Aankoop scooter zip

Hallo, ik ben van plan een piaggio zip te halen bij een scooter zaak

Bouwjaar 2016
Km stand 15.000
Prijs: €1000

Het enige nadeel is dat de scooter 6 eigenaren heeft gehad. De scooter heeft wel een grote beurt gekregen bij de scooterzaak en de scooter werkt perfect.

Zou ik deze scooter kopen of denken jullie dat dit niet slim is?
 
Advertisement - register to remove this

Scooters wisselen bij jongeren nu eenmaal vrij snel. Ze proberen vaak ook weer snel hun B-rijbewijs te halen. Dus ik kijk er niet echt van op. Als je snel rekent dan heeft men er toch wel gemiddeld zo'n 2500 km mee gereden, dus niet kort na aankoop weer weggedaan. Maar zoals altijd bij dit soort vragen is het vanaf achter mijn pc onmogelijk te zeggen of het een goede of slechte keuze is. Daar komt meer bij kijken en vooral proefrijden en ter plekke onderzoeken. Koop je hem bij een (goede) scooterzaak dan heb je hopelijk wel een paar maanden garantie. Dat scheelt in ieder geval met een aankoop via Marktplaats. Al betaal je uiteraard indirect zelf wel voor dat stukje garantie. Maar het kan je wel meer zekerheid geven. Neem in ieder geval iemand mee die verstand van zaken heeft als je naar die scooterzaak gaat.
 
Scooters wisselen bij jongeren nu eenmaal vrij snel. Ze proberen vaak ook weer snel hun B-rijbewijs te halen. Dus ik kijk er niet echt van op. Als je snel rekent dan heeft men er toch wel gemiddeld zo'n 2500 km mee gereden, dus niet kort na aankoop weer weggedaan. Maar zoals altijd bij dit soort vragen is het vanaf achter mijn pc onmogelijk te zeggen of het een goede of slechte keuze is. Daar komt meer bij kijken en vooral proefrijden en ter plekke onderzoeken. Koop je hem bij een (goede) scooterzaak dan heb je hopelijk wel een paar maanden garantie. Dat scheelt in ieder geval met een aankoop via Marktplaats. Al betaal je uiteraard indirect zelf wel voor dat stukje garantie. Maar het kan je wel meer zekerheid geven. Neem in ieder geval iemand mee die verstand van zaken heeft als je naar die scooterzaak gaat.
Super bedankt, ik neem inderdaad wel ff iemand mee die er verstand van heeft en ik doe een proefrit en als het in orde is dan koop ik hem.
 
Iemand die er verstand van heeft zegt mij ook niet zoveel.
Wij hebben 2 keer een scooter gekocht, proefrit gemaakt, zo op het oog prima.
Wij denken er zelf verstand van te hebben.
Laden hem thuis van de motortrailer, starten ho maar.
Zelfs één bij een scooterzaak in Amsterdam.
Gelukkig hebben we zelf de gelegenheid om eea in orde te maken, anders zouden we er niet aan beginnen.
Maar laatst ook een "koppel" Vespa LX 2 takt gekocht en die rijden perfect.
Worden nu dagelijks gebruikt.

Wij hebben ook 2 auto's gekocht bij de lokale garage, zijn daar altijd in onderhoud geweest.
Wat kleine slijtage reparaties aan gehad.
Rijden we alweer 3 jaar mee.

Het kopen van een scooter of motor is ook emotie.
En dan zie je bepaalde dingen niet.
Je moet het treffen.
En als je er ook nog garantie op hebt, gewoon doen.
Leuk als je het laat weten als je hem gekocht hebt en evt wat foto's.
 
Iemand die er verstand van heeft zegt mij ook niet zoveel.

Leuk als je het laat weten als je hem gekocht hebt en evt wat foto's.
Het zegt inderdaad niet alles. Maar 2 zien meer dan 1 en als je iemand met meer ervaring mee neemt dan je zelf hebt verklein je in ieder geval de kans van een miskoop. En geluk is natuurlijk altijd iets wat je goed kunt gebruiken. En als het een goede scooterzaak is, dan helpt garantie je natuurlijk toch ook wel.

En zou inderdaad leuk zijn als er nog een terugkoppeling komt als hij wordt aangeschaft.
 
Ik raad je aan een Zip te kopen die geheel standaard is. Dus geen moeilijke leds en power one verlichting. Dat is geen voorbode dat er nooit aan geprutst is, maar de kans op een betere koop is groter.
 
Vind het zelf een erg slecht idee om een 7+ jaar oude zip te kopen die 6 eigenaren heeft gehad. Je weet niet wat ermee gedaan is. 1000 euro is leuk maar goedkoop is duurkoop met scooters, reparaties zijn NIET goedkoop en onderdelen al helemaal niet. haal gewoon lekker een nieuwe, kan je 5 jaar probleemloos rijden.
 
haal gewoon lekker een nieuwe, kan je 5 jaar probleemloos rijden.
Ik vind dat redelijk kort door de bocht. Je kunt niet in iemands anders z'n portemonnee kijken. Wat voor jou misschien een paar centen zijn moet een ander lang voor sparen. Je hebt natuurlijk gelijk dat eventuele reparaties duur kunnen zijn, maar of die er aankomen is ook een gok. Als iedereen in de gelegenheid was nieuw te kopen bestond er geen tweedehandsmarkt. Niet alles wat gebruikt is, is bagger. En als je 16 bent koop je geen scooter met het idee er 5+ jaar mee te doen. Dan ben je in gedachten al bezig dat je met je 18de je autorijbewijs kunt gaan halen.
 
Ik vind dat redelijk kort door de bocht. Je kunt niet in iemands anders z'n portemonnee kijken. Wat voor jou misschien een paar centen zijn moet een ander lang voor sparen. Je hebt natuurlijk gelijk dat eventuele reparaties duur kunnen zijn, maar of die er aankomen is ook een gok. Als iedereen in de gelegenheid was nieuw te kopen bestond er geen tweedehandsmarkt. Niet alles wat gebruikt is, is bagger. En als je 16 bent koop je geen scooter met het idee er 5+ jaar mee te doen. Dan ben je in gedachten al bezig dat je met je 18de je autorijbewijs kunt gaan halen.
Onzin. Spaar gewoon even lekker een half jaartje verder met 1000, dat is echt geen budget als je een goede BETROUWBARE scooter wil. Juist als 1000 veel geld voor je is ben je beter af door verder te sparen
Is gewoon vragen om gezeik. Heb jij ooit even bij stilgestaan dat scooter fabrikanten hun meeste winst niet uit de verkoop van scooters halen maar uit de onderdelen? Daar zit een belachelijk hoge winst marge op. Of dat de gemiddelde scooterzaak minimaal 60 per uur rekent voor alleen arbeidsloon
 
Last edited:
Vind het zelf een erg slecht idee om een 7+ jaar oude zip te kopen die 6 eigenaren heeft gehad. Je weet niet wat ermee gedaan is. 1000 euro is leuk maar goedkoop is duurkoop met scooters, reparaties zijn NIET goedkoop en onderdelen al helemaal niet. haal gewoon lekker een nieuwe, kan je 5 jaar probleemloos rijden.
Ach, als dat meisjes zijn geweest die er alleen maar op rijden en er benzine in deden en olie peilden kan het een prima ding zijn.
En die prijs daar zit ook de garantie bij in.
We hebben hier een scooter uit 1998 met 11 eigenaren.
Start en rijdt prima, maar toch helemaal uit elkaar geweest.
AIL4fc-Mz5JzZ-Wm06yNOwIB62-odP1bDP2L7Citn9h2V1wfopN_BwKX9BVJrm4FD7XMqAs1MNjtDMdikRnkYqjGsAlgS0sOfdBlukD9Z6iZliLm5HCxwmSToAzn9RbBA7AvhrlQVIJvrqxGFP1rJHwWTmdxe0VClyV_cOkeHoT3nBEXfao9tQ0TSqueOfssSj5lX1qSFZHXZaBTJ6pgL_Fvw3Lmay9XyDtInCCpBBaROANnnfnQshUADiJY7wcc6iYBABi_kLlahksMmHc79Nl_bbCcYRkafCDjZy4knPl96JrGAleiYUntBkgaV0xFDmB2UEppBAjR1SIZrf4r1l5_nylB_ukGq3bihF081UpE0XFwBxNs55yS-wyP_ZJGvZ3_y40lBFOTfu3VWf7m5C17ljNjqzs-xSDCRpckoft45WszVJcV2p1XZSpTGdD0fnchXVHWjlGLKMpZ8CZpgFWhkPA_5hqgDhbjLqy9SBwfTRamIyw1dWTPLgynE-hfjk2mFq5G6cXaJpeNge2CeKoSIlnC_9G2rYqRzkkZ2AOO874sjVlphFcnHUZSrrpI405BO9lyCIiSyanok0G03Vu4v5KBmGycmb9N6-1TSXeojzhdqmUSoHFMt1QZvfI5AKuYWuErqoQG2NBSgX-PrxulrqP68ZBeBcXqNV371vTVA73XpHUm0lyUohejBoAu62NIUhJmcNepdnyHgLpKcGxaShkvW5MeSm0V8nftQI6RaOa2fPFBHa8PMpSrD41n4_rRC3UwsgPJO5aOo1R6eqCLK9oEAwhyzybpm5vF-G-NTXv-iCXseXUHVt4RAr1ZCWsOfo55-geeftomYvCJL9keE2Vh4s3zm0cWxcu7AcHoWFD3e_C9c_6d_WsfAXdRv6RkXl6Z0vYxsuC_XzijT7IY9Ffhwhg=w485-h619-s-no
AIL4fc9VDpuOMUiEOGIuhLyj9Ha5kMJ_btRHHqku7IK8DUXrYBj-HNCAbpyna0Eq0rYx0uaNTHcn6aj-KfNYtlS1eSsPiQ2H2ltLsuNS_sDraQ19eEY7DtbqDORkvNUJVg8lcGeAtZ15zPZZTsQVB_qZWmvWHcc2HE5fgk4SfX4208K7gwGvaF0RBdpYC9ZwhJZsg7kI9wDg7IlB7Zrp-vQKAxf27GZW-XrZzfUrzWeaVwzut3dbUYuenVoeojdLTpbdDArokFu2dYBJayyDeeLv6hEBG9dT5dMvV_BMK7Y-0TWmSNh7KVT6fomqGuuhDi7NBFRDI06xN3dYHXqPqYw0wJQWA3S_RvJmKbvTlIXCj971M2e74uUMTsdS3xji0iwEUkUlKIyn85rYtSBwv5rZISP60VvTJ8lDwGaIDR8kbVpyxJ56V9h8JUxRbcrQknBdDQaxNIOQHNvZeGqvJK-aU_aCwFCF4LM33WClRpeKuAqFpuVUEyYAf3SVSbls6ixrKVx06V8GckNS8_o5gG7vRPi9FziWa-A8PgGBJmRbhHBbam9QSeJL9PQ8gfhhQen2ira6vDvYY6Ork-Cw_6jnYNJ8YhFh_L3lG_2tYuKynhfjQOxCXoysYphQwxFlQwKwXZvEQRaZlQHg20vT38yCTUqeHAWRXhnMOgibb_x9xt2bi4HprTxB4OH1hnY6Hg3PaN4Pi77KhIYdY2sf4tj8T6it0QSqs39e_-cAGdykn70riYf2FKsd3bZA3Sz80YXKjIY_od3Pe97ROvKXqHz2hDl1w0tfCWxVO_cnk3mHfQl3aiDTy2Oxwbf9FdLEKZoASKCTFs4ILfSO3AOADOtaOhfHv0n_-Ap81uHIrfFpHM6TRdB3SL2M9sG63Hwh22pF_ExfoxY3C8jqmpDfE3MI91RDkdw=w486-h619-s-no
 
Ach, als dat meisjes zijn geweest die er alleen maar op rijden en er benzine in deden en olie peilden kan het een prima ding zijn.
Jij weet hoop ik ook wel dat dit een totaal onrealistische manier van denken is. En als een scooter goed start en loopt zegt dat echt niet altijd wat. Laatste keer dat ik een 2e handsje haalde was het 4 maand lekker karren en vervolgens om de haverklap iets kleins stuk. Leuk als je zelf kennis van zaken hebt maar anders niet waard.
 
Jij weet hoop ik ook wel dat dit een totaal onrealistische manier van denken is. En als een scooter goed start en loopt zegt dat echt niet altijd wat. Laatste keer dat ik een 2e handsje haalde was het 4 maand lekker karren en vervolgens om de haverklap iets kleins stuk. Leuk als je zelf kennis van zaken hebt maar anders niet waard.
Dan kan hij gebruik maken van de garantie.
 
Dan zoveel mogelijk rijden in die 3 maanden.
Zojuist een Zip gekocht. Eigenaar gaat studeren in Rotterdam en moest hem kwijt.
Originele kappenset etc. erbij.
Opknapper en geen garantie.
Post automatically merged:

Welke garantie? Een dealer geeft hooguit 1 tot 3 maand garantie op een gebruikte scooter omdat ze ook beseffen dat dit realistisch is voor een gebruikte. Daarna is het jouw eigen probleem.
Maar je hebt helemaal gelijk hoor. Garantie is niet voor eeuwig.
 

Attachments

  • 30B02DE4-8B75-444E-A7CD-F9741FB983F9.jpeg
    30B02DE4-8B75-444E-A7CD-F9741FB983F9.jpeg
    556 KB · Views: 5
Back
Top