Mike.
speed zip 98
----------------
Sommige kennen mij nog wel van vorig jaar. Ik reed vorig jaar in de Scooter Special met mijn kamikaze zip :winner:
Foto van de zip hoe hij er vorig jaar bij heeft gestaan op meppel:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/Foto-8RVTQ6W7.jpg[/ir]
Daarna tijdje zo rondgereden:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/Foto-HYOQ76QO.jpg[/ir]
Dit werd mijn dood als ik zo door zou gaan dus een ander frame gekocht.
Nieuwe frame:
[ir]http://i34.tinypic.com/14tsupy.jpg[/ir]
--
[ir]http://i34.tinypic.com/e5qm90.jpg[/ir]
--
Verslag Kloosterzande:
--
Voor kloosterzande zijn we wezen banken maar er was van alles mis met dat ding, naar fred motoren gereden alles nieuw gekocht wat gaar was dus uiteindelijk nog niet gebankt, Vasco ging die dag op vakantie dus zijn we maar naar huis gereden en daar de boel uit elkaar getrapt :r.. Blok eronder vandaan, blok totaal opnieuw in elkaar gezet en beetje straat afstelling.
Dit gebeurde uiteraard allemaal 1 dag voor de meeting :+
Ik zou uiteindelijk kloosterzande niet rijden zoals meerdere meetings ;(
Simpelweg omdat ik geen vervoer had, mijn neef had een rijbewijs en een auto maar geen trekhaak.. Dus de boel maar afgeblazen en iedereen afgezegd want we zouden met een groepje gaan. Op de dag van kloosterzande hoor ik 's ochtends om 6 uur getoeter en kabaal buiten, Je raadt het al mijn neef stond voor de deur met zen Fiat Stilo. Hij kon het simpelweg niet hebben dat we zoveel moeite hadden gedaan en ongeveer 6 keer in me vingers gestoken met een schroevendraaier vond hij dat we het anders niet voor niets hadden gedaan. Buurjongen wakker gegild en de zip uit elkaar gehaald, blok eronder vandaan, voorvork eruit en alles zo de fiat stilo in gegooid Als een speer naar Kloosterzande gereden en eenmaal daar zip uit de auto gehaald, daarna als een speer met een paar mensen dat gare hok opgebouwd, nog bedankt hiervoor . 5 minuten voor de keuring snel van alles gedaan en laten keuren.
Zip was totaal niet afgesteld dus maar beetje kloten op me milieu mat kom ik erachter dat ik een lekke voetpakking heb voor de zoveelste keer, simpelweg omdat mijn carters gewoon niet overeen kwamen.
Cilinder opnieuw erop gezet en ding was aardig vel, beetje gekloot met rollen en sproeiers en ik was zelf een beetje verbaasd dat het ding erg vel was.
Eenmaal in de rij scooter lekker warm laten lopen, 1e run verliep niet geheel lekker. Na 1e run weer wat zitten kloten met rollen en sproeier. 2e run liep nog gaarder en ding leek wel staguuh zess reezzing getuned :?
Daarna weer wat veranderd en zitten kloten en toen reed ik de derde run een tijd van 7.64 incl. reactie tijd en een wheelie, is niet echt een verkeerde tijd moet ik zeggen. De rest van de dag is het super gezellig geweest +ralf+
---
Daarna is de zip gestolen samen met de zip van me maatje in dezelfde nacht die ook SBO reed:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/Foto-Z7PEUCR6.jpg[/ir]
Omdat ik natuurlijk niet weg te krijgen was bij de rest van het seizoen ongeacht de diefstal heb ik toch nog een paar leuke runs kunnen rijden waar ik bepaalde mensen dankbaar voor ben
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/ikopelwinzip.jpg[/ir]
--
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/ikelwinzip.jpg[/ir]
--
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/ikopkeesnrg.jpg[/ir]
--
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/Meetingkloosterzande3erun.jpg[/ir]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn plannen voor 2009 zijn:
-Scooter 70 rijden
-Een mooie tijd onder de 7 seconden rijden
-Dit keer een mooie zip bouwen
-Mooie zip maar onder de 50 kilo
-Plakband & Tay-rep Tuning achter wegen laten
Set-up:
Cilinder: Malossi Speed 7T
Carters: Zip type 1 ( luchtgekoeld carter )
Krukas: Stage 6 HPC 85mm
Primaire vertanding: 16/37 gelagerd
Secundaire vertanding: 14/44 gelagerd
Ontsteking: PVL / Malossi Eprom
Uitlaat: JS DPR / DPR op eigen spec.
Membraan: vl-13
Spruitstuk: Mhr recht 22-28
Carburateur: 28 Keihin pwk
Vario: Malossi Overrange
Poulie's: Malossi Overrange
Koppeling: Delta clutch
Koppelingshuis: Wingbell / Stage 6
Halfpoulie: Malossi afgedraaid
Het Seizoen 2008 was afgesloten en ik vond er allemaal niks meer aan omdat ik een hoop problemen en gezeur heb gehad met de diefstal van mijn zip, hoop mensen opgezocht en bewerkt maar dit leverde geen scooter op voor mij en me maatje. Daarna ben ik nog een beetje rond wezen hangen op het forum en dit ging in de loop van de tijd ook minder werden en ik vond het hele plaatje niks meer, ik zat een beetje in een dip ;( Elwin ( Abels op het forum ) ging ook stoppen met sprinten en had voordat hij zich bedacht al de helft van zijn zipperd verkocht en was van plan stage 6 cup te gaan rijden. Hij heeft dit jammer genoeg niet doorgezet.
De inschrijvingen voor het nieuwe seizoen waren begonnen en iedereen druk bezig en iedereen was zeer te spreken over hun nieuwe plannen.
Uiteindelijk heb ik in een hele rare bui mezelf ingeschreven voor het nieuwe seizoen in de scooter70 en zo gezegd zo gedaan. Inschrijfgeld betaald en papieren terug gestuurd +pippi+
Nu had ik weer een nieuwe plek voor 2009 maar nog geen machine om op te rijden.
Vervolgens een frame op de kop getikt en ben eens gaan handarbeiten :r
Frame gedeeltelijk klaar:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/user32396_pic1487_1232061090.jpg[/ir]
Frame schuren:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/17012009042.jpg[/ir]
+
Verf roeren:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/18012009060.jpg[/ir]
=
Me collega aan het spuiten:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/18012009062.jpg[/ir]
Resultaat:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/18012009065.jpg[/ir]
Close up:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/18012009069.jpg[/ir]
--
Nog 1 :
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/18012009071.jpg[/ir]
De kleur komt heel slecht op de foto, er zitten veel meer flakes in de verf en het is veel helderder.
Elwin kreeg zijn kappenset maar niet verkocht dus na wat gepraat te hebben lag dit bij mij thuis
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/user32396_pic1496_1232061231.jpg[/ir]
Daarna kappen geschuurd en eens terug naar de spuiterij gegaan
Update:
Kappen gespoten en zien er nu zo uit:
voor spatbord en velgen zijn nog niet gespoten!
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3692.jpg[/ir]
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3694.jpg[/ir]
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3695.jpg[/ir]
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3696.jpg[/ir]
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3702.jpg[/ir]
Je ziet jammer genoeg niet de juiste kleur op de foto's en je ziet ook het effect van de flakes niet die erin zitten. Ook zien jullie dat er geen zip type 1 blok onder zit maar een sp 2000 , dit is maar tijdelijk zodat de scooter kan worden opgebouwd. Het type 1 carter ligt bij de tuner en wordt in elkaar gezet.
Wat foto's :
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3685.jpg[/ir]
--
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3687.jpg[/ir]
--
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3673.jpg[/ir]
--
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3680.jpg[/ir]
Kritiek is altijd welkom
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Mede mogelijk gemaakt door:
Elwin ( Abels )
Barry ( BT Tuning )
Fred Motoren ( FMT )
Harro ( Spuiter )
Sponsord by:
www.heeneman-hcd.nl
www.nolimitteam.eu
www.carrep.nl
www.keesvandijk.demon.nl
Sommige kennen mij nog wel van vorig jaar. Ik reed vorig jaar in de Scooter Special met mijn kamikaze zip :winner:
Foto van de zip hoe hij er vorig jaar bij heeft gestaan op meppel:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/Foto-8RVTQ6W7.jpg[/ir]
Daarna tijdje zo rondgereden:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/Foto-HYOQ76QO.jpg[/ir]
Dit werd mijn dood als ik zo door zou gaan dus een ander frame gekocht.
Nieuwe frame:
[ir]http://i34.tinypic.com/14tsupy.jpg[/ir]
--
[ir]http://i34.tinypic.com/e5qm90.jpg[/ir]
--
Verslag Kloosterzande:
--
Voor kloosterzande zijn we wezen banken maar er was van alles mis met dat ding, naar fred motoren gereden alles nieuw gekocht wat gaar was dus uiteindelijk nog niet gebankt, Vasco ging die dag op vakantie dus zijn we maar naar huis gereden en daar de boel uit elkaar getrapt :r.. Blok eronder vandaan, blok totaal opnieuw in elkaar gezet en beetje straat afstelling.
Dit gebeurde uiteraard allemaal 1 dag voor de meeting :+
Ik zou uiteindelijk kloosterzande niet rijden zoals meerdere meetings ;(
Simpelweg omdat ik geen vervoer had, mijn neef had een rijbewijs en een auto maar geen trekhaak.. Dus de boel maar afgeblazen en iedereen afgezegd want we zouden met een groepje gaan. Op de dag van kloosterzande hoor ik 's ochtends om 6 uur getoeter en kabaal buiten, Je raadt het al mijn neef stond voor de deur met zen Fiat Stilo. Hij kon het simpelweg niet hebben dat we zoveel moeite hadden gedaan en ongeveer 6 keer in me vingers gestoken met een schroevendraaier vond hij dat we het anders niet voor niets hadden gedaan. Buurjongen wakker gegild en de zip uit elkaar gehaald, blok eronder vandaan, voorvork eruit en alles zo de fiat stilo in gegooid Als een speer naar Kloosterzande gereden en eenmaal daar zip uit de auto gehaald, daarna als een speer met een paar mensen dat gare hok opgebouwd, nog bedankt hiervoor . 5 minuten voor de keuring snel van alles gedaan en laten keuren.
Zip was totaal niet afgesteld dus maar beetje kloten op me milieu mat kom ik erachter dat ik een lekke voetpakking heb voor de zoveelste keer, simpelweg omdat mijn carters gewoon niet overeen kwamen.
Cilinder opnieuw erop gezet en ding was aardig vel, beetje gekloot met rollen en sproeiers en ik was zelf een beetje verbaasd dat het ding erg vel was.
Eenmaal in de rij scooter lekker warm laten lopen, 1e run verliep niet geheel lekker. Na 1e run weer wat zitten kloten met rollen en sproeier. 2e run liep nog gaarder en ding leek wel staguuh zess reezzing getuned :?
Daarna weer wat veranderd en zitten kloten en toen reed ik de derde run een tijd van 7.64 incl. reactie tijd en een wheelie, is niet echt een verkeerde tijd moet ik zeggen. De rest van de dag is het super gezellig geweest +ralf+
---
Daarna is de zip gestolen samen met de zip van me maatje in dezelfde nacht die ook SBO reed:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/Foto-Z7PEUCR6.jpg[/ir]
Omdat ik natuurlijk niet weg te krijgen was bij de rest van het seizoen ongeacht de diefstal heb ik toch nog een paar leuke runs kunnen rijden waar ik bepaalde mensen dankbaar voor ben
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/ikopelwinzip.jpg[/ir]
--
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/ikelwinzip.jpg[/ir]
--
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/ikopkeesnrg.jpg[/ir]
--
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/Meetingkloosterzande3erun.jpg[/ir]
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar goed een nieuw! begin
Mijn plannen voor 2009 zijn:
-Scooter 70 rijden
-Een mooie tijd onder de 7 seconden rijden
-Dit keer een mooie zip bouwen
-Mooie zip maar onder de 50 kilo
-Plakband & Tay-rep Tuning achter wegen laten
Set-up:
Cilinder: Malossi Speed 7T
Carters: Zip type 1 ( luchtgekoeld carter )
Krukas: Stage 6 HPC 85mm
Primaire vertanding: 16/37 gelagerd
Secundaire vertanding: 14/44 gelagerd
Ontsteking: PVL / Malossi Eprom
Uitlaat: JS DPR / DPR op eigen spec.
Membraan: vl-13
Spruitstuk: Mhr recht 22-28
Carburateur: 28 Keihin pwk
Vario: Malossi Overrange
Poulie's: Malossi Overrange
Koppeling: Delta clutch
Koppelingshuis: Wingbell / Stage 6
Halfpoulie: Malossi afgedraaid
Het Seizoen 2008 was afgesloten en ik vond er allemaal niks meer aan omdat ik een hoop problemen en gezeur heb gehad met de diefstal van mijn zip, hoop mensen opgezocht en bewerkt maar dit leverde geen scooter op voor mij en me maatje. Daarna ben ik nog een beetje rond wezen hangen op het forum en dit ging in de loop van de tijd ook minder werden en ik vond het hele plaatje niks meer, ik zat een beetje in een dip ;( Elwin ( Abels op het forum ) ging ook stoppen met sprinten en had voordat hij zich bedacht al de helft van zijn zipperd verkocht en was van plan stage 6 cup te gaan rijden. Hij heeft dit jammer genoeg niet doorgezet.
De inschrijvingen voor het nieuwe seizoen waren begonnen en iedereen druk bezig en iedereen was zeer te spreken over hun nieuwe plannen.
Uiteindelijk heb ik in een hele rare bui mezelf ingeschreven voor het nieuwe seizoen in de scooter70 en zo gezegd zo gedaan. Inschrijfgeld betaald en papieren terug gestuurd +pippi+
Nu had ik weer een nieuwe plek voor 2009 maar nog geen machine om op te rijden.
Vervolgens een frame op de kop getikt en ben eens gaan handarbeiten :r
Frame gedeeltelijk klaar:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/user32396_pic1487_1232061090.jpg[/ir]
Frame schuren:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/17012009042.jpg[/ir]
+
Verf roeren:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/18012009060.jpg[/ir]
=
Me collega aan het spuiten:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/18012009062.jpg[/ir]
Resultaat:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/18012009065.jpg[/ir]
Close up:
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/18012009069.jpg[/ir]
--
Nog 1 :
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/18012009071.jpg[/ir]
De kleur komt heel slecht op de foto, er zitten veel meer flakes in de verf en het is veel helderder.
Elwin kreeg zijn kappenset maar niet verkocht dus na wat gepraat te hebben lag dit bij mij thuis
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/user32396_pic1496_1232061231.jpg[/ir]
Daarna kappen geschuurd en eens terug naar de spuiterij gegaan
Update:
Kappen gespoten en zien er nu zo uit:
voor spatbord en velgen zijn nog niet gespoten!
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3692.jpg[/ir]
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3694.jpg[/ir]
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3695.jpg[/ir]
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3696.jpg[/ir]
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3702.jpg[/ir]
Je ziet jammer genoeg niet de juiste kleur op de foto's en je ziet ook het effect van de flakes niet die erin zitten. Ook zien jullie dat er geen zip type 1 blok onder zit maar een sp 2000 , dit is maar tijdelijk zodat de scooter kan worden opgebouwd. Het type 1 carter ligt bij de tuner en wordt in elkaar gezet.
Wat foto's :
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3685.jpg[/ir]
--
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3687.jpg[/ir]
--
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3673.jpg[/ir]
--
[ir]http://i494.photobucket.com/albums/rr307/the_mosthated/IMG_3680.jpg[/ir]
De volgende update: Blokje terug van barry
Kritiek is altijd welkom
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Mede mogelijk gemaakt door:
Elwin ( Abels )
Barry ( BT Tuning )
Fred Motoren ( FMT )
Harro ( Spuiter )
Sponsord by:
www.heeneman-hcd.nl
www.nolimitteam.eu
www.carrep.nl
www.keesvandijk.demon.nl
Last edited: