3b-r gaat vijlen :)

Status
Not open for further replies.

Mark@Typhoon

Old member
3b-r gaat veilen :)

Hey mensjes...


Boyd en ik hadden het er vandaag over: het tunen van cilinders :)

JaJa wij zitten ook niet stil..

Wat we eens zouden willen weten is: Wie tuned hier zelf zijn cilinders? Hoe ben je de 1e x begonnen? Heb je info gezocht, of heb je bepaalde mensen om advies gevraagd?

We willen gewoon eens graag jullie ervaring met het tunen van cilinders horen :)

Boyd en ik wil het eens gaan 'proberen' niet gelijk op onze hebo cilinders natuurlijk :D Maar we hebben hier nog een stel standaard cilinders liggen waar we eens iets mee zouden kunnen proberen.. En op deze manier wat ervaring op te doen..

Thanx alvast voor jullie reacties :)

Mark & Boyd...en de andere 3b-rers..
 
Advertisement - register to remove this

Of als jullie nog suggesties hebben voor cillinders die niet zo duur zijn maar waar we wel lekker mee kunnen spelen.
 
Ik doe ook alles zelf aan mijn spullen:

- Lees veel boeken
- Bekijk andere getunede cilidners en probeer uit te zoeken waarom bepaalde dingen zijn gedaan.
- Koop een simpele allu cilinder en ga daar mee aan de gang.
- Vergelijk bv bepaalde cilidners met elkaar en zie waarom de ene het beter doet op hogere toeren dan een andere.

Verder voor het tjoenen moet je toch minimaal zon dremel gevalletje hebben. Schuurkopjes, steentjes, freesjes etc...etc...

En oja frees langzaam en neem de tijd haastig frezen maakt je spullen kapot. Teken netjes alles af en ga dan pas frezen.

Dit gaat je wel ff wat geld kosten, maar het is de investering waard. Het betaald zich terug als je merkt dat jou wijzigingen je PK niveau doen stijgen :)

Succes...
 
Re: 3b-r gaat veilen :)

Originally posted by Mark@Typhoon
en de andere 3b-rers..
deze 3br-er is nog beetje zuining op zijn cilindertje :)
of misschien kunnen we dat maantje deruit slopen :p
 
Originally posted by cheese power
ik heb nog een roze top liggen.....mag je voor heel weinig hebben

voor wat voor blok?

we hebben de volgende blokken om op te testen:

pia ac (mark)
pia lc (ik)
mina ac (evert) alleen durft hij zelf niet zo :p
mina lc (joost)
 
indd ga gewoon voor de standaart cil voor princiepe zeg maar heb je dat redelijk door ga dan voor de dr zo kan je het "veilig" opbouwen zoek veel info en vooral poortmapjes.veel succes:!
 
Originally posted by Boyd


voor wat voor blok?

we hebben de volgende blokken om op te testen:

pia ac (mark)
pia lc (ik)
mina ac (evert) alleen durft hij zelf niet zo :p
mina lc (joost)

dan heeft joost er het meeste aan denk ik :p
 
kleine dingetjes doen zoals afwerken is niet zo heel moeilijk(scherpe randjes weghalen, spoelkanalen scherpmaken, etc..)

wanneer je met de timing oid aan de gang gaat wordt het toch echt wel een stuk moeilijker, je hebt daarbij veel dingen nodig, zoals misschien een extra blok, gradenschijf etc....

je moet heel geduldig zijn, en je hebt wel de nodige ervaring hier voor nodig.

koop de tuningsboeken en lees dat eerst maar een goed door :)

succes;)
 
Re: Re: 3b-r gaat veilen :)

Originally posted by Evert

deze 3br-er is nog beetje zuining op zijn cilindertje :)
of misschien kunnen we dat maantje deruit slopen :p

Hehehe :) Nee hoor Evert voorlopig gaan we nog niet raggen in dat ding van jou :D Maby in de toekomst :)
 
Yo,

verander s.v.p. de titel effe in '3b-r gaat VIJLEN'

Dacht nml dat je wat te koop had ofzo.....:#

Groets
 
Originally posted by mario
Yo,

verander s.v.p. de titel effe in '3b-r gaat VIJLEN'

Dacht nml dat je wat te koop had ofzo.....:#

Groets

Neuh.. Dan stond t wel in Vraag & Aanbod he... Wij crossposten niet..:!

Nu weer ontopic aub..
 
hmmm ik wacht nog ff met het afstaan van me std mina cyl.. leg ik wel ff wat geld apart voor een andere cyl alvast..0?
ik kom wel ff langs als we gaan veilen ben wel benieuwd wat er nog te doen is aan een std cyl. mocht het er hoopgevend uitzien dan sta ik eventueel mijn cyl af als proefkonijn;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top