franky said:kun je er niet gewoon een failsafe tussenknallen??
dan gaat hij automatisch dicht bij te lage spanning en sommige ook bij geen spanning
Cipher said:Zou je me kunnen laten weten hoe de electronische gas-besturing werkt? Met name de reactiesnelheid?
Ik heb dit namelijk in mijn hoofd zitten als wijze van begrenzing. Met een schakelaartje pas je de weerstand aan waardoor volgas helemaal geen volgas meer is, en je braaf 40 rijdt. Niemand die t merkt :W
Het systeem ziet er bijzonder netjes gemaakt uit. Wat voor controller heb je gebruikt?
Een servo wordt aangestuurd dmv pulsbreedte modulatie.Cipher said:Zou je me kunnen laten weten hoe de electronische gas-besturing werkt? Met name de reactiesnelheid?
Ik heb dit namelijk in mijn hoofd zitten als wijze van begrenzing. Met een schakelaartje pas je de weerstand aan waardoor volgas helemaal geen volgas meer is, en je braaf 40 rijdt. Niemand die t merkt :W
Het systeem ziet er bijzonder netjes gemaakt uit. Wat voor controller heb je gebruikt?
Nee je hebt gelijk. Ik ga elke 3e dinsdag van de maand ff op en neer naar de maan om mijn scooter te testen. En natuurlijk de dag erop naar de noordpool want dat scheelt ook al snel 0,15% :henko:Aerox-Evo70 said:ok... maar een kilo is niet overal gelijk... ?
laat maar, niet erg relevant
niet zo bijdehand, iedereen weet dat gewicht wat anders is dan massa.marbossi said:Nee je hebt gelijk. Ik ga elke 3e dinsdag van de maand ff op en neer naar de maan om mijn scooter te testen. En natuurlijk de dag erop naar de noordpool want dat scheelt ook al snel 0,15% :henko:
De draaisnelheid en uitslag kun je ook bepalen door een andere hefboom te gebruiken. Hoe verder je de gaskabel van het draaipunt bevestigd hoe sneller en verder deze uitgetrokken zal worden. Zoals je zelf al hebt gezegd verlies je hier wel kracht mee, maar zoals ik al zij kun je de veer in je carb verzwakken.Patje@sf said:Kan ook, maar dan nog heeft deze servo er moeite mee. en ik vind hem te langzaam. De digitale servo is ook te programeren met behulp van een kastje wat 150 euro kost. daarmee kun je de snelheid en uitslag instellen dus dat kostje komt er ook nog bij 8P.
Waarom een condensator???mhr#27 said:Inwikkelen is goed, maar leg hem liever niet aan de massa, tenzij je het met een condensator doet.
maximalistixx said:heb je al foto's van die carbjes @ spruitstuk, zat er laatst ook al naar te kijken, waren alleen wel carbjes van minibikes, maar het zelfde idee, ben benieuwd iig