21 pk met team + 19mm ?

Status
Not open for further replies.
Originally posted by Valentino...
Idd update van meet hard en software.
Maar dat maakt niet uit,zoals ik al zei,kom maar langs met zon ding en zet hem er maar op dan zullen we zien.
Als het echt zo is(waarvan ik bijna 100% zeker weet dat het niet zo is) dan neem ik me woorden terug.
En een 21mm is geen 19mm,reken doorlaatoppervlak maar eens uit,is een aardig verschil.

Maar goed dit wordt weer een welles nietes topic zoals er al zo veel zijn.
Dus ik ga er verder maar niet op in,heb geen zin in rellen.

-:-

Originally posted by The One...

Er is een andere manier van meten gekomen PRONKJE!!

Wel eens van Software update gehoord...

Maar als je zo zeker ben .. ga dan naar Tino toe... en laat het zien dan ....

Dan kan je terug komen als THE MAN .. of als WANNABE van DE WEEK!!!

LOOOL:-))

Owkee, dan weet ik genoeg, RUDIE-TJE en Tino. Dit wildde ik alleen ff horen, een onderbouwing. Maar toch denk ik nogsteeds dat het kan :)

Waarom willen mensen het pas geloven als het bij GOD TINO op de bank is geweest?

Ik vind het maar aarskussen wat jullie doen...

Originally posted by [R]unner [R]eloaded
Waarom willen mensen het pas geloven als het bij GOD TINO op de bank is geweest?

Ik vind het maar aarskussen wat jullie doen...

Tino weet gewoon een hele hoop, en heeft erg veel ervaring, maar toch ben ik het wel met je eens, soms wordt er te makkelijk mee in zee gegaan omdat Tino het zegt... :)

Originally posted by Niels
dan is het theoretisch gezien juist mogelijk!
Alleen is je vergelijk dan weg.
Ik heb op de bank bij Koopmans 70cc scoots met 19mm ook wel over de 21pk zien gaan. Maargoed, dat is dus ook geen vergelijk.
De "forum standaard" kwa vermogens is gewoonweg de manier waarop Tino bijvoorbeeld meet. Tino is meestal te vinden op grote meetings. En ik denk dat Tino verreweg de meeste forummembers op 1 van zijn banken heeft gehad. En daarom heeft hij wel redelijk recht van spreken.

En of het mogelijk is met een 19mm.... 8)

Originally posted by Enrico@nrg
Het gas wordt lijkt mij ook dicht gegooid bij die snelheid op die grafiek hoor Erik tegen de 160:)

Nope kijk maar naar het toerental...

En zodra je het gas dicht draaid gaat tie nie meer harder hoor ;)

Tot 169,3 km/h heeft tie gewoon volgas geloeid en daarna is het gas pas dicht gedraaid...

Pronk als ik jou verhaal goed lees, betekend het dus dat Bij cilinders zoals door Fred geprepareerd minder vermogen zouden leveren met een grotere carburateur dan 21 mm...?? Aangezien Joor bijv iets boven de 19 pk zat vorig jaar met een 28 en de cilinder dezelfde was/is...

Lijkt me een btje onwaarschijnlijk...

Damn waar is de tijd gebleven? ... dat als je iemand niet geloofd , je gewoon naast m gaat staan op een lange weg en blazen maar :)

Maarjah... dit blijft zo eeuwig door gaan denks. Ik moet t ook eerst zien maar ik zeg absoluut NIET dat het onmogelijk is.

Volgens mij, hebben we een jaar of anderhalf geleden ook een discussie gehad, over het feit, dat scootparts 20+ pk claimde met een speed.

Iedereen zei toen, dat het krukas pk's MOESTEN zijn. Nu weten we met zijn allen, dat het simpel haarbaar is.

Hier gaat het zo: "Wat een boer niet kent, vreet hij niet".

Ofwel, we geloven het pas, als het bewezen is. Ik ben van mening, dat het haalbaar is met een 19mm....Als ik de enigste ben, ga ik proberen de 21pk met 19mm te halen!!

Originally posted by Sander
Volgens mij, hebben we een jaar of anderhalf geleden ook een discussie gehad, over het feit, dat scootparts 20+ pk claimde met een speed.

Iedereen zei toen, dat het krukas pk's MOESTEN zijn. Nu weten we met zijn allen, dat het simpel haarbaar is.

Hier gaat het zo: "Wat een boer niet kent, vreet hij niet".

Ofwel, we geloven het pas, als het bewezen is. Ik ben van mening, dat het haalbaar is met een 19mm....Als ik de enigste ben, ga ik proberen de 21pk met 19mm te halen!!

succes ermee, en laat maar even weten wanneer het zover is.

Originally posted by EGT
Pronk als ik jou verhaal goed lees, betekend het dus dat Bij cilinders zoals door Fred geprepareerd minder vermogen zouden leveren met een grotere carburateur dan 21 mm...?? Aangezien Joor bijv iets boven de 19 pk zat vorig jaar met een 28 en de cilinder dezelfde was/is...

Lijkt me een btje onwaarschijnlijk...

Erik, valt me een beetje van je tegen deze opmerking, jij weet net zo goed als ik dat het allemaal om combinaties e.d gaat. 2-tact is en blijft altijd vreemd. Waarom debbie 21,6 pk had op een tovami met 21mm, en andere koopmans scoots nog rond de 21 hangen met een grotere carburateur? Perfecte combo van onderdelen/tuning/weersomstandigheden? al sla je me dood..:?

met een grotere carb wordt de cilinder beter gevuld maar is dat wel een voordeel vraag ik me dan af als dat je met een kleine carb ook hoge vermogens kan halen :?

met een groter mengsel wordt de ruimte in de squish kleiner dan bij een klein mengsel (19mm bijv.) misschien de squish ruimer zetten bij een grotere carb :?

misschien zit ik maar wat te blaten maar wat vinden jullie ervan. en denk eraan het is al laat :P

ik denk dat het mogelijk is maar of dat gasje de middelen tot zijn beschikking voor zoiets heeft .....

De TJT 2000 fabrieks racer (aerox) heeft 24,6 pk en een top van 154 km/h en door nog een betere uitlaat komt daar nog 1,6 pk bij (allemaal krukas pk's) en hun rijden met een 19mm carb. Door de transmissie gaat er natuurlijk nog wel wat verloren. Maar ik denk als je alles perfect flowed, goede timeming en goede uitlaat dat je er wel in de buurt van kan komen.

Originally posted by Pronk
Erik, valt me een beetje van je tegen deze opmerking, jij weet net zo goed als ik dat het allemaal om combinaties e.d gaat. 2-tact is en blijft altijd vreemd. Waarom debbie 21,6 pk had op een tovami met 21mm, en andere koopmans scoots nog rond de 21 hangen met een grotere carburateur? Perfecte combo van onderdelen/tuning/weersomstandigheden? al sla je me dood..:?
Malossi heeft gewoon een super pakket weten te maken waar ik echt bewondering voor heb. Je koopt alles en zet het volgens hun info erop en het gaat als een mongool. Alles is gewoon super op elkaar afgestemd.

En ik heb ook wel eens een beta gezien met speed (Armon) die van een 28 naar en 24 ging en er ff 2 pk bij kreeg. groter hoeft niet altijd beter te zijn en zeker niet omdat een standaard speed voor een 19mm gemaakt is.

Originally posted by pro race
ik denk dat het mogelijk is maar of dat gasje de middelen tot zijn beschikking voor zoiets heeft .....

De TJT 2000 fabrieks racer (aerox) heeft 24,6 pk en een top van 154 km/h en door nog een betere uitlaat komt daar nog 1,6 pk bij (allemaal krukas pk's) en hun rijden met een 19mm carb. Door de transmissie gaat er natuurlijk nog wel wat verloren. Maar ik denk als je alles perfect flowed, goede timeming en goede uitlaat dat je er wel in de buurt van kan komen.

Mja, sorry hoor, maar dit gaat mijn geloofwaardigheids grens net effe voorbij. Als je ziet dat Tino etc, allemaal hun nek moeten breken om een mina over de 21 pk te krijgen, en dan zal een of ander fabrieks ding daar nog eens 3,6 pk boven op zetten. Ben ik wel benieuwd met wat voor setup dat mag zijn... Naar mijn mening is dat gewoon crap.

Status
Not open for further replies.
Back