ABT Kymco DJ80

kijk eens op 50cc.nl daar verkopen ze die cilinders (90cc)

of ik zit verkeerd

ik vind het trouwens mega relaxt project...weer eens wat leuks
keep on fucking
 
Vandaag de cilinder afgemaakt:


cilinderkit.jpg


Zuiger is voor een Yamaha DT die ik bijna een centimeter ingekort heb en ook heb ik de bovenkant afgedraait zodat het een flat zuiger werd.

Cilinderkop is een originele minarelli kop (zo eentje met zo'n hobbel in de verbrandingskamer :L ) die iets aangepast is -:-

Compressieverhouding is nu iets meer dan 15:1
 
jlpijl said:
kijk eens op 50cc.nl daar verkopen ze die cilinders (90cc)

of ik zit verkeerd

ik vind het trouwens mega relaxt project...weer eens wat leuks
keep on fucking

Je zit verkeerd.... :)
 
Vandaag een binnenrotor gearriveerd: (selettra voor peugeot)


selettra.jpg


weer begonnen met de opbouw van het blok, kan ik van het weekend weer de testbank op...... :)
 
ABT goes xtreme!!

Als spruitstuk gebruik ik een Malossie spruitstuk van een MBX.het mooie van dat ding is dat er een goede stuffer inzit.
En ook het membraan is van een mbx. Voor mbx zijn heel veel verschillende membramen te krijgen dus echt leuk om mee te experimenteren. Ikzelf rijd nu met een diep V-membraan met normale klepjes.
 
Vandaag het frame afgemaakt: Alles eraf geslepen wat ik niet nodig vond :p

frame1.jpg


frame2.jpg


Daarna het blokje weer eens laten draaien met de nieuwe cilinderkop, zuiger en binnenrotor.

Er heeft in ieder geval nog nooit zoveel vermogen in gezeten als nu,
hij wil, met verlengd subframe en naar voren verplaatste en verlaagde zitposite, voor nog de lucht in.

Ik schat dat hij rijklaar minder dan 50kg weegt, dus dat begint er al aardig op te lijken 8)
 
gloomyglow said:
rijd alsjeblieft niet met orgi top racing membraan.

Rij ik nog wel, en hij loopt er nu goed mee (ik heb natuurlijk nog niets anders getest)

Je hebt het huis waarschijnlijk wel iets groter moeten frezen, ofniet ? Ik heb een origineel MB membraan gepast en die was net iets te breed....
 
you excuse to me, I am an Italian customer, and not to understand nothing of what you write! : -) would want also I to mount a selettra on an identical motor to this, but I do not know which I must take to adapt you can give one hand to me? it is one selettra for piaggio or minarelli? Thanks thousands!
 
KNero said:
you excuse to me, I am an Italian customer, and not to understand nothing of what you write! : -) would want also I to mount a selettra on an identical motor to this, but I do not know which I must take to adapt you can give one hand to me? it is one selettra for piaggio or minarelli? Thanks thousands!

No, a selettra for a Peugeot Speedfigt, but one for a piaggio will probably adapt too (not sure)
 
Back
Top