70cc polini wallaroo start moeilijk, zwarte bougie

fuzze

Well-Known Member
hallo
ik ben fuzze en ben nieuw op het forum
nu heb ik hier een wallaroo met een nieuwe 70cc polini ( met 70 cc hogedrukkop ) een leovinci handmade uitlaat en een dell'orto 17.5 carburateur.
de brommer draait maar wil nooit starten , mijn bougie is erg zwart van kleur en dus heb ik de sproeier veranderd van 82 naar 100 maar ik blijf met hetzelfde probleem zitten.
iemand een idee waar het probleem zit ?
grtz fuzze
 
Advertisement - register to remove this

Misschien verzuipt ie? van 82 naar 100 is een supergrote stap. Watvoor bougie heb je erin? Want een te zwarte bougie betekend of te rijk (te grote sproeier) of je bougie moet een andere warmtegraad.
 
ok probleem opgelost
maar een ander probleem is nu dat hij enorm snel warm komtals ik hem een minuut of 5-10 laat draaien stationair kan je al je hand niet meer tegen de cilinder houden
komt dit omdat hij nog gerodeerd moet worden ? evt andere redenen ??
grtz fuzze
 
Last edited:
zelf zou ik hem niet zo lang stationer laten draaien ivm de luchtkloeling!
maar de cilinder hoord wel warm te worden max tot 90 graden!
je zou evt kunnen kijken of de koelvin op het vliegwiel zit:)
 
Er vinden duizenden verbrandingen per minuut in je cilinder plaats. IJzer/alu geleidt warmte. Gek he dat je er je hand niet tegen aan kan houden..

Sowieso is je scooter zolang stationair laten draaien niet goed voor je scooter. En er horen koelkappen omheen, en als je die na een tijd draaien niet meer kan vasthouden omdat ze heet zijn is dat ook niet bijzonder (voor het geval je dat bedoelde).
 
Back
Top