Verslagen - Veldhoven 11-5-09

Kwali geprobeerd in me ritme te komen.Wat niet echt wou lukken. Uiteindelijk als 18 kwalificeerd dus als 3de in de B.

Dus voor lelystad weer genoeg te doen. Complete revisie staat op het programma en de spare cilinder bewerken en dat blok ook compleet maken.

als je zelfs met jou postuur/circuitervaring nog in de b rond rijd denk ik dat je beter aandacht aan je rijvaardigheid dan aan je scooter kan geven ... als ik met mn dikke aars al een 54.3 kan rijden .. dan moet in verhouding voor jou een 49/50'er MAKKELIJK haalbaar zijn met je huidige vermogen


Ik begrijp wat je bedoelt en daar ga ik ook wat mee proberen te doen!

let niet op sander joh ... die wil gewoon dat je hem er in steekt inplaats van hem voorbij steekt ;) hahaha, in gevecht om positie is in principe alles toegestaan zolang je elkaar er maar niet bewust van af kegelt .. kijk bijv is naar die regenwedstrijd van s6 italie ... daar kunnen wij nederlanders nog een puntje aan zuigen .. het is wel nog steeds een risico sport

8P
Ga trouwens even je mond spoelen...zeggen dat je Lelystad een kutbaan vind. Pff! ;)

idd een van de weinige kartbanen in nederland die ik echt vet vind om te rijden, goeie verhouding tussen snelle bochten en technische bochten ... al vind ik bocht 5 wel net een metertje te krap om lekker te kunnen nemen
 
Wie is die nummer 9 dan? Deze droplul heeft dan aardig wat euro's aan schade veroorzaakt omdat zijn scooter niet aan het reglement voldoet...heeft hij hier wel een DQ voor gekregen? Of iig een paar klappen? :p Ik zou hem aanklagen +ralf+

Ik ben met zijn transponder verder gereden, aangezien mijne leeg was en ik dus geen tijd had in de kwalificatie.

Dus mooi achteraan starten in de wedstrijd en zo ongeveer het halve veld voorbij rijden. :p
Tering wat is Veldhoven toch een vette baan in het zonnetje. :)
 
idd een van de weinige kartbanen in nederland die ik echt vet vind om te rijden, goeie verhouding tussen snelle bochten en technische bochten ... al vind ik bocht 5 wel net een metertje te krap om lekker te kunnen nemen

Die mening deel ik niet, bocht 4 is te haaks, bocht 7 heeft een oneffenheid 30cm vanaf de curbstone en de verkanting van de 1-na-laatstebocht is negatief. Zeker gezien met het bobbelende asfalt op je lospunt van je voorrem is het echt een aandachtsplek voor de trainers op zondag de 30e..























Herman..... WAAR DE FUCK HEB JE HET OVER 8P:winner:
 
dude je weet toch wel wat de 5e bocht is van lelystad???

ik vind dat de rij lijn daar kut loopt ... stoppen met drinken sander!!! :)

we moeten trouwens wel weer is een endurance rijden dit jaar :p zie je nog zitten op dat ouwe wrak van me jaar of 3 terug :p hahaha
 
Gewoon de zwembroek & slippers aangedaan & lekker in de zon gezeten.. minder stressvol zo'n dag op die manier kan ik je zeggen +ralf+

Wat dat betreft ben je goed bezig om je doelstelling voor het seizoen 2009 na te streven. Geen stress en plezier maken :p
 
als je zelfs met jou postuur/circuitervaring nog in de b rond rijd denk ik dat je beter aandacht aan je rijvaardigheid dan aan je scooter kan geven ... als ik met mn dikke aars al een 54.3 kan rijden .. dan moet in verhouding voor jou een 49/50'er MAKKELIJK haalbaar zijn met je huidige vermogen

Mijn ervaring? dat zal wel los lopen. vorig jaar 2 wedstrijden en 5 endurance gereden. Dat noem ik nou niet bepaald veel.

In Spa heb ik veel gereden dus daar hoop ik toch wel in de A te starten.
Maar we zullen het zien.
 
Pitbike-Open Verslag.

Al meteen in de vrije training ging het lekker; draaide soepel mijn rondjes en had weinig moeite om mee te komen.
In de tijdtraining heb ik gebruik gemaakt van andere snelle rijders om me aan op te trekken om zo een snelle ronde er uit te persen. Bleek aardig gelukt; en verassende 2e tijd achter Ramon Wolf #24 de kampioen van vorig jaar. :winner: Tof trouwens dat Ramon nog/weer in de snelle Pitbike-klasse meerijd; er was sprake van dat ie in de -10pk klasse zou gaan rijden.

Het verbaasde me dat het zo makkelijk ging allemaal; de toegepaste veranderingen aan mijn Pitbike hadden duidelijk effect. Mijn zithouding was door het lagere stuurtje veel ''aanvallender''. Hierdoor heb ik veel meer druk op mijn voorwiel en heeft mijn motor niet meer de neiging om naar buiten te ''lopen'' zoals ie eerst wel altijd deed. Ook het veranderen van de bandenspanning voelde beter; banden gingen geen moment glijden ondanks dat ik nu harder reed dan vorig jaar. Ook mijn nieuwe dubbele uitlaat heeft er geen slecht aan gedaan; motor liep er érg goed op. Het verversen van de (al twee jaar oude) remvloeistof maakte dat ik nu nog harder kan remmen; soms moet je investeren..... :eek:

De start vanaf de eerste startrij verliep goed, zat meteen 2e achter #24. Wetende dat hij sneller is heb ik geprobeerd hem zolang mogelijk te volgen om zodoende uit te lopen op de rest. Dat lukte wonderwel. Halverwege de race liep ik zelfs weer wat in op de kopman totdat ik hem ineens de pits op zie zoeken; ik zat 1e....... De resterende ronden waren saai; zat te ver voor. Achteraf bleek dat Ramon #24 zijn dure motorblok kapot had; erg jammer.
Ook nog effe de snelste ronde gezet in mijn achtervolging op Ramon; 51.008 (ging niemand die dag nog onder; ikzelf ook niet). :p

De 2e manche was spannender; meteen na de eerste bocht nam ik de kop over van Ramon #24 die op een Pitbike van iemand anders startte. Heb een ronde of 5 geprobeerd me los te rijden maar dat lukte niet; op kop rijden is niet makkelijk :eek:)Omdat het behoorlijk warm was besloot ik om een paar ronden wat rustiger aan te doen om krachten te sparen.
Werd eerst gepasseerd door Remy #6 en effe later passeerde Jeremy #20 ons allebei ineens. Nadat we die weer voorbij waren ontwikkelde zich een tof gevecht tussen Remy #6 en mij; werd een spannende strijd waarbij we soms slechts enkele tientallen cm's van elkaar af zaten. Dan hij weer op kop, dan ik weer. :#

Bij het ingaan van de laatste ronde zat ik vlak achter hem en wist dat ik de meters die hij door zijn snellere bike op het rechte stuk pakte zéker terug moest pakken bij het remmen op het eind van het lange stuk. Lukte goed en toen hij wat minder goed een bocht uitkwam kon ik er langs en hield de leiding tot de finish. (vorig jaar mijn lesje geleerd in de strijd om de 2e plaats met Geoffrey #60; zat vóór hem en ging de laatste ronde verdedigend rijden; totdat ie natuurlijk tóch een klein gaatje vond en me voorbij ging, drie bochten vóór de finish).
Geweldige wedstrijd gereden; super gevecht met Remy #6 die er ook van genoten had getuige zijn 'thumbs-up' in de uitloopronde. Tof.


En de beker?? Tja....... die heb ik nog te goed want die waren ze vergeten..... :eek:)
Jammer....... zeker omdat we dat niet wisten en dus dik een uur langer zijn gebleven voor een prijsuitreiking die er niet kwam..... máár..... volgende keer heb ik dus zéker een beker....... :winner:
Zo meteen trouwens maar eens gaan sleutelen; mijn blok maakt wel erg veel herrie ergens binnenin..... toch iets te vaak in over-toeren gedraaid??


DSC_0397.JPG
 
Last edited:
Lijkt me meer een vraag/vaststelling dan zeuren..... toch?
Zeker omdat we gewend zijn om op kortere termijn de tijden terug te vinden op MyLaps niet écht vreemd lijkt me. :+

Snap dus niet precies wat jouw probleem is? Behalve geirriteerd reageren op iemands vraag...... :)
 
Ik begrijp jullie onrust. Ben alleen atm ff aan het kijken of we op korte tijd weer in ons ritme kunnen gaan werken. Tijdens de wedstrijddagen, erna en ervoor...
 
Lijkt me meer een vraag/vaststelling dan zeuren..... toch?
Zeker omdat we gewend zijn om op kortere termijn de tijden terug te vinden op MyLaps niet écht vreemd lijkt me. :+

Snap dus niet precies wat jouw probleem is? Behalve geirriteerd reageren op iemands vraag...... :)

Gezien de situatie van momenteel lijkt het me dat andere zaken voor de SBO/Inne iets meer prioriteit hebben dan het online zetten van de tijden. Snap best dat mensen er op zitten te wachten alleen de situatie is momenteel niet zoals we het gehoopt hadden dus sommige dingen duren helaas gewoon net iets langer dan normaal....

Dus probeer een beetje geduld te hebben, het komt vanzelf ;)
 
Back
Top