Aanslagen in London...

Ik zie hier weer de typische msn lijstjes langskomen met NewYork, Madrid, London nu amsterdam etc. Al Qaeda heeft veel meer aanslagen gepleegd. Ook op Moslimlanden.
Hier een lijst.
De terreurdaden in Londen komen overeen met de methodes die het terreurnetwerk al-Qaeda eerder heeft gebruikt. Een overzicht van de belangrijkste aanslagen door al-Qaeda en aanverwante organisaties sinds 11/9.

1 september 2004: In Beslan (Noord-Ossetië) overvallen 32 zwaarbewapende terroristen een school. Ze nemen meer dan 1300 mensen in gijzeling Bij de bevrijdingsactie komen 330 gijzelaars om, onder wie 172 kinderen.

24 augustus 2004: Twee Russische passagierstreinen verongelukken na springstofexplosies in het zuidwesten van Rusland. Er vallen 90 doden.

29 mei 2004: 22 doden bij een overval op westerse kantoren en woonblokken in Saoedi-Arabië.

11 maart 2004: Vier treinen worden met tien bommen opgeblazen in Madrid. De aanslagen kosten aan 191 mensen het leven.

20 november 2004: In Istanbul ontploffen explosieven voor Britse kantoren waarbij 33 doden vallen. Vijf dagen eerder waren bij aanslagen op twee synogoges in de stad al 24 mensen omgekomen.

16 mei 2003: In de Marokkaanse havenstad Casablanca komen 45 mensen om bij vijf aanslagen op westerse en joodse doelen.

12 mei 2003: Een serie bomaanslagen in de Westerse wijk van de Saoedische hoofdstad Riyad kost aan 35 mensen het leven.

28 november 2002: In de Keniaanse stad Mombasa blazen terroristen een auto op voor een Israëlisch toeristenhotel. Er vallen 18 doden.

12 oktober 2002: Bij bomaanslagen op het Indonesische eiland Bali worden 202 mensen gedood.

11 april 2002: Bij een zelfmoordaanslag op een Synagoge op het Tunesische eiland Djerba vinden 21 mensen de dood.

11 september 2001: Islamitische extremisten kapen vier vliegtuigen in de VS. Ze laten twee toestellen doelbewust verongelukken tegen de torens van het World Trade Center in New York, en één op het Pentagon in washington. De vierde stort neer in Pennsylvania. In totaal komen circa 3000 mensen om.


Wat ik denk dat als ze Nederland pakken dat het dan zeker de Rotterdamse haven is, vlieg daar maar 2 vliegtuigen in of wat dan ook, en de schade is niet te overzien, wat denk je van gifwolken etc die zich zullen verspreiden.
 
PaulPhantoM said:
`


Beide gewoon een punt vind ik, ik bedoel het is toch ook zo, hoeveel iligalen en weet ik het zit hier wel niet allemaal :rolleyes:
Ze kunnen rustig hun plannen voorbereiden en aanslagen plegen..
Alles kan er maar in..
Maar idd stoppen doe je het niet, maar de kans verkleinen zeer cker wel.

Iedereen kan wel een terrorist zijn maar wie zijn het altijd? juist.

DE MOSLIMS!!! en die zitte hier maar 1 miljoen gvd
 
Jesse@SR said:
Wat ik denk dat als ze Nederland pakken dat het dan zeker de Rotterdamse haven is, vlieg daar maar 2 vliegtuigen in of wat dan ook, en de schade is niet te overzien, wat denk je van gifwolken etc die zich zullen verspreiden.

Ze zouden ook utrecht kunnen pakken. Het knelpunt van alle sneltreinen door het hele land. Maar idd, zo heb je nog wel wat doelen.
 
Wat mij opvalt, is dat de mensen die in Londen wonen en/of werken, erg rustig reageren op het hele gebeuren, ze lijken zich er niet veel van aan te trekken...

Het kan natuurlijk twee kanten op, of de Terroristen zijn er klaar, en prepareren zich op een andere aanslag.

Of ze denken, die mensen uit Londen vonden het zo te horen niet erg genoeg, nou dan plaatsen we nog een paar bommen.

Maja 49 doden hoorde ik net? of 44 oid.
 
Erik. said:
Wat mij opvalt, is dat de mensen die in Londen wonen en/of werken, erg rustig reageren op het hele gebeuren, ze lijken zich er niet veel van aan te trekken...

Het kan natuurlijk twee kanten op, of de Terroristen zijn er klaar, en prepareren zich op een andere aanslag.

Of ze denken, die mensen uit Londen vonden het zo te horen niet erg genoeg, nou dan plaatsen we nog een paar bommen.

Maja 49 doden hoorde ik net? of 44 oid.


Genoeg iig :| , zag op t nieuws dat er nog een hoop doden waren maar daar konden ze moeilijk bij oid puin e.d. )
 
IK heb er 1 zin voor

Wie het gedaan heeft of ook maar goed vind wat gebeurt is mag van mij hard sterven en focking branden in hell :( :L
 
en dan hoor je meneer Donner: Ook Nederland zal nu oplettend zijn om een mogelijke aanslag te voorkomen.

ja hoor, het lukt ons geeneens om een tbs-er vast te houden......
 
air2air said:
Kunnen we niet gewoon een Bush met een legertje en Bin Laden met ze harem op een eilandje zetten en maar lekker laten vechten? scheelt een hoop gezeur :X Maar dan wil JP natuurlijk weer mee :L

ipv wapens camera's , heb je big brother deel 5 8)
 
wanksta1 said:
IK heb er 1 zin voor

Wie het gedaan heeft of ook maar goed vind wat gebeurt is mag van mij hard sterven en focking branden in hell :( :L

Die zelfmoordgast, die brandt nu wel in de hel ja !!!
 
Maar wat dacht je dan van Dsm in Limburg? Ik bedoel dat is ook een groot doelwit, baals het op en je hebt een vuurzee van hier tot aan weet ik waar.. en dat kost ook veel geld, maar zoals al gezegd werd, haven van rotterdam. Ja ik had er nog niet aan gedacht.. maar beter blijven we hopen dat die shit niet in Nederland gebeurt.
 
dsm is laatst verkocht aan een of ander oosters figuur......

knal de afsluitdijk maar kapot. heb je een biologische ramp......
 
Aanslag rotterdam is niet zo moeilijk, je kaapt ergens bij engeland in het kanaal een tanker, laat moter vol door lopen en er is niks meer te doen om hem op tijd te stoppen als je hem eenmaal de europoort binnen hebt.
 
eigenlijk vind ik het zo erg niet, wat zou jij ervan vinden als een of ander stuk uitschot geld wilt trekken vna je land en zomaar een oorlog start :+

ook heb ik aan een paar britten, engelsen gevraagd wat zij ervan vonden krijg ej zo'n dom antwoord, van die vuile kut apen moeten eraan, ze moetne dood, het zijn klootzakken etc, dan ga je toch ff nadenken hoe dom zo'n volk is hoor.
erna heb ik gevraagd wat ze van belgie vonden dat ze niet gingen, het waren volgens hun "pussies".
maarja hun land heeft wel een aanval gekregen en wij niet he :+
er zullen er nog volgen, volgende is turkije, amerika weer of nederland :?
ik woon 2 km van dsm als ze erop vliegen sterf ik wel pijnlijk :X
 
Een tanker varen? Geen probleem.
Hem schadeloos door riffen en havens sturen; onmogelijk.
Maar dat is ook helemaal niet hun bedoeling.
 
Ik laat ook maar even wat van me horen hoe ik er over denk.
Er is 1 grote reden voor: mediaaandacht.

Waarom? Kijk maar naar b.v. stoeptegelaffaire.
1 iemand begint, en de rest volgen. Normaal hoor je er nooit wat van, daarna is het nog 4-5 keer gebeurt, alleen omdat het op t.v. geweest was, en van die kut koters dan denken van hé dat is cool. Dat ga ik ook maar doen. Bij ons in Apeldoorn hebben ze er ook eentje gegooit, gelukkig mis.

Ten tweede, wil ik ook nog even wat kwijt. Niet om iedereen bang te maken. Maar volgens een professor/geleerde, is nederland de volgende.
Na 11 september is hij de aanslagen gaan bestuderen. Hoe weet ik niet. Maar voor Madrid zei hij al, binnenkort komt er een aanslag in Madrird, daarna in London, en daarna in Nederland. Want Nederland staat op de 3e plek met landen die troepen hebben gestuurd naar Irak. Dus daarom komen er bij ons ook aanslagen.

Ik zelf schrok wel, dat die man van te voren al had gezegt, van dat er aanslagen kwamen in Londen en Nederland.

Ik heb het zelf niet gezien op t.v. maar mijn vader had het gelezen/gezien op t.v. en die zei het tegen me.
 
Back
Top