This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

3FM Request actie!

Status
Not open for further replies.
en toch, gebruik jij het woord hoogswaarschijnlijk en ik niet.

zo zit mijn visie nu eenmaal in elkaar, hebzuchtige negers is misschien wat kort door de bocht. Maar er heerst daar gewoon ALTIJD en OVERAL dictatuurschap, en probeer dan maar eens wat op te zetten.
zeg je nee wordt je omgelegd, zeg je ja, is die ja je opgedrongen.

Er kan gewoon niks goed gaan in zo'n landen, en hun leef omgeving helpt er verder ook totaal niet bij, een grote droge woestijn of oase ofwat is het daar.

Zet Afrika onder Europees bewind, en Afrika wordt een continent dat noemenswaardig is. Zelf kunnen ze gewoon gene flikker.
maarja, makkelijk praten hier, wat ga je daar ook uitvoeren.
ofwel steun je de regering, ofwel steun je de rebellen.

Met dat volk klopt er gewoon ergens iets niet, het lijkt wel alsof de meerderheid wil vechten, wil verkrachten etc...
ik ben btw niet rechts aangelegd hoor
even ter verduidelijking.
 

Enig id wie het precies was?
 

Heb ik ook gehoord... was gewoon als gein bedoelt....
 

Als ik jouw was zou ik me eerst eens verdiepen voor dat je wat neer gaat typen hoe jij denkt dat het zal zijn.

Jij ziet Afrika ook als 1 geheel, dat zou je ook beter niet kunnen doen...
 
Maar ik zag net iemand typen dat er van een euro wel 5 cent naar het goede doel gaat. Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor.

Denk dat ik die iemand was. Het was overigens wel een voorbeeld, maar die euro die je stort dat gaat door zoveel handen. En iedereen pakt er wel iets van af.

Wat je overigens beter kunt steunen zijn de particuliere hulporganisaties. Mensen die naar Afrika etc gaan om daar een school oid neer te zetten. Dan vind ik dat je veel beter kunt zien dat je geld goed besteed word.
 
Alsof ze 1,5 miljoen oid uit eigen zak gaan betalen :+ gaat erom dat zij uit hun pot (ja dat komt ook van jou) dat geld betalen.
 
€ 5.249.466,- eindstand voor Serious Request 2007

Den Haag - De spanning was maandagavond af te lezen van de gezichten van de DJ’s van 3FM Serious Request. Het verlossende woord kwam van zendermanager Florent Luyckx. Hij overhandigde de cheque met de eindstand van € 5.249.466,- aan de hongerige DJ's. Zij gaven de cheque op hun beurt aan Pauline Krikke; bestuurslid van het Nederlandse Rode Kruis.

De drie DJ’s werden 6 dagen eerder door Prins Willem-Alexander op woensdagochtend 19 december opgesloten in het Glazen Huis in Den Haag. Met het dichtdoen van de deur startte de actie 3FM Serious Request.

Tot en met maandagavond 24 december brachten de dj’s Gerard Ekdom, Rob Stenders en Michiel Veenstra samen zes dagen door in een tijdelijke studio op het Plein in Den Haag, waar zij zonder eten onafgebroken radio maakten. Met deze actie vroegen 3FM en het Rode Kruis veel aandacht voor een betere drinkwatervoorziening in de wereld.

België: ruim 3,3 miljoen!
Onze zuiderburen in België haalden met ‘Music for Life’, het equivalent van Serious Request, een bedrag op van € 3.353.568,- Net als Gerard, Rob en Michiel zaten de dj's in België zes dagen in een Glazen Huis.

Zwitsers halen 1,5 ton op
Ook de zwitserse radiocollega's uit Geneve draaide platen op verzoek voor geld voor het goede doel. De DJ’s haalden met hun actie maar liefst 252.000 Zwitsers francs binnen. Dat is omgerekend 151.218,- euro.

Gezien de omstandigheden leverden de Zwitsers daarmee een absolute topprestatie. Er werd namelijk niets geveild; de DJ's moesten het vooral doen met requestplaten. Eten deden ze overigens wel, maar dat doet niets af aan dit puike resultaat. Het was in Zwitserland pas de eerste editie van het Glazen Huis.

Totaalstand
De totaalscore van Nederland, samen met het bedrag van de Belgen en de Zwitsers komt dus op € 8.754.252,-.
 
Als ik jouw was zou ik me eerst eens verdiepen voor dat je wat neer gaat typen hoe jij denkt dat het zal zijn.

Jij ziet Afrika ook als 1 geheel, dat zou je ook beter niet kunnen doen...

tuurlijk schrijf ik hier neer wat ik denk,
ik schrijf altijd wat ik denk.
Knap als je kan schrijven voor iedereen, waar iedereen het dus mee akkoord is. Vrije wereld, vrije mening, wie zal uitmaken wat klopt of niet?

Hier in België allesinds 3 000 000+ euro ingezameld.
 
Doneren kun je leren

Het is weer december dus tijd om je goede daad te verrichten!
3FM Serious Request is terug, en dit jaar staat het glazen huis in Breda +ralf+
Wederom wordt het opgehaalde geld gedoneert aan het Nederlandse Rode Kruis ten behoefte van schoonwater voorzieningen.

Via www.bredahelpt.nl kun je meehelpen door zelf te collecteren. Je maakt een collectebus aan en kunt vervolgens je vrienden spammen dat zij geld doneren per SMS of iDeal. Elke dag wordt een dagprijs weggegeven aan de collectant die op die dag het meeste geld heeft opgehaald. Naarmate kerstavond nadert worden die prijzen steeds vetter.

Maak de wereld een stukje mooier en sms "steun ferdy" naar 3669 of ga naar http://ferdy.bredahelpt.nl/ en geef +ralf+
 
Hij staat van 19 tot en met 24 december op De Grote Markt. Ik denk niet dat hij er nu al staat, ze zullen hoogstens al met de opbouw bezig zijn.
 
Nope zou er niet aan mee doen.. Gewoon door het hele tsunami gedoe.

Maar dit komt ook gewoon door persoonlijke ervaringen:

Ik ben indo (dus mijn familie ook) een oom van mij zat er tijdens de tsunami. Hij heeft de ellende daar gezien en mee gemaakt. Hij heeft toen een jaar (!) vrij genomen heeft op zijn school waar hij werkte een grote geldwervings actie gehouden en ook onder familie en vrienden. Hij heeft daar ongv 40k opgehaalt. Heeft zich daar 2x 4 maanden nuttig gemaakt. Dus 2 scholen helpen opbouwen met het geld en zelf toezich gehouden met wat er met het geld gebeurde.

Hij heeft daar toen voor 400 kinder kleurpotloden gekocht van een niet nader te noemen duitsmerk... Gewoon keurig betaalt.. Komt er op de duitse tv een uitzending met het nieuws dat de potloden fabriekant een donatie heeft gedaan aan de 2 scholen... Met mijn oom in beeld als 'dorpsbewoner'

Mijn reden om geen geld maar mensen met kennis van het gebied te sturen... Ja ja die moeten ook betaalt worden maar je snapt het.
 
Status
Not open for further replies.