Toekomst...

@wanksta1: kenteken komt er waarschijnlijk zeer zeker.. of dat echt een goede zaak is weet ik zo nog niet...

Stel: je gaat naar je dealer, vraagt kenteken aan en betaald en door één of andere reden dat je framenummer 'verdacht' zou zijn krijg je geen kenteken... Verdacht kan onder andere zijn verschillend bloknr dat niet bij je framenummer past, iets niet duidelijk zichtbaar, verroest enzo...

Stel: Iemand die geen zin heeft om een kenteken aan te vragen (lees: dat ie een gestolen scooter heeft ofzo) zal wellicht een kenteken van een andere scooter stelen.. met alle gevolgen natuurlijk en wéér extra kosten voor de rechtmatige eigenaar (wat best vaak zal gaan voorkomen)

... en zo zijn er nog tientallen punten..

@ maik: dat is nu nog niet te zeggen of je kenteken op het spatbord moet.. ik denk van wel..

@F12AC: indeed...
Koopmans is btw nooit te never een Bovag dealer geweest en zal dat denk ik ook niet worden... Twins vermoed ik ook niet en zoveel andere zaken zijn het ook niet

@ModKid: zero tolerance willen ze maar al te graag gaan invoeren.. alleen zijn ze er allemaal nog niet over uit...

@TP Erik Aerox R: er is al aan voldoende achterpoortjes gedacht hoor :)

@Enrico NRG: neej, dat zal er de eerste jaren ook zomaar nog niet komen... Ze noemen het momenteel 'zelfregulering', wat wil zeggen dat de stop van verkoop van kits vanuit de dealers moet komen. Een echt wetsvoorstel voor verbod op verkoop is er nog niet voor zover ik weet

@Jellerv: wie weet...

@Facilly: als die dealers Bovag dealers zijn zullen ze inderdaad gestraft worden en eventueel uit het bovag lidmaatschap geschrapt worden. Verder weet ik nix concreet wat andere dealers betreft...

Ik hoop dat ik jullie in de nabije toekomst op de hoogte kan houden van concrete ontwikkeling... I'll try..
als 'scootertuner' zat ik namelijk erg in het hol van de leeuw daar :X
 
BOVAG is een brancheorganisatie van ruim 11.000 ondernemers die zich met mobiliteit bezighouden

BOVAG is een vereniging van personenauto- en truckdealers, algemene auto-, tweewieler-, caravan-, aanhangwagen-, motorenrevisie-, autoverhuur- en autowasbedrijven, verkeersopleidingen en tankstations.

Het is een brancheorganisatie die dient als platform, nieuws-, voorlichtings- en informatiecentrum. BOVAG lobbyt, organiseert kwaliteitszorg en adviseert afdelingen. Daarnaast is BOVAG een werkgeversorganisatie die zich bezighoudt met arbeidsvoorwaardenbeleid, arbeidsvoorziening, arbeidsomstandigheden en onderwijs. Bovendien zorgt BOVAG als netwerkorganisatie voor inkoopbundeling. Kortom, BOVAG biedt op een breed front een grote meerwaarde aan bij BOVAG aangesloten bedrijven.

van bovag.nl :)

Ik vind het invoeren van een kenteken wel een goed idee.
-er rijden geen gare scooters meer met niet werkende remmen en gladde banden
-je scooter is beter traceerbaar als hij gestolen wordt
-misschien gaan ze nu flitsen ipv rollenbanken (betwijfel ik)

Btw razma ik denk niet dat ze zomaar kentekens gaan jatten. Ik denk dat je ook wel altijd een kentekenbewijs bij je moet hebben net zoals in de auto. Zonder dat kentekenbewijs is t moeilijk aantonen dat je kenteken legaal is.
 
Ik denk dat het plaat(je) dan ongeveer net zo groot wordt als die van motoren.. Of zie ik dat nou fout..?

Vind het btw belachelijk als ze met die kentekens dan ook nog doorgaan met rollerbanken..
 
Als ze de "opvoerkitjes" verbieden, dan is er altijd nog wel de mogelijkheid van "loop maar even mee naar achteren".. Dan worden de dingen zwart verkocht en worden ze dus goedkoper en zullen er toch meer mensen die dingen kunnen betalen:)

(zal wel niet bij elke dealer gebeuren.. maar bij sommige denk ik wel:))
 
En wat heeft dat ermee te maken, het hoeft toch niet zo te zijn dat hij die ook zwart gaat verkopen.

Maarja ff ontopic blijven:p
 
als ze opvoersets gaan verbieden kan je zo nog spulle bestelle bij buitenlandse zaken zoals bijvoorbeeld scooter-attack.

en als er zo'n kenteken ingevoerd word zullen steeds meer mensen met die plaat in de buddy gaan rondrijden.
 
En ik denk dat als ze dit alles gaan invoeren dat er nog weinig mensen op een bromfiets/scooter rond gaan tuffe ( lees : 17 jarige leeftijd :rolleyes: )

Rond die tijd rij ik al een tijd in een auto , maar verkoop me scooter niet , dan maar keuren enz enz. Anders laat ik me scoot gewoon keuren als motor , aerox 70cc race blokje onder een aerox 100cc scooter....
 
Ok opvoerkitjes verbieden....KAN...

Maar als je een nieuwe scooter koopt, en hem goed inrij....
Dan haal je dus best vaak de 90 wel, moeten ze dat wel goedkeuren, want hij hoort zo....

Als je een nieuwe auto koopt, moet je hem ook inrijden, wat dus ook weer kan betekenen dat die een stuk feller word....
 
Razma... Stel: je gaat naar je dealer said:
Verdacht kan onder andere zijn verschillend bloknr dat niet bij je framenummer past, iets niet duidelijk zichtbaar, verroest enzo...[/i]

Is dan wel erg lullig als je blok is gescheurd....

Het roesten van een frame nummer kan je bijna niks aan doen. Want als jij door de regen rijd zal er ook water langs je frame kunnen lopen wat in in framenummer kan gaan zitten............ gevolg is dan roest. En dan kan je ineens je scooter niet meer verzekeren, erg lullig dan.

Denk dat de meeste mensen dan toch voor een auto gaan ook als ze 17 jaar zijn als die regel word ingevoerd dat je van je 17e al je rijbewijs kan gaan halen. Denk dat er dat niemand meer een scooter wil hebben, en je raakt hem voor de straat stenen niet meer kwijt wat erg lullig is.
 
NeoGeniX said:
van bovag.nl :)

Ik vind het invoeren van een kenteken wel een goed idee.
-er rijden geen gare scooters meer met niet werkende remmen en gladde banden
-je scooter is beter traceerbaar als hij gestolen wordt
-misschien gaan ze nu flitsen ipv rollenbanken (betwijfel ik)

Btw razma ik denk niet dat ze zomaar kentekens gaan jatten. Ik denk dat je ook wel altijd een kentekenbewijs bij je moet hebben net zoals in de auto. Zonder dat kentekenbewijs is t moeilijk aantonen dat je kenteken legaal is.


Tot dat ze ook nog wegenbelasting gaan heffen.
 
psycho said:
Ok opvoerkitjes verbieden....KAN...

Maar als je een nieuwe scooter koopt, en hem goed inrij....
Dan haal je dus best vaak de 90 wel, moeten ze dat wel goedkeuren, want hij hoort zo....

Als je een nieuwe auto koopt, moet je hem ook inrijden, wat dus ook weer kan betekenen dat die een stuk feller word....

Kan aan mij liggen maar als je std scoot 90 wil laten rijden moet je er wel iets aan laten doen en dat is ( minimaal ) onbegrenzen en dat mag dan ook niet meer..
 
MinaRallyLC said:
...Denk dat de meeste mensen dan toch voor een auto gaan ook als ze 17 jaar zijn als die regel word ingevoerd dat je van je 17e al je rijbewijs kan gaan halen. Denk dat er dat niemand meer een scooter wil hebben, en je raakt hem voor de straat stenen niet meer kwijt wat erg lullig is.

Dat is ook de bedoeling.. De overheid wil van de scooters af..
 
wat voor lol is er nu nog aan scooters als ze al deze regels willen invoeren?
waar gaat ons geld heen van nummerplaten enzo? "opfleuring van hun kantoortjes"
vroeger met de zundapps en kreitlers gebeurde toch het zelfde?
die mensen baalden er even goed van als de politie achter ze aan zat.
en die zelfde mensen bedenken dan dit soort regels.
elke dag weer hoor ik verhalen over onze "fijne" regering.
ik word er werkelijk stront ziek van, die mensen hebben daar complete apartementen om in te "werken" voor 800000 euro aan verbouwingen dit jaar al.
en wat zie je luie banken, hang stoelen. ga godverdomme werken! wat moet je met een bank!
je moet dit land regeren met ze allen daar, en het enige wat ze doen zijn domme regels verzinnen.
tuurlijk er zijn scooter lui die overlast veroorzaken, maar moet dan elke 16 jarige zijn droom om een scooter of brommer te hebben op geven.
16 jaar betekent enig sinds volwassen worden, de verantwoordlijkheid krijgen om een voertuig te besturen.
ik heb daar naar uitgekeken, en ik weet dat vele 15 jarigen dat nu ook hebben.
ik vind het belachelijk!
 
Opzich wel goed zoiets invoeren; de scooter wordt meer uniek wat stelen moeilijk / lastiger maakt. Maarja eignelijk zou het geen fuck uitmaken omdat de politie gewoon een framenummer hoort te controleren elke keer ze iemand aan houden en dan weten ze genoeg.

Ook beter is dat er een soort van keuring komt, geen geziek meer met afgetrapte kutdingen op de weg.

Minder is die enorme plaat, de kosten van 50 euro die je goddomme zelf moet betalen, slaat nergens op.

'Opvoerkitjes' zul je nog altijd bij 'niet bovag-dealers' kunnen halen of duitsland ofzo. Verbieden lijkt mij ook heel raar, maarja kijk maar naar belgie daar doen ze het ook gewoon. Dat blok en framenr. bij elkaar moeten horen zal wel niet zo werken, net als bij autos denk ik. Maar dat bij autos is zo omdat men door een ander blok meer vermogen kan krijgen en dan dus meer premie moet betalen, is bij een scooter nvt.
 
In principe heb ik geen problemen met het standpunt van de regering, groot gelijk hebben ze. Maar ik wil wel als 'tegenprestatie' een makkelijke manier om 125cc te kunnen rijden. Waarom kan dat in heel de wereld behalve in dit kl*teland?
Zou dat met een autorijbewijs kunnen dan deed ik die bromscooter meteen de deur uit. Plus afschaffing BPM op die categorie (30% extra kulbelasting :()

Dus Razma ga eens zeuren over lichte motorscooters, dat vind ik veel belangrijker :)

'bovag' is een stoffig logo dat op de deur van te dure prutsdealers staat, toch?? :)
 
Last edited:
Back
Top