MSSH
Hoooooi
Ik denk misschien is het wel een leuk idee om een los topic te maken ook voor alle raceverslagen. Ik zelf vind het namelijk superleuk om de verhalen van iedereen terug te lezen.
Ik trap af:
Met heel veel goede moed op zaterdagavond vertrokken naar de 2e race in Veldhoven. De tent opgezet en op tijd het bed in om zondagmorgen fris te zijn voor de racedag.
De zondagochtend op tijd op even tanden poetsen en de lenzen in om vervolgens mezelf in te gaan schrijven en de scooter te laten keuren. De keuring verliep zonder problemen de scooter werd direct goedgekeurd.
De training:
Helaas kunnen we op Veldhoven niet van te voren trainen dus het circuit was helemaal nieuw voor me en ik reed ook nog eens met een nieuwe v-snaar dus ik ging met redelijk wat zenuwen de baan op. Ik had me voorgenomen om snel proberen aan te klampen bij de wat snellere jongens anders zou ik nooit in mijn ritme komen en dat lukte me heel aardig. Ik kon behoorlijk goed met de snelle groep meekomen en had de baan eigenlijk vrij snel wel door.
De tijdstraining:
Ik voelde me goed de scooter liep netjes en ging vol goede moed de baan op. Meteen weer achter de wat sneller jongens aan en dat kon ik niet helemaal bijbenen, ik zat ook nog niet echt lekker in mijn ritme. Kortom een schuivertje, maar mijn stuur goed vastgehouden en daardoor eigenlijk binnen 10 seconden weer op de scooter kunnen gaan zitten om door te rijden. Na de schuiver was ik in een keer alert en misschien wel wat meer opgefokt, waardoor het rijden in een keer erg soepel verliep. Ik merkte dat het lekker ging en heb daarom ervoor gekozen om toch maar zelf door te rijden en niet op de snellere te wachten om hun weer te kunnen volgen.
Nou toen brak het moment aan, wachten op de tijden en hopen dat ik me in de A gekwalificeerd had. En ja hoor een 7e tijd in de A kunnen neerzetten. YES mijn doel om in de middenmoot van de A te mogen starten al meteen waargemaakt.
De 1e manche:
Eindelijk was het dan zover de 1e manche brak aan. Ik was op van de zenuwen, verdorie daar heb ik echt nog nooit last van gehad. Maar goed helm op en even rustig tot me zelf komen tijdens de warmrijd ronde en dat lukte ik stond redelijk kalm aan de start. En die ging goed meteen naar een 5e plek kunnen rijden, maar het 1e rondje nog niet helemaal scherp en dus 1 plaats moeten lossen. Toen een rondje of 6 op de 6e plek gelegen en ik kwam weer dichter bij op nummer 5. Tijdens de race schoot mijn lens nog een paar keer scheef dus flink knipperen en gelukkig schoot die terug. Maar goed ik was alweer bijna bij de nummer 5 en toen kon ik hem op het eind van het rechte stuk uitremmen waarna de nummer 5 instuurt mij raakt en helaas zelf op de grond valt, ik kon blijven zitten en heb geen plaats hoeven inleveren. Yes ik lig 5e. Een paar rondjes later ging er iemand verschikkelijk hard kennelijk onderuit zo hard dat de race werd stilgelegd en er een herstart werd gehouden. Ik mocht starten vanaf de 5e plek koos voor de binnenkant, maar daar was het druk, buitenom zag ik de persoon die ik de hele tijd achter me had gehouden in de wedstrijd voorbij vliegen, verdorie bij uitkomen 1e bocht lig ik 6e. Ik kom de eerste 2 rondjes totaal niet in mijn ritme en moet nog een plek lossen, 7e lig ik nu. Verdorie, even kwaadmaken en ineens rijd ik weer goed rond. Ik weet de nummer 6 te pakken en finish de race op de 6e plek! YES ik ben supertevreden, bekaf, maar supertevreden.
De 2e manche:
Daar is de 2e manche, weer ben ik supernerveus. Maar goed weer helm op en even rustig warmrijden. Aan de start voel ik me al weer beter. De start valt me wat tegen, ik kies voor de binnenkant en weer pakken ze me buitenom. Ik lig 8e uit de 1e bocht en de nummer 7 weet redelijk snel een gat te slaan. En dan in de 3e ronde gebeurt het weer mijn lens schiet dubbel, maar nu zelfs zo erg dat die half uit mijn oog valt en ik hem dus niet in- of uitknipperen kan. Ai wat nu, ik besluit gewoon proberen hem eruit te krijgen en door te rijden na een rondje of 2 lukt dat en ga ik me weer concentreren op de nummer 7 die toch wel een eind voor ligt. Maar ik kom dichterbij en na een rondje of 6/7 zit ik hem in zijn wiel. Ik blijf een rondje of 3 achter hem rijden om wat lijnen af te kijken en besluit hem dan te pakken en ja hoor, weer op het rechte stuk weet ik hem te pakken. Ik lig 7e en deze plek hou ik vast. Bordje laatste ronde ik ben moe, maar ik wil absoluut deze plek houden en rijd door. 1na laatste bocht zie ik iemand die voorin reed in het zand liggen YES ik kan 6e worden. Laatste bocht mijn achterblijver zit ineens langs me, maar gelukkig ik heb net wat meer vermogen en weet hem voor te blijven. YES ik ben weer 6e!! Helemaal op, maar 6e.
Achteraf blijkt de man in het zand mijn teammaat Jimmy te zijn die de 1e race 2e werd en nu weer voor de 2e plek vocht, maar het niet haalde. Balen!
Al met al is het een perfecte racedag geweest voor mij, ik heb weer een berg geleerd een goed resultaat neergezet en heel erg tevreden met me zelf. Ik merk wel dat ik conditioneel tekort kom voor deze sport momenteel en ga hier wat aan doen. Ik ga weer fitnessen en dan vooral cardio om de conditie weer op peil te krijgen, want bekaf en hijgend kom je natuurlijk nooit voorin.
Ik trap af:
Met heel veel goede moed op zaterdagavond vertrokken naar de 2e race in Veldhoven. De tent opgezet en op tijd het bed in om zondagmorgen fris te zijn voor de racedag.
De zondagochtend op tijd op even tanden poetsen en de lenzen in om vervolgens mezelf in te gaan schrijven en de scooter te laten keuren. De keuring verliep zonder problemen de scooter werd direct goedgekeurd.
De training:
Helaas kunnen we op Veldhoven niet van te voren trainen dus het circuit was helemaal nieuw voor me en ik reed ook nog eens met een nieuwe v-snaar dus ik ging met redelijk wat zenuwen de baan op. Ik had me voorgenomen om snel proberen aan te klampen bij de wat snellere jongens anders zou ik nooit in mijn ritme komen en dat lukte me heel aardig. Ik kon behoorlijk goed met de snelle groep meekomen en had de baan eigenlijk vrij snel wel door.
De tijdstraining:
Ik voelde me goed de scooter liep netjes en ging vol goede moed de baan op. Meteen weer achter de wat sneller jongens aan en dat kon ik niet helemaal bijbenen, ik zat ook nog niet echt lekker in mijn ritme. Kortom een schuivertje, maar mijn stuur goed vastgehouden en daardoor eigenlijk binnen 10 seconden weer op de scooter kunnen gaan zitten om door te rijden. Na de schuiver was ik in een keer alert en misschien wel wat meer opgefokt, waardoor het rijden in een keer erg soepel verliep. Ik merkte dat het lekker ging en heb daarom ervoor gekozen om toch maar zelf door te rijden en niet op de snellere te wachten om hun weer te kunnen volgen.
Nou toen brak het moment aan, wachten op de tijden en hopen dat ik me in de A gekwalificeerd had. En ja hoor een 7e tijd in de A kunnen neerzetten. YES mijn doel om in de middenmoot van de A te mogen starten al meteen waargemaakt.
De 1e manche:
Eindelijk was het dan zover de 1e manche brak aan. Ik was op van de zenuwen, verdorie daar heb ik echt nog nooit last van gehad. Maar goed helm op en even rustig tot me zelf komen tijdens de warmrijd ronde en dat lukte ik stond redelijk kalm aan de start. En die ging goed meteen naar een 5e plek kunnen rijden, maar het 1e rondje nog niet helemaal scherp en dus 1 plaats moeten lossen. Toen een rondje of 6 op de 6e plek gelegen en ik kwam weer dichter bij op nummer 5. Tijdens de race schoot mijn lens nog een paar keer scheef dus flink knipperen en gelukkig schoot die terug. Maar goed ik was alweer bijna bij de nummer 5 en toen kon ik hem op het eind van het rechte stuk uitremmen waarna de nummer 5 instuurt mij raakt en helaas zelf op de grond valt, ik kon blijven zitten en heb geen plaats hoeven inleveren. Yes ik lig 5e. Een paar rondjes later ging er iemand verschikkelijk hard kennelijk onderuit zo hard dat de race werd stilgelegd en er een herstart werd gehouden. Ik mocht starten vanaf de 5e plek koos voor de binnenkant, maar daar was het druk, buitenom zag ik de persoon die ik de hele tijd achter me had gehouden in de wedstrijd voorbij vliegen, verdorie bij uitkomen 1e bocht lig ik 6e. Ik kom de eerste 2 rondjes totaal niet in mijn ritme en moet nog een plek lossen, 7e lig ik nu. Verdorie, even kwaadmaken en ineens rijd ik weer goed rond. Ik weet de nummer 6 te pakken en finish de race op de 6e plek! YES ik ben supertevreden, bekaf, maar supertevreden.
De 2e manche:
Daar is de 2e manche, weer ben ik supernerveus. Maar goed weer helm op en even rustig warmrijden. Aan de start voel ik me al weer beter. De start valt me wat tegen, ik kies voor de binnenkant en weer pakken ze me buitenom. Ik lig 8e uit de 1e bocht en de nummer 7 weet redelijk snel een gat te slaan. En dan in de 3e ronde gebeurt het weer mijn lens schiet dubbel, maar nu zelfs zo erg dat die half uit mijn oog valt en ik hem dus niet in- of uitknipperen kan. Ai wat nu, ik besluit gewoon proberen hem eruit te krijgen en door te rijden na een rondje of 2 lukt dat en ga ik me weer concentreren op de nummer 7 die toch wel een eind voor ligt. Maar ik kom dichterbij en na een rondje of 6/7 zit ik hem in zijn wiel. Ik blijf een rondje of 3 achter hem rijden om wat lijnen af te kijken en besluit hem dan te pakken en ja hoor, weer op het rechte stuk weet ik hem te pakken. Ik lig 7e en deze plek hou ik vast. Bordje laatste ronde ik ben moe, maar ik wil absoluut deze plek houden en rijd door. 1na laatste bocht zie ik iemand die voorin reed in het zand liggen YES ik kan 6e worden. Laatste bocht mijn achterblijver zit ineens langs me, maar gelukkig ik heb net wat meer vermogen en weet hem voor te blijven. YES ik ben weer 6e!! Helemaal op, maar 6e.
Achteraf blijkt de man in het zand mijn teammaat Jimmy te zijn die de 1e race 2e werd en nu weer voor de 2e plek vocht, maar het niet haalde. Balen!
Al met al is het een perfecte racedag geweest voor mij, ik heb weer een berg geleerd een goed resultaat neergezet en heel erg tevreden met me zelf. Ik merk wel dat ik conditioneel tekort kom voor deze sport momenteel en ga hier wat aan doen. Ik ga weer fitnessen en dan vooral cardio om de conditie weer op peil te krijgen, want bekaf en hijgend kom je natuurlijk nooit voorin.