21 pk met team + 19mm ?

Status
Not open for further replies.

hebo-aeroxje

Proud member
Volgens de website zit dit scootertje op ongeveer 21 pk en loopt ie 160 ... Zou wel wat wezen, maar lijkt me iets overdreven eigenlijk ... of niet dan !?

zip
 
Advertisement - register to remove this

het is dus een SPEED volgens de nederlandse benamingen (NL is enige land die deze benaming gebruikt, elders team = het beste dus speed)


21pk kan mss net nog wel en die snelheid tja.. op testbank haal je dat mss wel maar ik betwijfel of je dat lukt op gewone weg.
 
Originally posted by hebo-aeroxje
Geen team, dus :)


Ik woon in België dus ik mag zeggen dat het een team is :p

Jij moet spijtig genoeg zeggen dat het een speed is 8P

Mja.. waarom moeten jullie weer zo moeilijk doen he :)
 
Ok....

De Jager heeft 22,4 , Twins zit hoog in de 21, zelf heb ik 21 gescoord, en ik denk dat andere koopmans scooters binnenkort ook over de 21 heen gaan. De setup is bijna hetzelfde als de zip, enige verschil is de carburateur. Weliswaar bijna een cm verschil, maar dan nog. Ik geloof dit echt wel....en Tino..jij zegt het wel met heel veel zekerheid, onderbouw het dan ff, want ik vindt het eerlijk gezegd een beetje een loze reactie.

Om maar ff een feitje te geven....
De koopmans NRG van debbie, met 21mm , 21,6 pk op de oude bank van Fred, de tovami dus!!!


@ Hilly, dit zijn zeker geen krukas pk's , want dan zou hij aan het achterwiel maar 18 pk overhouden ofzo. Din pk's zijn het ook niet, want dna hou je ongeveer hetzelfde over.

Nogmaals...als je het mij vraagt is dit geen BS
 
Originally posted by jelmer
maar dan nog, zoals zidox al zegt 160 lijkt me wel erg hoog gegrepen..

testbank zegt nix over de snelheid.
Vriend van mij scoorde met 18 a 19 pk 169 km per uur op de testbank.
Op de weg rijdt ie 120 a 130 max.

eddit: heb foto gevonden.

testduitslandkiwi.jpg
 
Last edited:
Originally posted by jelmer
maar dan nog, zoals zidox al zegt 160 lijkt me wel erg hoog gegrepen..
Fred ging met (wat nu Joor's cilinder is) bij een race in België ongeveer 155 op het rechte stuk :X
Uiteindelijk een 3e plaats. De 1ste 2 gingen dik over de 160..
Vermogensdiscussies zijn zinloos. Het is mogelijk, of deze zip het ook heeft is maar op 1 manier achter te komen. Dat is meten, of metingen laten zien.
 
carburator. Dellorto PHBG 19 BS MHR Team (tuned in Malossi factory)
variomat MHR Team ALU
hladnjak:Malossi MHR Team+additional little MHR

power cca 21 PS,Vmax 160 km/h

Die carb...Zou dat zon trofeo ding zijn of een ding wat door de ontwikkelaars van Malossi gemaakt zijn.

Die vario....Wat is dat voor ding? Heb nog nooit van mhr team alu gehoord?

Enne WTF Is een hladnjak?

En voor die power staat cca misschien typefout en bedoel ze wel circa? Of staat het ergens anders voor? Excus me if I`m wrong

EN die topspeed zou dus ook een schatting kunnen zijn he

Ziet er iig heel leuk uit
 
a-Bizar, als je nou is ff goed naar die grafiek kijkt, dan zie je dat tie bij 140 km/h nog maar 14,5-15 pk levert.

Daarboven neemt het alleen maar nog mer af!

Bij 160 km/h heeft tie nog maar 12 pk en daarboven loopt het helemaal snel terug!

Vind je het echt raar dan dat tie in het echt de 160 niet haalt??? Met 12 pk ga je dat iig niet redden!

Scooter is gewoon niet helemaal goed afgesteld... Check ook de toeren verschillen tijdens acceleratie!

Daarnaast verschilt het vermogen nogal per testbank zoals we weten... Denk dat Tino bedoeld dat die scoot op zijn Tovami gecorrigeerd geen 21 pk zal scoren...
 
mja, grafiek is dus van mijn blokkie met iemand anders cilinder, was er dus ook bij, ten eerste liep ie de vario al uit, kijk maar naar de toeren en ten tweede kreeg ie een warmloper...
 
Ik snap echt niet dat mensen zo'n ding zo lang door laten janken op de bank... Kost alleen maar drukveren, en het is echt nutteloos... Boven de 110/120 heeft het echt geen zin meer...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top