3BR gaat het ook proberen, NG-tuning..[pics]

Joost@aerox

3BR Tuner
Nou mn cylinder dr toch ff afligt omdat ik pas gepakt ben, en ik even standaard rijd, vond ik het wel een mooi moment om er is een beetje in te gaan hakken. na zelf de spoelers en de spijl scherp gemaakt te hebben, was boyd vanavond ff te gast@huize alberts en hebben we ff lekker zitten rekenen/tekenen/filosoferen.
allereerst even de (waarschijnlijke) toekomstige setup:
-hebo alu ng70 3br tuned
-c16*
-doppler as c3
-delta clutch
-mhr vario*
-21mm

c16 en mhr vario staan nog niet vast, maar c16 al wel bijna..

goed.
we hebben eerst eens een mapje gemaakt zoals hij standaard is, en dan zit je aan een poorthoogte van 18.5mm, een lengte tot deck van 22.4mm, en een breedte van 19.5mm per poort, totale breedte ligt rond de 41.0mm.
na het bestuderen van wat mapjes uit allerlei bronnen hebben we gekozen voor een totale breedte van 50mm. de hoogte van de poort hebben we vastgesteld op 20mm, wat automatisch de lengte naar deck terugbrengt naar ongeveer 21mm.

hier volgen wat foto's van het geheel.


boydtuned.jpg


boyd in actie


joosttuned.jpg


/me in actie:p


spijl.jpg


spijl, puntig gemaakt, mooi afgerond, beetje gare foto..


mapjes2.jpg

mapjes.jpg


de mapjes...


uitlaatpoort.jpg

uitlaatpoort2.jpg


en zoiets gaat het dus waarschijnlijk worden...
grote versie van de uitlaatpoort..


zoiets gaat het dus waarschijnlijk worden lui.. maar in de poort zelf is nog niks gehakt, dus het kan nog veranderen.. we stellen daarom tips en aanwijzingen van jullie kant erg op prijs, dus bij voorbaat bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Succes ermee. Timing lijkt me wel goed zo voor C16. Vergeet niet de poorten goed af te bramen......:#

Ciao
 
Koel projectje aangezien ik zelf in de zomer ook aan de NG ga :)

Nog even een opmerking, als je dat papiertje gebruikt straks om precies te frezen zou ik vantevoren even dat papiertje(met de grotere uitlaatpoort) ff met een stanleymes precies afwerken, want ik zie zo veel kleine heuveltjes enz en sja lijkt me het precies frezen ook bemoeilijken..

Verder koel om te zien hoe jullie bezig zijn :)
 
poortmap tuned zie je op de pics(niet echt duidelijk maar okee..) en de maten van de poort zijn in de eerste post gegeven, dus ik denk dat het wel duidelijk is zo. net met boyd even naar thijs rutten geweest, kijken wat hij ervan zei, en hij vond het er ook goed uitzien.
ff kijken wanneer boyd en ik tijd hebben en dan kan het hakken beginnen.. :W
 
Originally posted by Mark@Typhoon
Woei Woei..

Mja ik MOET echt iets van de zomer beginnen man.. Maar jah eerst geld verzamelen :(

Ik zei het je :)

Ziet er goed uit jongens, huis tuin en keukentuning is vet :)
 
leuk project jongens :) good luck...

ik ben vandaag ook nog ff bezig geweest een airsal pia ac te tunen op yas R, alleen die cil is standaard uit fabriek wel zooo gaar afgewerkt, kijk het verschil kwa hoogte/ligging spoelpoorten:D

ik ben vergeten pic te maken hoe hij ervoor uitzag, mensen die weten hoe een airsal eruit ziet, zie hier het verschil...
tuned%20airsal.jpg
 
Last edited:
Back
Top