Aankoop eerste scooter

H

Huugje14

Guest
Beste allen,

vrij nieuw lid maar aankomend scooter eigenaar.Ik probeer me een beetje te verdiepen in de scooter wereld maar echt wil dat nog niet lukken.Dus bij deze vraag ik jullie raad :D

Ik krijg een scooter van mijn ouders.Ik zat zelf aan een aerox,derbi Gp1, of een mooie darkslide te denken.

En dan zocht ik er een mooie set up bij waarbij:snel optrekken, topsnelheid van rond de 70-80, een eurobegrenzer.Hiervoor heb ik te besteden circa 1500 euro(dus alleen tunen scooter+helm zijn al)

Ook aan de buitenkant wou ik een aantal veranderingen brengen(als voorbeeld een aerox) Zo'n sportstuurtje vind ik wel mooi maar dan moet er ook nog een digitale teller op (neem ik aan?).Ik heb wel eens gezien dat de achterkappen helemaal veranderd zijn(extreem underseat heet dat??) waardoor je al die lelijke dingen daarachter kwijt bent.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen :D

Mvg Huugje14
 
Advertisement - register to remove this

Beste allen,

vrij nieuw lid maar aankomend scooter eigenaar.Ik probeer me een beetje te verdiepen in de scooter wereld maar echt wil dat nog niet lukken.Dus bij deze vraag ik jullie raad :D

Ik krijg een scooter van mijn ouders.Ik zat zelf aan een aerox,derbi Gp1, of een mooie darkslide te denken.

En dan zocht ik er een mooie set up bij waarbij:snel optrekken, topsnelheid van rond de 70-80, een eurobegrenzer.Hiervoor heb ik te besteden circa 1500 euro(dus alleen tunen scooter+helm zijn al)

Ook aan de buitenkant wou ik een aantal veranderingen brengen(als voorbeeld een aerox) Zo'n sportstuurtje vind ik wel mooi maar dan moet er ook nog een digitale teller op (neem ik aan?).Ik heb wel eens gezien dat de achterkappen helemaal veranderd zijn(extreem underseat heet dat??) waardoor je al die lelijke dingen daarachter kwijt bent.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen :D

Mvg Huugje14

Hey, ik zou toch beginnen bij ontgrenzen van je scootertje, niet meteen helemaal gaan tunen ofzo. Ontgrenst loopt rond de 75 en trekt redelijk op.
Snel trekken en sloom rijden gaat niet, het is en snel trekken en hogere top of sloom trekken en slomere top:p.
Anders gewoon een leuk uitlaatje er onder leggen (yasuni r ofzo?) Top rond de 80-85 en trekt stukken beter
Sportstuurtje heb je ook nog een pen/clamb voor nodig om 'm te monteren en het is idd een underseat, gewoon overal te halen. Ben je idd meteen van al je lelijke zooi achter af O-)
Van die 3 scooters zou ik de aerox nemen. Veel spullen voor te halen en gewoon fijn scootertje. Derbi gp1 heb ik mindere dingen over gehoord en darkslide nog nooit van gehoord ;)
 
darkslide is een soort van jet force (tik maar eens in bij google).En ik wil dus ook hard optrekken en een mooie hoge top ;)

Een vriend van me heeft een aerox en die trekt heel sloom op maar heeft een top van 80-85?Naja doet verder niet echt ter zake.

Dus als ik een standaard aerox neem begrenzing eraf haal nieuwe uitlaat erop loopt die al 75-80?Hoe zit het dan met al die mensen die alles ongeveer vervangen en maar een top van 80-90 hebben?

Danl voor de reacties alvast!

Hugo
 
Ik zou inderdaad ook een Aerox kopen als ik jouw was.
En voor dat tunen:
Spaar eerst nog maar wat meer geld want dan kan je eerst zo even rijden.
Ik raad je zowieso aan dat als een nieuwe Aerox uit de winkel koopt eerst ongv. 500 km standaard rijd. Als je 2e hands koopt (wat ik niet denk) dan moet je er voor zorgen dat ie helemaal origineel is.
Waarom origineel: omdat je dan weet dat er niets aan veranderd is.Anders kan de vorige eigenaar hem nog wel eens naar de knoppen geholpen hebben.
Dan na de 500 KM of als je een originele hebt die meer als 500 KM gelopen heeft kan je eens beginnen met de prop uit de uitlaat en de vario ring eruit.
Dan als je daarmee een goed tijdje (maandje ofzo) gereden hebt en je denkt: oke het is nog niet genoeg.
Dan kan je er een andere uitlaat onder zetten kijken hoe dat is.
Maar houd er wel rekening mee dat scooter 'tunen' duur is.
Dus houd altijd wat geld achter voor het geval je een glijer maakt.
Want niemand kan perfect rijden en iedereen glijd wel eens dus jij vast ook ;)
Nu wil ik niet zeggen dat je slecht rijd hoor ;)
Maar goed
Hoop dat het geholpen heeft
M.v.g. Bryan
 
waarom koop je niet een schakel?

een yamaha tzr bijv?

ik heb zelf een neos maar na een paar maanden rijden wil ik nu tog echt een tzr of een gpr50 of een rs50:D

die zijn echt super mooi!
moet je maar ff googelen:#
 
die yamaha tz is zeker een gaaf ding maar ik moet er dagelijks mee naar school rijden dus geen zin in al teveel gedoe.Verder zal ik nog wel eens mensen achterop hebben en dan lijkt dat me ook niet ideaal.

Bedankt allemaal voor de reacties helpt zeker dit forum!
 
Op een Aerox kun je achterop ook niet ideaal zitten, just for your information.
Zoals alle anderen al hebben gezegd; Je kunt het beste opvoeren in stappen.

Begin dus eerst standaard, daarna volledig ontgrenzen om vervolgens een andere uitlaat (Yasuni R, Giannelli Shot) te halen.
Eventueel kun je later nog wat sneller door een laagtoerige 70cc (DR70, Stage6 Pro).
 
Goed het gaat dus een aerox worden :) Nu vroeg ik me af wat kost dat underseat?en dat sportstuur en is dat goed zelf te doen of moet ik dat laten doen?Ook (puur voor de sier) zat ik er aan te denken zo'n stage6 powerfilter(groot rood ding) erop te zetten omdat dat zo gaaf eruit ziet.Doet dat nog wat aan de performance?

Hugo
 
ik zou er geen powerfilter opgooien zeker niet z'n grote van stage6 want op ''standaard'' setup schiet je er nie veel meer mee op dan wat herrie....

die aerox gewoon ontgrenzen een R eronder en dat vind je vast wel leuk rijden en underseat geen idee wat dat kost????
 
sterker nog, met een powerfilter is de kans alleen maar groter dat er wat stuk loopt, en het afstellen zal nog lastiger worden... geen aanrader dus ;)

En underseats, tja, voor een rox zou ik het niet weten, maar ik geloof dat ze voor een neos iets van 30-40 euro waren, denk dat je daar een beetje rekening mee moet houden ;)
 
Goed ik heb genoeg informatie hartelijk bedankt allemaal!Het topic mag op slot worden gezet.

Nogmaals bedankt allemaal ik probeer me langzaam aan in de scooterwereld te verdiepen maar het motorisch gedeelte vind ik nog behoorlijk lastig.Zal vast wel makkelijker gaan als ik er zelf aan kan sleutelen :)

Mvg Hugo
 
Inderdaad, de beste manier om te leren is door zelf deeltje voor deeltje de demonteren en goed opletten hoe het in elkaar zit. Het is helemaal niet moeilijk allemaal, gewoon een kwestie van geduld.
 
Dat ook maar ik dacht misschien moet ik eens in de zomervakantie een weekje bij de fietsenboer werken en daar "les" krijgen in het maken/opknappen/tunen etc van de scooter.

Overigens wil ik niet zelf aan het motorische gedeelte van me scooter gaan sleutelen geen zin in eindeloze diepe kosteposten en moeilijkheden laat dat maar aan de mensen over die ervoor betaalt krijgen :)

Hugo
 
Leuke reacties allemaal =D maargoed er mag definitief een slotje op.

Ik hoop veel te leren op dit forum(overigens Huugje14 wil niet zeggen dat ik 14 ben ;) naam bedacht toen ik 14 was)
 
Back
Top