op met een Acccu lader die een snel laad functie heeft en een Booster stand .
Ik heb zelf meegemaakt bij een Speedfight 3 met een Digitale teller , de knipperlichten stonden aan terwijl ik de accu snel lader er op zette.
Poef! Teller kapot .
Met snel lader beter Contact uitlaten bij Elektronische tellers.
 
Dat had ik gisteravond ook al geschreven echter vergeten op de knop "post reply" te drukken.
Want ik heb het al eens gepresteerd om een acculader die ook geschikt was voor vrachtwagens aan te sluiten op mijn BMW F650GS, de spanning van de lader stond nog op 24V.
Mijn cockpit vond dit minder leuk toen ik hem even op contact zette om iets te proberen.
Sindsdien neem ik de accu altijd los want een foutje is snel gemaakt.
 
Back
Top