Polini Corsa 70cc Piaggio AC best bijpassende uitlaat

Jagende

Member
Hallo,

Ik heb een piaggio lang luchtgekoeld blok met een Polini Corsa 70cc.
Op dit moment heb ik er een Sito plus lang op zitten (ontgrensd uiteraard).
Ik vraag me af of er betere uitlaat is voor mijn setup:
Polini corsa 70cc (volgens het boekje 10600rpm)
Sito plus lang
Bijgeleverde champion r2nc bougie uit mijn hoofd (iets donkerder koffiebruin).
Dellorto 17,5 carb auto choke, sproeier 84, luchtschroef 1,5. Begrenzer er uit.
Malossi vl11 membraan met stuffer met polini plaatjes, origineel spruitstuk.
Dicht onbewerkt luchtfilter met malossi element.
Polini vario 19x15,5 met 6.8 gram rollen.
Polini vsnaar POL-248.029
Standaard achterpoelies met top performance gele drukveer
Polini 3g koppeling met groene trekveren afgesteld op 3/4 strakheid
Stage 6 R/T cnc koppelingshuis.
Standaard brom vertanding.
Ik geloof dat dit het wel zo'n beetje was.

Met 6.8g rollen trekt hij prima maar met 6.5g echt vele malen beter alleen maakt hij bij 70kmu dan al erg hoge toeren.
Met 6.8g rollen maakt hij rond de 70-75kmu ook al erg veel toeren, ligt dit aan de vertanding of moet ik dan nog zwaarder in rollen gaan?
De topsnelheid ligt nu tussen de 80-85kmu gps maar volgens mij hoort het veel harder te gaan, maar als ik zwaarder in rollen ga verlies ik een hoop trekkracht terwijl dat juist het leukste is. Als ik andere vertanding moet, wat voor verhouding moet ik dan naar kijken? 90kmu vind ik hard zat zolang ik maar maximale trekkracht behoud.
Iemand die advies heeft voor een uitlaat of vertanding?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

En je weet 100% zeker dat het bromvertanding is? Zal wel snor vertanding zijn aangezien.

Het fabeltje over rollen en trekkracht kun je ook wel wegstrepen. Zo kun je een scooter niet afstellen. Of het is goed afgesteld of slecht. Afstellen op optrekken met lichte rollen bestaat niet. Dus stel dat ook ff af als je naar je vertanding kijkt. Snor lijkt iets harder op te trekken namelijk. Dus grote kans dat dat samen voor je probleem zorgt

Uitlaat zou ik Yasuni R pakken. C16 is te hoogtoerig
 
En je weet 100% zeker dat het bromvertanding is? Zal wel snor vertanding zijn aangezien.

Het fabeltje over rollen en trekkracht kun je ook wel wegstrepen. Zo kun je een scooter niet afstellen. Of het is goed afgesteld of slecht. Afstellen op optrekken met lichte rollen bestaat niet. Dus stel dat ook ff af als je naar je vertanding kijkt. Snor lijkt iets harder op te trekken namelijk. Dus grote kans dat dat samen voor je probleem zorgt

Uitlaat zou ik Yasuni R pakken. C16 is te hoogtoerig
Ik weet zeker dat het geen snor vertanding is, ik had de tandjes geteld en kwam toen uit op 12/48 dacht ik, niet helemaal zeker maar heb het toen vergeleken met wat brom vertandingen en tandjes waren hetzelfde. Als ik voor een Yasuni R ga, dan zal ik wel lichter in rollen moeten neem ik aan? Ik heb echt alles liggen tussen de 5g en 7,5g. Ik ga binnenkort denk ik 7g rollen proberen, lijkt me dat die dan wat mooier loopt.

Ook heb ik dat hij soms erg hoog stationair loopt en soms juist heel laag alsof hij bijna uitvalt. Soms met een goed warme motor loopt hij heel hoog of juist met een koude motor heel laag, terwijl het andersom zou moeten zijn. Luchtfilter dicht goed af en er ontsnapt nergens lucht voor zover ik weet, wel zit er wat olie/benzine bij mijn uitlaatpoort maar de uitlaat zit goed vast. Ik plaats vandaag of morgen nog een foto.
 
De sterkere drukveer zou dat wel een deel moeten opvangen. Of je trekveren nog dat laatste standje strakker proberen.
Denk dat 7gram veel te zwaar is, ik heb op mn 100cc 5.5gram erin zitten dus lijkt me heel erg sterk dat jij 7g nodig hebt om het goed lopend te krijgen. Probeer anders ff een filmpje te maken met optrekken ofzo.

En dat hoger in toeren draaien ia dat niet gewoon een slippende/versleten snaar die je hoort?
 
Back
Top