Zelf een kitcar bouwen.

Rick

Well-Known Member
Aangezien hier genoeg autogekken zijn vraag ik me af of er nog meer mensen zijn die een kitcar willen bouwen. Ik heb nu het budget er voor en zit er sterk over na te denken om er 1'tje te bouwen. Aangezien ik hier heel mijn leven al over droom.

Zat te denken aan Tiger E1 of een Westfield. Dit zijn bijna dezelfde soort wagens rond het zelfde budget. Ook zat ik te kijken na de iets duurdere hiermee bedoel ik de Caterham of de Dax.

Ik weet dat er een donor auto bij moet kopen, meestal is dit een Ford Sierra. Tevens weet ik dat je hem moet laten keuren in Engeland.

Zijn er meer mensen die over dit soort dingen na zitten te denken, of mensen die hier iets meer informatie over hebben.
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt mij ook wel een keer vet om te doen .. je hebt iig wel asociale prestaties voor relatief weinig geld. Kerel uit men klas heeft ook een Westfield helemaal opgebouwd (alles nieuw) met een Mondeo ST220 V6 blok erin. Ding is echt wel dik, maar dat kost dan ook iets van 50k :X
 
Mijn oom, had er 1 gebouwd, een Marlin, 150 pk V6 dacht ik met 700 kilo ding ging als de brandweer, hij had een ford scorpio gebruikt als donorauto, dit omdat die wat meer luxe hebben. Het is handig om veel gereedschap zelf te hebben en natuurlijk een plek waar je kunt sleutelen.

http://kitcars.pagina.nl/ ken je denk ik al

edit:

http://members.home.nl/marlinsportster/ hier een link van zo'n marlin hoe die gebouwd word, heb je id hoe het is.
 
Zelf werk ik bij een autogarage, dus daar zou ik wel het 1 en ander kunnen sleutelen. Ook het gereedschap is niet zo'n probleem. Vraag we alleen af wat het ongeveer zou gaan kosten, voordat je er echt de weg mee op mag (keuringen en etc.)
 
volgens mij hoeft hij niet perse in engeland gekeurt te worden zover ik weet volgens mij kan het ook gewoon in nederland

mijn buurman heeft er ook een gebouwd en is nooit mee naar engeland geweest voor zover ik weet om hem te laten keuren
 
bascarbon said:
volgens mij hoeft hij niet perse in engeland gekeurt te worden zover ik weet volgens mij kan het ook gewoon in nederland

mijn buurman heeft er ook een gebouwd en is nooit mee naar engeland geweest voor zover ik weet om hem te laten keuren
Dat ligt er maar net aan welke kitcar je hebt.
Als er een goedkeuringtype in nederland van is, kan het idd gewoon in nederland, maar er zijn kitcars die in nederland niet gekeurd kunnen worden, en die moeten dus in engeland gekeurd worden, en daarna worden ingevoerd.
 
Rick said:
Zelf werk ik bij een autogarage, dus daar zou ik wel het 1 en ander kunnen sleutelen. Ook het gereedschap is niet zo'n probleem. Vraag we alleen af wat het ongeveer zou gaan kosten, voordat je er echt de weg mee op mag (keuringen en etc.)

Probleem is alleen, dat je niet af en toe moet sleutelen, je trekt zo'n hele auto uitelkaar, etc,

Wat de keuringen kosten weet ik niet precies, maar de auto moet ook naar engeland getransporteerd worden, (boot/trein) overnachting daar etc.

edit: kzie net deze page over die SVA test.
http://www.dft.gov.uk/stellent/groups/dft_roads/documents/page/dft_roads_506874-05.hcsp
 
Last edited:
gbxwrongforum.gif


btw je kan m gewoon bij de rdw laten keuren denk?
als je t ding vanuit engeland invoert en je wil een nederlands kenteken erop moet ie daar sowieso gekeurd worden volgens mij.
magoed,black phantom waar heb jij je wijsheid vandaan dan?
 
Jesse@SR said:
Mijn oom, had er 1 gebouwd, een Marlin, 150 pk V6 dacht ik met 700 kilo ding ging als de brandweer, hij had een ford scorpio gebruikt als donorauto, dit omdat die wat meer luxe hebben. Het is handig om veel gereedschap zelf te hebben en natuurlijk een plek waar je kunt sleutelen.

http://kitcars.pagina.nl/ ken je denk ik al

edit:

http://members.home.nl/marlinsportster/ hier een link van zo'n marlin hoe die gebouwd word, heb je id hoe het is.

Wat heb je aan de "luxe" dan, ik dacht dat je alleen het onderstel ervan gebruikt, zelfs alleen de aandrijfassen, de rest gaat naar de schroot toch.
 
dat keuren gaat als volgt...me oom heeft ook een kitcar gebouwt..en keuring was gewoon in ned.

bel de rdw is op....daar moet je hem laten keuren voor een nieuw kenteken...

het maakt niet uit uit welk land een onderdeel komt...gaat meer om stevigheid etc..je weet wel..de veiligheidseisen...lampen...
 
mr. blonde said:
gbxwrongforum.gif


btw je kan m gewoon bij de rdw laten keuren denk?
als je t ding vanuit engeland invoert en je wil een nederlands kenteken erop moet ie daar sowieso gekeurd worden volgens mij.
magoed,black phantom waar heb jij je wijsheid vandaan dan?
Mijn vorige baas is een lotus 7 aan het bouwen, met als donorauto een sierra.
Hij vertelde dat er in nederland nog geen type goedkeuring is, en dat je die in engeland kan halen.
Daar krijgt de auto dus een engels kenteken, en wordt hij via het type goedkeuring gekeurd, en als dat rond is, moet ie dus ingevoerd worden om een nederlands kenteken te krijgen.
 
Me neef heeft in England een Ultima Gtr kitcar gebouwd. Het is echt tijdrovend maar wel superstrak. Maar je moet wel een sleutelmaatje hebben:p
gtr34.jpg

gtr23.jpg


En als je het budget er voor hebt om een kitcar te bouwen zou ik het zeker doen lijkt mij in iedergeval echt mega strak om te doen. En je leert er nog wat van ook
 
Mag ik vragen hoeveel geld jij er voor over hebt?

Ik weet toevallig hoeveel geld er in dat project van me vorige baas zit, maar daar kan je een hele leuke nieuwe auto van kopen kan ik je vertellen.
 
Veel mensen gebruiken een oude Sierra voor onderdelen, maar dat zou ik niet zo snel doen. Is het geen optie om een motor van een motorfiets in te bouwen ? Met zon lichte auto moet dat wel goed werken lijkt mij. Lekker autorijden @ 13/14k 8)
 
Back
Top