SBO scooter stilstaand aangereden

Status
Not open for further replies.
Als het een oude uitlaat was, oke. Maar de redenen kun je boven teruglezen. Btw, hoe zie je dat voor je? Uitlaat opensnijden, eruitdeuken en weer dichtlassen?
 
dus dit was een ongeluk :rolleyes:

hij rijdt toch een ander aan??

de verzekering is er juist voor zulke gevallen..

want stel je voor deze jongen ging per ongeluk onderuit , raakt daarbij een afgekoppelde brandstoftrailer en maakt zo voor 100 duizenden euro's schade , zou een mooie boel zijn als ie dat zelf even moest ophoesten ;)

een verzekering is ervoor om de schade die je aan andere aanricht te vergoedden.

en mits het niet met opzet word gedaan zou dat geen problemen moeten geven...

De topicstarter heeft niemand aangereden.
Dus kan het niet via de verzekering van zn brommer.
Diegene die de schade aanricht is aansprakelijk.
Via die verzekering moet je dat regelen.
Volgensmij moet je het topic nog even doorlezen. ;)
 
Hij gaat ook de verzekering van zijn maat er bij halen. Niet zijn eigen verzekering. ;)
Dit kan gewoon via de WA verzekering van de brommer van zijn maat. Daar gaat het over, dus melf heeft gelijk.
 
Ik zou de uitlaat gewoon uitlaten deuken, kosten betaald je maatje
Snap niet dat hier zo moeilijk gedaan over word.

ja , als jij een nieuwe auto hebt , en ik trap je daar een deuk in , en ik las daar even een paar moeren op en trek het weer enigzins recht , dan ben jij dus tevreden?


want het is immers weer recht :rolleyes:

is exact hetzelfde idee...
 
ja , als jij een nieuwe auto hebt , en ik trap je daar een deuk in , en ik las daar even een paar moeren op en trek het weer enigzins recht , dan ben jij dus tevreden?


want het is immers weer recht :rolleyes:

is exact hetzelfde idee...


Dus als jij een deuk in me auto trapt... moet je even een compleet nieuwe auto voor me kopen?

Gewoon de pijp laten repareren bij iemand met verstand van zaken (dpr bv).
Dat kost geen drol.
Ben je echt helemaal niet tevreden met het resultaat, kun je die paar euro wat het heeft gekost toch voor lief nemen. (mits tegen partij het daarmee eens is).


Voor de prestaties zoiets afwijzen vind ik wat vreemd. Net alsof elke nieuwe mhr pijp precies het zelfde vermogen afgeeft.

Als je de pijp netjes laat uit deuken is er niets aan de hand.
Dan zou je alleen nog ontevreden kunnen zijn over de looks. (wat ik dan wel begrijpelijk zou vinden aangezien het geen goedkope pijp is)

Maar nogmaals, misschien ziet het er na het repareren wel gewoon erg netjes uit. :)
+ dat ik aanneem dat die jongen die m anders sowieso van je over neemt... er niet zo mee gaat rijden, maar de pijp ook laat fixen.
 
Maar het maakt voor de rest toch niet uit, ze doen elkaar ook een gunst
Misha krijgt een nieuwe, die andere jongen krijgt een mhr 2006 pijp die die even moet laten uitdeuken( en hij hoeft zelf die nieuwe 06 niet te betalen want dat doet de verzekering;) als het goed is dan:P
Dan houd hij er waarschijnlijk ook nog zo`n 175 a 200 euro aan over
( Maar toch vind ik het een rare plek voor een deuk misha:?
 
Dus als jij een deuk in me auto trapt... moet je even een compleet nieuwe auto voor me kopen?

Gewoon de pijp laten repareren bij iemand met verstand van zaken (dpr bv).
Dat kost geen drol.
Ben je echt helemaal niet tevreden met het resultaat, kun je die paar euro wat het heeft gekost toch voor lief nemen. (mits tegen partij het daarmee eens is).


Voor de prestaties zoiets afwijzen vind ik wat vreemd. Net alsof elke nieuwe mhr pijp precies het zelfde vermogen afgeeft.

Als je de pijp netjes laat uit deuken is er niets aan de hand.
Dan zou je alleen nog ontevreden kunnen zijn over de looks. (wat ik dan wel begrijpelijk zou vinden aangezien het geen goedkope pijp is)

Maar nogmaals, misschien ziet het er na het repareren wel gewoon erg netjes uit. :)
+ dat ik aanneem dat die jongen die m anders sowieso van je over neemt... er niet zo mee gaat rijden, maar de pijp ook laat fixen.

ik vind het een behoorlijke deuk, dat blijf je hoe dan ook zien..

daarom zeg ik , auto : als ik daar een deuk in trap , en je trekt de deuk er weer uit kun je nog steeds zien dat er schade heeft gezeten ,dit is met de uitlaat net zo alleen dan op kleinere schaar en de uitlaat is 1 geheel dus die moet in zijn geheel worden vervangen om geheel schadeloos gesteld te worden..

het gaat er niet om dat het eventueel makkelijk te fixen is , dat is van latere zorg , wat ze erna doen met het geld moeten ze zelf weten natuurlijk ;)

het gaat erom dat als je de deuk weghaalt het altijd nog blijft zijn , en dit bovendien ook niet de manier is om iets uitgekeerd te krijgen wat van te voren nog helemaal goed was.
 
Dus als jij een deuk in me auto trapt... moet je even een compleet nieuwe auto voor me kopen?
Damn, dit is wel de domste reply in dit hele topic..
krijgt die gozer een compleet nieuwe scooter?

verzekering vergoed 't gewoon.
en jullie zijn idd allebij blij, die gozer verkoopt die pijp en heeft nog een winst omdat hij jou heeft aangereden.
Mooier kan 't toch niet of wel!? ;)
 
Melf, jij bent volgens mij DE ENIGE hier die snapt hoe ik erover denk/voel.

En Mitch, als je even terugleest dan zie je ook hoe die deuk daar komt: hij is neergegaan en daarna enkele meters tegen mij aangegleden.

Hier nog wat fotos van kapschade, voor zover je het kapschade kunt noemen (toch fucked up dat paintjob nog net een maand oud was toen alles gebeurde, maar aangezien het te klein is ga ik het niet eens bij de verzekering opgeven maar slechts als bewijs van "correcte schadepatroon" gebruiken mocht er een expert komen). Op eerste foto zie je ook een kras op de pijp. Achja een beetje Type-ex en we kunnen weer verder:W

[ir]http://img25.imageshack.us/img25/6339/p1701091430uf0.jpg[/ir]
[ir]http://img3.imageshack.us/img3/7483/p170109143001pk7.jpg[/ir]
[ir]http://img3.imageshack.us/img3/3881/p170109143002sm1.jpg[/ir]
 
Je beenschild zit niet goed op je treeplank aangesloten :)

Snap wel dat je een nieuwe wil hoor, maar dit:

Geloof mij maar, ik rijd lang genoeg op dat ding om een fractie van verschil te voelen, daar heb ik geen testbank voor nodig. Maar ik praat hier niet over een "fractie" van verschil. Het scheelt toch wel dan een "paar 10es van pk's". En een paar tiendes van pk's betekent een paar tiendes/honderdsten langzamer op de baan, wat niemand wilt meemaken.

is echt de grootste onzin die ik ooit heb gelezen :D Het is geen injectie 4takt motor. 1 keer banken is geen garantie dat dat vermogen erin blijft zitten..

Even een extreem voorbeeldje van mn hr2 (zie bijlage), bocht zat dubbel, tail is half afgeknepen, en een dergelijke deuk als jouwe. en dan nog een dikke deuk aan de achterkant. Dit heb ik een keer voor de gein vergeleken met een nieuwe hr2. het scheelde 1/2 tiende pk. (maar ik moet toegeven; ik kon eerst bij 130 nog op het achterwiel, maar toen nog maar bij 125 km/h 8P)

Succes met de verzekering, ben benieuwd..
 

Attachments

  • Parts 444.jpg
    Parts 444.jpg
    919.2 KB · Views: 66
Damn, dit is wel de domste reply in dit hele topic..
krijgt die gozer een compleet nieuwe scooter?

Lees even waar ik op quote dan wijsneus.
Als er een deuk in je auto zit, zetten ze er toch ook niet een compleet nieuwe zijkant tegen aan ?
Dat word gewoon uitgedeukt op een nette manier.

Als je verder had gelezen had je gezien dat er mensen zijn die uitlaten gewoon netjes kunnen repareren waardoor je er vrijwel niets meer van ziet ( het zit tevens toch redelijk onderaan de pijp).

Ik bedoel dus niet je de uitlaat zomaar even naar een lasser om de hoek moet brengen.



Zoals ik al aangaf neem ik aan dat de uitlaat sowieso gerepareerd word door die jongen die hem overneemt indien de TS toch een nieuwe wil.
Dan kun je het beste gewoon de pijp eerst laten fixen en misschien zie je er dan vrijwel niks meer van.
Is de TS niet tevreden, kan ie altijd nog de dingen regelen zodat hij een nieuwe krijgt.




Maar aan de ts zijn reply's te zien wil ie gewoon een nieuwe. kost wat kost.
Dus ik snap sowieso eigenlijk niet waarom er nog zo lang over gediscuseerd word.
Stap naar de verzekering en suc6 :)
 
Even een extreem voorbeeldje van mn hr2 (zie bijlage), bocht zat dubbel, tail is half afgeknepen, en een dergelijke deuk als jouwe. en dan nog een dikke deuk aan de achterkant. Dit heb ik een keer voor de gein vergeleken met een nieuwe hr2. het scheelde 1/2 tiende pk.

Succes met de verzekering, ben benieuwd..

Hoe zat het dan met de toerenverloop? Was het nog steeds een mooie lijn?
Btw. heb je nog steeds die gedeukte uitlaat in je bezit?
En thnx btw:)

Maar aan de ts zijn reply's te zien wil ie gewoon een nieuwe. kost wat kost.
Dus ik snap sowieso eigenlijk niet waarom er nog zo lang over gediscuseerd word.
Stap naar de verzekering en suc6 :)

Nieuwe uitlaat is er al, ligt alleen nog bij twins voor een kleine aanpassing. Van de week ophalen.
 
Last edited:
Het is btw wel dom om een auto en een uitlaat te vergelijken he.

Een uitlaat met een deuk erin zal sneller worden vergoed dan een auto. Ik bedoel jullie kunnen toch ook wel zelf bedenken dat een uitlaat 300 euro kost, en een auto al snel 20 000 + euro.

Daarom verkies je een nieuwe uitlaat omdat het veeeeeel goedkoper is, en bij een auto, een nieuwe zijpaneel, of uitlaten deuken. :)
 
Maar als we alles terugbrengen naar niveau van scooters? Laten we zeggen ik koop een nieuwe scooter uit de winkel en iemand rijdt 1 (niet meer) kap kapot (of slechts paar krasjes erop). Dan krijg je wel ongelooflijk groot bedrag voor die ene kap of een compleet nieuwe kap. Oude kap wordt ook niet aan elkaar gepolyesterd en laat staan dat je dan een nieuwe scooter krijgt.
 
ja, en dan nog is een auto duurder.

altijd dat als gedoe, als ik rijk was, zat ik nu met mijn luie reet op Bora Bora.

De situatie is zoals hij is, bekijk die dan ook zo, en ga er niet andere situaties bovenop erbij bedenken.
 
Het probleem is gewoon dat het gaat om het idee.

Dat melf er dan een auto bij betrekt als voorbeeld, ben ik dan de enige die begrijpt dat het maar een voorbeeld is?


En mijn qoute op melf ging over het feit dat iets laten repareren vaak goedkoper is.
Dus het boeid me geen fuck wat jullie (sander,melf, etc ) zouden willen in het geval er iets van jou kapot is, het gaat erom dat we wat tips/mogelijke opties aan de TS geven.
Die opend namelijk niet voor niets een topic hiervoor.

Hij wil wel dat het in orde komt, en dat zijn maat (die het heeft veroorzaakt) er zo min mogelijk de duppe van word.

Je mag het uiteraard oneens zijn met opties van andere... maar onderbouw het dan en kom met een beter/goedkoper alternatief.
Niet het kortzichtige (dit is dom, koop maar een nieuwe).

Blijf dan gewoon met je tengels van het toetsenbord af.
 
Hij wil wel dat het in orde komt, en dat zijn maat (die het heeft veroorzaakt) er zo min mogelijk de duppe van word.

Eindelijk iemand die weet hoelaat het is...

Kom net van twins af
Vorderingen betreft situatie:

[ir]http://img8.imageshack.us/img8/4584/p170209200301rv3.jpg[/ir]
Zoals jullie zien is de uitlaat al betaald (50/50 ik+tegenpartij, voor degenen die nog commentaar betreft "matennaaierij" willen leveren), aangepast en is al in mijn bezit (ligt nog wel bij twins omdat ik daar toch een nieuwe blok laat opbouwen). Sommigen zullen zich afvragen: waarom zo duur? Antwoord: prijs Nederlandse importeur, vul de rest zelf maar in:)
 
Dat is altijd de prijs van de NEDERLANDSE importeur geweest, (of misschien klopt het wat jij zegt, maar aangezien de uitlaat overal ook onder de €400 verkrijgbaar is, ga ik daar neit vanuit) Ik heb wat extras aan €150 samen met de uitlaat aangeschaft en in de bon verwerkt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top