Evo 6 met Team asje [85mm] .. paar vraagjes

Status
Not open for further replies.
Originally posted by Erik
Dat zou ik niet doen :D
kun je ook ff zeggen waarom, je bent nl ook de enige die zegt niet doen en ik wil wel weten waarom ?

(aan het antwoordt wat je nu hebt gepost heb je helemaal nix)
 
Mijn antwoord slaat op de post van art of tuning. Je kunt natuurlijk niet 4mm aan pakkingen ertussen proppen.

Je moet sowieso 5mm hebben, en om dat met pakkingen te doen is wel heel erg prutsertuning :). Beter laat je een plaatje fixen, is ook niet zo'n moeite.
 
das beter :W

Maar ik zou dat ook doen één pakking/ophoging van 4mm en de rest op vullen met normale pakkingen zodat je een goede squish hebt. Verder zou ik met een vloeibaar metaal het geheel wat beter afwerken zodat het niet zoon grote verstoring voor de flow is (kijk maar eens naar die foto's van dat KRD ophoog plaatje).
 
Vriend,

als je een evo-voetpakking als mal neemt, hoef je helemaal niks "pasklaar" te maken met vloeibaar-metaal-gedoe.

Originally posted by pro race
das beter :W

Maar ik zou dat ook doen één pakking/ophoging van 4mm en de rest op vullen met normale pakkingen zodat je een goede squish hebt. Verder zou ik met een vloeibaar metaal het geheel wat beter afwerken zodat het niet zoon grote verstoring voor de flow is (kijk maar eens naar die foto's van dat KRD ophoog plaatje).
 
Originally posted by Sander
Vriend,

als je een evo-voetpakking als mal neemt, hoef je helemaal niks "pasklaar" te maken met vloeibaar-metaal-gedoe.

uhmmm , mijn evo pakking komt niet over1 met cilinder en/of carter.
 
Longer ports? Strange way of putting it.

Originally posted by blaze02
Hi Hendrik,
how we talked in icq:

-you get with a 85mm crank longer ports.
With longer ports you get a better filling<-> i hope everybody understands!

-piston accleration can you calculate with the length of the rod and other factors!
With a longer rod do you have a faster accleration of the piston!

#greetz from Germany#

Sinan
 
Originally posted by A-Bizar
uhmmm , mijn evo pakking komt niet over1 met cilinder en/of carter.

Vreemd......Dan heb je:
- Of verkeerde pakkingen
- Of een vage cilinder.

Bij paste het namelijk altijd. Het zou ook vreemd zijn, als een fabrikant express verkeerde voetpakkingen zou leveren. Toch?
 
als je ff het topic doorgelezen had, had je dus kunnen lezen dat ik het er al met hendrik over gehad heb, en dat ik heb gezegd testen... omdat ik er zelf geen ervaring mee heb.

verder voeg jij ook niets nuttigs toe, erik..

en jah ik hap8P
:X
 
Last edited:
Hoe denk jij er dan over Marco? Denk je dat het iets oplevert of niet?
Ff testen kan wel, maarja dan moet je naar iemand met een testbank en 2 blokken meenemen (die niet identiek zijn waarschijnlijk, dus test verneukt).
Wat moet je dan? 1 blok, 2 krukassen en lagersetje e.d. meenemen. Eerst testen met 85mm drijfstang en daarna blok splitsen, rhq as erin oid en weer testen met 80mm drijfstang.

Dus je kan wel simpel testen zeggen, van een "tuner" had ik wel een vollediger antwoord verwacht.
 
Originally posted by Sander
Vreemd......Dan heb je:
- Of verkeerde pakkingen
- Of een vage cilinder.

Bij paste het namelijk altijd. Het zou ook vreemd zijn, als een fabrikant express verkeerde voetpakkingen zou leveren. Toch?

evo6 met de juiste pakking...
Ik zal ff proberen een foto te maken. Weet niet of ik m online kan gooien maar dat komt dan nog wel...

eddit: ik had niet goed gekeken :)
Cilinder komt over1
Carter (untuned) vanzelf sprekend niet.
 
Last edited:
Pfew, hoe kansloos :D
Marco, ik vraag jou als tuner je mening erover. Maar als je van de theorie OOK geen kaas hebt gegeten, laat dan maar hoor.... :*

[edit]
Maar ff zonder gein: Hoe denk jij erover Marco? Gewoon uit nieuwschierigheid?
[/edit]
 
Last edited:
Originally posted by Mol
Hoe denk jij er dan over Marco? Denk je dat het iets oplevert of niet?
Ff testen kan wel, maarja dan moet je naar iemand met een testbank en 2 blokken meenemen (die niet identiek zijn waarschijnlijk, dus test verneukt).
Wat moet je dan? 1 blok, 2 krukassen en lagersetje e.d. meenemen. Eerst testen met 85mm drijfstang en daarna blok splitsen, rhq as erin oid en weer testen met 80mm drijfstang.

Dus je kan wel simpel testen zeggen, van een "tuner" had ik wel een vollediger antwoord verwacht.

Ik bedoel dit niet als aanval ofzo hoor, maar hoe moet hij als "tuner" nou een vollediger antwoord geven als hij er geen ervaring mee heeft. Het enige wat ie kan doen is een hypothese stellen en het dan gaan testen. Daardoor krijg je een concreet antwoord. Maar door alleen voor te lopen op de hypothese terwijl er nog niets getest is :? .
Zo kan je natuurlijk bezig blijven met gissen naar antwoorden of naar bepaalde resultaten. Daar heb je in mijn ogen niet zoveel aan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top