Topsnelheid bagger met 70cc !!

dfwardf

Well-Known Member
Ik heb een PGO T-Rex met een 70cc Polini gietijzer (de gewone) met een Giannelli Metal,polini vario, polini vsnaar, onbegrensde CDI,19mm Amal carburateur en een Malossi secundaire vertanding.
Met dit alles ga ik maar 90km/h, HOE KAN DAT.
Ligt dat aan de uitlaat dat ik niet zo hard ga want ik haal maar 9000 toeren bij 90km/h.
Is de uitlaat gewoon te laag toerig. Of ligt het aan iets anders.

Bedankt voor reacties!!
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij is de Metal inderdaad niet zo hoogtoerig, hij schijnt meer gemaakt te zijn voor koppel dan voor hoge toeren.

------------------
Onderschat nooit de kracht van menselijke domheid.
 
Polini 70 giet is idd niet de meest hoogtoerige cilinder, nee
smile.gif
...

Verder is (zoals al gezegd) een Metal een uitlaat die z'n topvermogen (ook op 70cc) bij lage toeren afgeeft > veel trekkracht, lage topsnelheid...

Ik heb ook ooit een 70cc Polini giet op een Gilera Typhoon gehad, die draaide misschien iets meer dan 9.000 rpm met een Nr-x, trekkracht was okee, maar liep ook 90 (5 km harder als originele cilinder met Nr-x)...

Ff testje trouwens...

Gilera%20Typhoon.jpg


Greetz.

------------------
Puch Nrg Mc^2 (bsg 05-cilinder), Polini 2G Clutch, Polini For Race.
 
Het is je cilinder. Ik draide op me MHR50 nog redelijke toeren met me metal. Maar je kan altijd een betere uitlaat kopen, for race ofzo
 
Ja die Polini70 giet is echt verrot, ze gaan nog snel naar de klote ook...

Maar toch is de 95-100 wel haalbaar met je setup, waar woon je btw laatst zag ik in Ede ook zo'n scoot als jij rijden emt een metal en aan het donkere geluid te horen leek het op een 70...?

SvR
 
Originally posted by dfwardf:
ik haal maar 9000 toeren bij 90km/h.
Is de uitlaat gewoon te laag toerig. Of ligt het aan iets anders.


Dat lijkt me heel normaal voor zo'n cilinder. Er is dus niets aan de hand!
 
Back
Top