Topsnelheid runner aanpassen! Iemand een idee?

hebo-aeroxje

Proud member
Het gaat dus wederom over de runner, dit is nu al het derde topic wat ik open wat met deze scooter te maken heeft. Het probleem is als volgt, en nee, het is niet motorisch. De jongen van wie de runner is heeft erg strenge ouders. Ze denken dat zijn scooter met de snelle uitlaat eronder 75 loopt, dit is in werkelijk, teller, 95. Nu wilde zijn vader weten of dat wel echt zo was en wilt ie er heel binnenkort een proefrit op maken. Dan heeft de jongen een best probleem. De vader heeft tegen de jongen gezegd dat het nog langerzamer dan 75 moet, zelfs 65. Nu heb ik vandaag de ori runner uitlaat eronder gezet. Loopt dat kutding nog steeds bijna 95. Hoe is dit op te lossen? En wel zo dat de scooter niet motorisch naar de klote gaat! Thnx guys!

greetz arthur
 
Advertisement - register to remove this

Vrij prijzige en vrij lastige oplossing lijkt me dat? Je bedoelt nu gewoon een toerenbegrenzer neem ik aan? Is het niet mogelijk een motorische begrenzer in te bouwen? En ik hoorde van iemand dat toerenbegrenzers niet bevorderlijk zijn voor je ontsteking bij veelvuldig gebruik. Verder nog iets: Bevat een std. runner uitlaat proppen? Zo ja, dan zullen die er wel uit zijn, en zal een andere std uitlaat dan helpen? Er moet tog wel iets zijn waarmee de jongen zijn vader tijdelijk voor het lapje kan houden, ook tijdens een evt. testrit?

greetz
 
Originally posted by lineo46
en kleinere sproeier, kan geen kwaad voor een testrit

Amateur:| ...

Gewoon ff een begrensd Runner-bochtje kopen/regelen, of een prop erin lassen met 1 puntlasje... Varioring monteren is ook een mogelijkheid... Of combinatie van bovenstaande methoden...

Greetz.
 
heej,
mijn vader wil ook weleens een proefrit maken.
Vooral toen ik net die nieuwe uitlaat eronder had.
vond ie geen prob.

pa rijdt er ook heel vaak naast met de motor kijken hoe hard ie loopt.

ik zou er btw gewoon een begrenzer opzetten.


mzzl
 
Ik laat me pa ook wellis een proefritje maken :) In de hoop dattie het koel vindt en me er een 70 onder laat zetten :)

Pas was ik ook met die gele Phantom ff snel wat opaheln bij mijn huis (hij had mijn hele transmissie erin zitten, en ik gingsnel nog wat rolletjes halen thuis) ik dacht zou ik hem er nog ff op laten rijden... :) Mja niet gedaan, meestal komtie altijd wle ff kijken hij vind het wle interessant...

In jouw geval: ring in de vario (keb er nog1 voor je) of veel te zware rollen... 10 gram ofzo, gewoon het zwaarste wat je kan krijgen.
 
Hheeh ja echt ajmmer dat ik hij nog nooit op een 70cc scoot heeft gereden :) MIsschien dat het dan wle mag, of misschien mag het dna helemaal NIET :) Achja het mag toch al niet, misshcien dat ik maares een projectje ga beginnen neit voor op straat.... Maar moet ik eerst weer is wat geld gaan overhouwe
 
De dealer bij ons in de buurt, voor de kenners Roozendaal Sport on Wheels, zegt dat je bij het inlassen van een prop heel vaak hebt dat of ie niet meer goed optrekt, of dat de topsnelheid 'verkeerd' is. Dit raad ie dan ook af... Maar er is dus een universele prop te krijgen voor een runner uitlaat? Zal dat dan wel eens aan kaarten...

greetz Arthur
 
Het is gewoon heel simpel... Je last er een ring/bus in... Hoe groter het gat hierin, hoe beter de prestaties worden...

Universele prop; zoek ff iemand met een Leo, misschien dat hij (of zij:p) nog een prop heeft liggen...

Greetz.
 
Mijn pa scheurde de hele buurt door met Nrg met teringherrie (DR Tuned + forsjees + 21mm + powerfilter) :)
Hij vond het wel vet...
(heeft zelf een crossmotor, maar dit vond ie toch wel lache)
 
Heb in de week nog proefrit in de garage gedaan met een runner. normaal was die onbegrensd... nu hadden ze hem speciaal voor ùmij afgedreven :( lief hé?:|
Het leek me dat ze dat gedaan hadden door een ring tussen de 2 delen van de uitlaat te zetten (vijsjes waren proper in tegenstelling tot de rest...). Misschien ook met varioring... moet je testen...
Anders degelijke begrenzer, is later ook nuttig.
 
Heel jammerlijk maar waar! Het 'probleem' is al opgelost. Prop ingelast. Teringzooi. Die gozer is echt niet blij mee, maar ja, hij kan er niets aan doen... Normaal op de teller liep ie net geen 95 met std. uitlaat, nu krap 60 :( Zonde! Maar over een paar weekejes, als pa die scooter helemaal vergeten is, ff een flink stuk eraf halen. Het gat van de uitlaat van 23 mm, volgens die vent, nu is dat nog maar 17. Hoeveel zou dat ongeveer moeten worden om hem ongeveer op de 70 / 75 te krijgen dan?

Greetz arthur
 
Back
Top