22 Juli: Lelystad!

uhm...dit gaat oiver een stukje algemeen pitbike..!
moet jij er nu persee in vernoemt worden omdat je een tweede tijd hebt weg gezet..?
dit vind ik erg hoogdunkent van je!en niet netjes naar inne toe..
het gaat er niet om wie er op de kaart word gezet als pitbike ZELF maar op de kaart word gezet.
no offence verder want je gaat kneiter hard rond ,maar dat vond ik niet netjes..
 
Last edited:
Whoei...ik heb nog meer te doen voor de komende race.

Na lelystad bleek ik een scheurtje in mijn blok te zitten, en op de race kreeg ik te horen dat dit wel bij Roke gelast kon worden. Gister dus blokje gebracht, en gelijk de cilinder meegegeven om te laten poetsen (zaten een paar zwarte
veegjes in).

Vandaag kreeg ik al te horen dat het blok en de cilinder klaar was, helemaal super dus! Helaas kwam ik van een koude kermis thuis, want in Mijdrecht kwam ik erachter dat mijn uitlaatspijl plots was ontdaan van haar glanzend mooie nicasil-laagje! Terwijl deze cilinder+ zuiger er na lelystad puntgaaf uitkwamen. De zwarte veegjes in de cilinder zaten er namelijk al in na de 1e wedstrijd van het seizoen.

Al met al....ik moest de kosten van het poetsen, en het blok lassen gewoon betalen. En als cadeau kreeg ik een cilinder zonder nicasil mee, wat volgens de heren van Roke Motoren al zo was toen ik de cilinder bracht.... Erg knap verhaal...feit is dat ik nu een nieuwe cilinder mag kopen, en ik er nog geld voor heb neergelegd om mijn cilinder te laten slopen :L

Zelf had ik dit dus nooit verwacht, in mijn ogen zijn de heren van Roke erg goed in hun vak, vandaar dat ik hun dit ook wel toevertrouwde. Iedereen kan een fout maken, maar geef dit dan toe, en kom iemand tegemoet. Zoals het nu is gegaan vind ik het dus echt niet kunnen, maar ik heb geen poot om op te staan, en ben dus 150e verder voor een nieuwe cilinder, en daar gaat natuurlijk ook nog eens een hoop werk inzitten om deze aan te passen.

Blokje was overigens erg netjes gelast...maargoed. Ik wil verder niets bereiken met deze reactie...wil alleen mijn ei kwijt, want voel me er goed kut door!!!
 
Last edited:
:rolleyes:

cilinder kopen 8P
maar mooi kut is dat kun je weer opnieuw beginnen
van de andere kant kun je nu wel je cilinder verbeteren alleen jammer dat het dan zoveel geld kost
 
oke ik voel de bui al hangen pronk ;) er is dus geen tijd voor mijn cilinder :( die ik heb afgeschreven na lelystad wegens het goede warm rij rondje :(
 
Mhja, eigenlijk is het wel raar.
Als de cilinder al stuk was (ontbreken Nicasil bij de spijl) dan zouden hun dit toch gezien moeten hebben en dit meteen aan jouw vermeld moeten hebben en dan niet vrolijk de cilinder gaan oppoetsen??!
Erg vaag.
 
Volgende keer gewoon ff de cilinder aan mij meegeven, dan laat marco hem poetsen. Die gast die het voor hem doet verstaat zijn vak echt goed.
 
of volgende keer gewoon ff de cilinder aan mij meegeven dan laat ik het door anthony diamanthonen. Die gast die verstaat zijn vak echt goed.

:rolleyes:
 
Zoals ik vanmiddag al zei. Goed kut voor je pronk! Zeker nu je ook niet alle tijd hebt om het klaar te maken. Misschien moet je m maar meenemen op vakantie...strandtuning! :p
 
Of gewoon niet poetsen, en die 3 veegjes voor lief nemen.....

Ik zou er in ieder geval goed ziek van zijn.. Desnoods rijd Pronk op Spa met mijn cilinder. Ik rijd Spa toch niet omdat ik dan in Amerika zit (was al geboekt voordat ik daadwerkelijk koos voor het sjeezen)
 
Tja...normaal laat ik het bij Thomas poetsen, die doet het ook altijd supernetjes, alleen kan thomas niet alu lassen, dus liet ik dat bij Roke doen, en omdat ik daar toch was gelijk de cilinder laten poetsen. Maar ik mag er toch wel van uit gaan dat de mensen van Roke hun vak ook goed verstaan... Tenminste...ik (had) hun best hoog zitten.
 
kijk nu is niet naar roke maar naar de kwalitijd stage 6 en nicasealwandjes......

zoek daar meschien is de oorzaak?

Dat heeft toch niets te maken met de manier waarop ik behandeld ben? Ik vraag mij ook af waar je dit op baseerd, ik heb al vaker een s6 cilinder laten poetsen, geen probleem. Met frezen...geen probleem. het nicasil in de s6 cilinder is prima, dus ben erg benieuwd waar je het vandaan haalt Robbie. Maargoed...al ging het om een hakkie takkie sjang hai cilinder, waar het nicasil vanaf vliegt als ik in de cilinder blaas. Dat heeft er in deze context niets mee te maken.

Ik zeg trouwens niet voor niets dat ik roke hoog had zitten, dat heb ik qua kennis nogsteeds. Ik verbaas me gewoon over dit hele gebeuren. Gebeurt dit bij de brommerhoek hier in de buurt, had het al heel anders geweest. In mijn ogen hebben we het hier over een van de meest vooraanstaande dealer/tuner van NL (in mijn ogen dan)
 
..... een cilinder zonder nicasil mee, wat volgens de heren van Roke Motoren al zo was toen ik de cilinder bracht....

Ken Roke niet (breng mijn spullen indien nodig naar AT Motorsporttuning) en ben in een geval als dit voor hoor/wederhoor, maar......

Vraag me wel het volgende af (zeker omdat ze zo te horen toch goed aangeschreven staan);

Waarom zijn ze toch begonnen met poetsen van je cilinder als ze van te voren al gezien hadden dat je nikasil weg was op het splijltje??
Heeft dan toch totaal geen nut omdat je hem opnieuw moet laten nicasillen cq weggooien?? Toch?? :X
Effe contact opnemen met jou was wel zo netjes geweest én goedkoper.:?
 
Met frezen...geen probleem. het nicasil in de s6 cilinder is prima,


Rop...

Ik ben het hier met Pronk zeker eens... voor 180 euro (verkoopprijs) heb je echt een goede cilinder in handen.. nicasil is gewoon goed (ala hebo & athena).

Omdat er geen Malossi of Polini opstaat is het rotzooi? Ik vind het prima cilinders... en als je ziet hoe mijn cilinder de training & lelystad heeft doorstaan, heb ik niets dan lof (als je de poortenlayout ziet..). :)



Waarom zijn ze toch begonnen met poetsen van je cilinder als ze van te voren al gezien hadden dat je nikasil weg was op het splijltje??
Heeft dan toch totaal geen nut omdat je hem opnieuw moet laten nicasillen cq weggooien?? Toch?? :X


Dat is dus het probleem... De cilinder was goed toen hij gebracht werd, en kapot toen hij terug kwam.. Daarom vind Pronk het vreemd dat hij moest betalen.. (eigen risico). Maar het als klant moeten betalen voor het kapotpoetsen van een cilinder vind ik zelf echt "een beetje gek" (om het maar klein uit te drukken ;))
 
Last edited by a moderator:
Ken Roke niet (breng mijn spullen indien nodig naar AT Motorsporttuning) en ben in een geval als dit voor hoor/wederhoor, maar......

Vraag me wel het volgende af (zeker omdat ze zo te horen toch goed aangeschreven staan);

Waarom zijn ze toch begonnen met poetsen van je cilinder als ze van te voren al gezien hadden dat je nikasil weg was op het splijltje??
Heeft dan toch totaal geen nut omdat je hem opnieuw moet laten nicasillen cq weggooien?? Toch?? :X
Effe contact opnemen met jou was wel zo netjes geweest én goedkoper.:?

Volgens Kees :

" Ik heb vantevoren niet goed in de cilinder gekeken, en na het poetsen zag ik dat het nicasil van de spijl af lag. Tijdens het poetsen kan dit niet gebeurt zijn, want dit doe ik heel voorzichtig. Als het tijdens het poetsen is gebeurt, moet het nicasil al los hebben gezeten, dus eigenlijk heb ik je behoedt voor een flinke vastloper "

yeah right...vooral toen hij die laatste zin zei...toen dacht ik echt even dat ik gek werd! de cilinder + zuiger kwamen van een lopend blok af, dat er allemaal piekfijn uitzag. Zoals de spijl er nu bij ligt heeft deze slechts 1 minuut nodig om in de zuigerveer te vreten zodat deze doormidden breekt. Maargoed...het is gebeurt, ik heb hele dikke pech, en daar blijft het bij ben ik bang. Zoals Sander al zei, is het behoorlijk grof gedaan allemaal, hoe het precies is gepoets weet ik niet, maar als ik met mijn nagel over de wand ga voel ik letterlijk elk poets-motiefje dat er te zien is, alsof het gedaan is met schuurpapiertje 40, zonder dollen. Ik zou wel foto's willen posten, maarja...tuningsgeheimmmmm :#
 
" Ik heb vantevoren niet goed in de cilinder gekeken, ...........dus eigenlijk heb ik je behoedt voor een flinke vastloper "

Als hun zo goed zijn als hier schijnbaar algemeen aangenomen wordt (en een goeie reputatie krijg je niet door knoeiwerk) is het op zijn zachtst gezegd ERRUG slordig als ze (de staat van) een cilinder niet eerst goed beoordelen.:rolleyes:
Die laatste zin 9||6 ....... je hebt hem toch wel een vette fooi gegeven?? NOT!!!

Maar goed... je hebt je (dure) lesje geleerd. Jammer want hier heeft niemand iets aan. :X
 
Das zuur pronk.

Zal er verder weinig woorden aan vuil maken, kan je alleen aanraden voortaan te laten honen door anthony. Ik ben geen twins fan, maar honen kan die kerel als de beste... zo net werk heb ik nog nooit gezien.
 
Ik had het poetsen trouwens gewoon niet betaald.
In beide gevallen is het de fout van roke.
Als het nicasil er al af was hadden ze niet hoeven te poetsen.
Als het door het poetsen is gekomen is het ook hun fout.
Nu kost het poetsen ook de hele wereld niet, maar het gaat om het idee.
In het tweede geval zouden ze eigenlijk minimaal een cilindertje voor inkoop moet leveren. Een foutje is menselijk, maar los het dan ook sportief op.
 
Back
Top