aangereden wie heeft schuld

james1990

Well-Known Member
hallo ik heb een vraagje,
Ik ben een paar dagen terug aangereden door een auto, Ik reed op mijn brommer maar mijn licht deed het niet. Rechts van mij stond een auto op een uitrit en links op de andere weghelft kwam een auto aanrijden op het moment dat ik naar rechts kijk of de rode auto wel blijft staan wordt ik van links aangereden door de auto van de andere weghelft die wou keren maar zag mij niet. Ik zelf heb verder bijna niks maar me brommer is total loss, Dus mijn vraag is kan ik dit verhalen op de bestuurder want ik zit te twijfelen omdat mijn licht het niet deed of heeft dat er niks mee te maken.
 
Advertisement - register to remove this

Ja het is zeker super dom maar het was net kapot gegaan dus ik dacht dat kleine stukje voordat ik thuis ben kan wel maarja niet dus. Maar in iedergeval bedankt.
 
Ik ben er niet zo heel erg in thuis, maar mij lijkt het dat jij fout zit aangezien je geen licht op je brommert had.

Het is een regel. Zelfde als een regel dat verkeer van rechts voor gaat.
Jij heb je niet aan de regels gehouden en de gene die jou voorrang had moeten verlenen heeft je niet zien aankomen omdat jij je niet aan de regels hebt gehouden.

Lijkt mij iig erg vreemd als een verzekering jouw schade gaat vergoeden in dit geval :)
 
maar is het niet zo dat, wie er ook daadwerkelijk schuld heeft, de automobilist altijd moet lappen?

iets met zwakkere verkeersdeelnemers ofzo...
 
dat is als je op de fiets zit of lopend
met motor voertuig word het op gelijke hand gekeken

zelf denkik ook het zelfde als abizar
als jou licht het had gedaan had hij je waarschijnlijk ook gewoon kunnen zien aankomen.
 
goed... twordt een beetje verwarrend dan :p

Want ManfredZOR zegt klopt idd, maar in een ander artikel staat ook weer dat bromfietsen hier weer niet toe gerekend worden vanwege de kleine cilinderinhoud...

dus ik denk dat je het beste ff naar je verzekering kan bellen, of anders een regeling probeert te treffen... Want ik weet niet hoe het zit, maar je mocht toch ook niet overal op de weg zomaar keren?
 
verzekering zal niet uitbetalen.
en die auto was niet schuld.
schuld ligt helemaal bij jou zelf.
jij had geen verlichting op je scootertje.
had je dit wel gehad was dit waarschijnlijk nooit gebeurd.
jammer maar helaas.
 
Staat er op het schadeformulier dat je zonder licht reed op dat moment? Zo ja, wordt het idd ff de verzekering bellen. Als dit niet zo is wordt je gewoon uitbetaald.
 
Back
Top