ABT Kymco DJ80

Gisteren weer even aan het testen geweest, mijn Evo6 en Mario's C20 geprobeert:

Rode lijn = Evo6 pijp voor piaggio
Groene lijn = Zoals ik in Genemuiden reed (zelfbouwpijp)
Blauwe lijn = Yasuni C20 met evo-flens (die is ongeveer 2cm langer)

grafiek.jpg


Ik vind het zelf al best netjes als je bedenkt dat dit met een +/- 5 jaar oude en versleten TCCD cilinder van nog geen €50, een (te kleine) zuiger van €12,50 en een cilinderkop van een std. Minarelli horizontaal is :)

Dit is trouwens gewoon met dezelfde afstelling als waar ik in Genemuiden mee reed, dus rollen enz. zijn niet bepaalt optimaal :p

Daarna de evo uitlaat degelijk vast gemaakt 8) en gekeken wat hij op straat doet, toch maar snel het verlengde subframe terug zetten denk ik...... -:-


evo6a.jpg



evo6b.jpg



Ook nog een keer gesprint tegen een RD350 2T, maar die kon ik wel hebben :)
 
Zozo erg netjes met je kymco.
Moet maar weer eens gauw langs komen.
Me runnert weer eff teste.
Op de weg is die wel lekker :p
Alleen me koppeling nog.
Succes verder.......
 
ff offtopic: betreffende testbank, is dat een zelfbouw ofzo?
zietter uit alsoftie in een schuurtje staat :D

voorderest stoer project en die uitlaat is echt kk vette shizzle
 
Marcel-NRG said:

De Prorace van bas is vrij versleten, er zit overal nog wel nicasil maar hij heeft een stootrand waar je u tegen zegt.

Als je de cilinder op een Piaggio zet is er niet zo veel aan de hand, maar omdat het op een Kymco moet komen, moet de zuiger hoger in de cilinder komen om de timing te corrigeren, en dan heb je wel last van de stootrand.

ff offtopic: betreffende testbank, is dat een zelfbouw ofzo?

Semi-zelfbouw, de bank zelf is idd zelfbouw, maar de elektronica, sensoren en software is van Dynojet.
 
toffe brommer, ik heb ook la eens kymco's gezien die waterkoelers erop hadden en een schijfrem voor.
als je t leuk vind heb ik wel pic's voor je geloof ik..

maar verder toff project!!
 
Ik ben al hard bezig met spullen bij elkaar te zoeken voor het nieuwe blok, vandaag bij JPS een mooie krukas gekocht, een Yamashi in een omgekeerde Doppler-doos :P

yamashi.jpg


Verder is het buizenframe al bijna af, en past de prorace cilinder al bijna op het carter.

Als alles een beetje verder is zal ik er wel eens een appart topic voor openen, want deze Kymco blijft zoals hij nu is denk ik.......
 
Nu echt voor de laatste keer met het oude blok aan het testen geweest, net de 15Pk niet gehaald :'( Maarja 14,8 is ook leuk (ongecorrigeerd kom ik waarschijnlijk wel boven de 15 )

Alleen het rare is dat het topvermogen wordt afgegeven onder de 12.000 tpm, dat zou niet helemaal de bedoeling moeten zijn als je naar de cilinder en uitlaat (evo6) kijkt. :rolleyes:

Ik ben er nog niet echt over uit waarom dat zo is, maar ik denk dat de cilindervulling boven de 12k erg slecht wordt (door de inlaat), als ik de oplossing daarvoor gevonden heb, moet het dus dik over de 15 gaan....... :)

Maarja dat ga ik wel proberen te verhelpen met het ProRaceII-blok, want ik moet en zal met een Kymco de 20Pk halen....... :P
 
Ik wed niet meer met jouw om kratten bier.....

Nouja alleen als we wedden dat jouw BWS binnen nu en een maand vastloopt :X :+
 
Back
Top