This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

ABT Kymco DJ80

Afgelopen zaterdag weer aan het testen geweest.

Hoogst gemeten vermogen was 13pk geblokkeerd, later wilde ik andere uitlaten gaan testen, maar bij de eerste run met mario's zuigerkiller-pijp -:- fikte er een klein gaatje in de zuigerbodem........ :'(



Waarschijnlijk komt het door een combinatie van een te vroege ontsteking en een TE dun gedraaide zuigerbodem.
 
Maar weer eens een mini-updatje:


Het big-end is op de testbank kapot gelopen, dus moest er een nieuwe drijfstang in de krukas.

Toen ben ik gelijk maar begonnen met een "nieuw" blok, dus:

Vrij nieuwe aangepaste cilinder (waar de flens vanaf gebroken was, mario& zn baas bedankt voor het lassen)
een aangepast carter (vorige was standaard)
Aangepaste Dell- orto PHBH 26 (zie foto)
Rito krukas met nieuwe drijfstang
Italkit binnenrotor
Nieuwe ABT uitlaat (bovenste op foto)






Ik hoop dat ik volgende week weer eens kan testen, ik ga er vanuit dat het meer vermogen levert dan het vorige blok.
 
Het rijdt/rolt......

Alleen moet er nog een uitlaat ophanging verzonnen worden, maar het idee is wel duidelijk zo.

Als hij motorisch een beetje op orde is vind ik hem af voor Genemuiden.

De foto's:







 
Een scooter waar niet voor duizenden €'s aan onderdelen opzit wordt niet naar gekeken geloof ik :| , maarja toch maar weer een paar foto's:









Samen met mn andere sprinter, Puch Maxi dus:






Het doel is om een snellere tijd neer te zetten dan sommige pia's en mina's in genemuiden, t zal moeilijk worden, maar er zullen altijd wel mensen zijn die niet kunnen afstellen....

En met de puch hopen we iig top 10 te rijden
 
Respect hiervoor...tis weer eens wat anders dan een complete speed of evo setup op een zipje Veel succes in genemuiden
 
is het niet mogelijk het zadeltje iets beter te maken?
't is maar voor 150m, maar je wil er ook niet af schuiven :X

ik vind 'm wel vet, alleen de voorrem 8P
 
Razma said:
is het niet mogelijk het zadeltje iets beter te maken?
't is maar voor 150m, maar je wil er ook niet af schuiven :X

ik vind 'm wel vet, alleen de voorrem 8P

Natuurlijk kan het zadel altijd beter, maar ik vond dit schuim ergens in de schuur, is eigenlijk voor een blata minibike, 't zit best lekker :L

En wat is er mis met mn voorrem :'(

Het is een heuse Kymco trommelrem met extra dun fiets remkabeltje
 
Echt een gek project dit
Ziet er goed uit!
Ben benieuwd of er uberhaupt nog wel wat ac'ers komen op genemuiden.

Ik zie je ws wel op genemuiden, ben benieuwd.
 
Ik zie nu trouwens dat ik de voorkap nog vast moet zetten

Ook ik hoop voor zaterdam mn bestickering binnen te hebben, dan is ie echt af.

De plannen voor komend sprintseizoen zijn:

Zelfbouw frame
MK prorace 2 (LC)*
ABT of Evo6 pijp*
geen originele krukas meer
en betere spoeling :| (in de cilinder uiteraard)

*gekocht van Bas@ice
 
Vanwaar weer de pijp die onlangs loopt ipv de bovenlangse uitlaat? Meer vermogen oid?

Ik vind het lbt tuning gebeuren ook erg mooi zolang je maar creatief bent en toch netjes uitvoert!
 
ErwinB said:
Vanwaar weer de pijp die onlangs loopt ipv de bovenlangse uitlaat? Meer vermogen oid?

Jep, veel meer vermogen en nettere afgifte, had niemand eigenlijk verwacht
 
ABT said:
Een scooter waar niet voor duizenden €'s aan onderdelen opzit wordt niet naar gekeken geloof ik :| , maarja toch maar weer een paar foto's:

vergis je je in, vind weinig dingen leuker dan brommers waar mensen zelf uitlaten voor lassen en dingen zelf maken

ABT said:
Jep, veel meer vermogen en nettere afgifte, had niemand eigenlijk verwacht

Is het ontwerp van de pijp hetzelfde?

Aan de hand van welke ideeen (formules, andere pijpen) ontwerp jij eigenlijk uitlaten?
 
Last edited:

Nee, een totaal ander ontwerp, ik denk dat bij de bovenlangse uitlaat de header te kort is, dus die ga ik binnenkort verlengen en kijken of hij het dan wel wil doen

En ik ontwerp uitlaten niet meer volgens een bekende theorie, bij mn puch werkte een ontwerp van een HRC GP pijp erg goed, op de scooter heb ik al een paar ontwerpen geprobeerd, waarvan de onderlangse tot nu toe het beste werkte.

Binnenkort er eens voor de gein een C20 en een Evo6 onder schroeven, kijken wat die doen, niet dat ik er wonderen van verwacht ofzo, maar toch....
 
ik vind dit echt een vet ding echt respect als je hier een vet vermogen uit kan halen

komt er nog een schijfrem op? sorry als ik ergens overheen gelezen heb
 
grappig eigenlijk, ze zouden het bij honda eens moeten weten wat er met hun ontwerpen gebeurt

Ik denk dat als je zo gemakkelijk gebruik kunt maken van een testbank dat je op den duur wel een redelijk idee krijgt wat een verandering aan een uitlaat tot gevolg heeft.
 

.