Toekomst...

Razma

Well-Known Member
Ik ben net terug van een vergadering van de Bovag over de toekomst van de 'bromfiets'...

Wat betreft de kentekening...
* Bijna alles is zeker dat de kentekens er komen (september 2005)
* Het is de bedoeling dat je naar de dealer gaat dan, je scooter laat 'schouwen' waarna alle gegevens worden opgeschreven en doorgegeven aan de RDW (oa framenummer, bloknummer (geloof ik), type, merk enzo.
* Het is voornamelijk een administratieve registratie (de keuring op geluid, emissie en snelheid hebben ze maar in de vergeethoek gedrukt gelukkig)
* De kentekens worden plaatjes van +/- 7x14 cm of iets van 10x12cm ofzo. Snor blauw met wit en brommer geel met zwart. De kosten zullen ongeveer een 50 euro bedragen (staat absoluut nog niet vast)

Aan de andere zijde zijn er nog tientallen discussies voor alles van start kan gaan: oa wat moet er gebeuren na bijv. een total loss etc...

Wat betreft het opvoeren...
Alle Bovag dealers zullen het verbod op opvoeren krijgen. Niet enkel kits en uitlaten, maar ook onbegrenzen enzo..
Dit zal denk ik in een korte periode van start gaan...

Wat betreft het praktisch examen...
De lopende projecten worden binnenkort geëvalueerd en de resultaten bekeken, waarna ook dit punt zal voorgelegd worden aan de minister...

Wat betreft de leeftijdsverhogen..
Dit is wellicht het grootste punt van discussie... De overheid is nog steeds overtuigd dat juist 16 jarigen dé probleemgroep zijn. Het standpunt om de leeftijd op te trekken naar 17 zijn ze dus heel strikt in, maar vooral ook erg gedreven... Voor de zomer worden opnieuw een aantal voorstellen ingediend bij de 2e Kamer om alles te bespreken en (waarschijnlijk) eind deze zomer een uitspraak hierover. Bovag probeert dit besluit te verplaatsen naar begin 2007 en voor die tijd te bewijzen dat ze het ongevallenaantal kunnen terugdringen door anti-opvoer preventie (onder andere).

Indien 'Europa' beslist dat er vanaf 16 jaar met een bromfiets gereden mag worden moet Nederland zich hier aan houden. Tot hiertoe omvatten de besprekingen wel dat de leeftijd verlaagd mag worden naar 14 of 15 naar wens van elk Europees land. Indien Nederland tot deze Europese raad kan doordringen om ook een afwijking naar 17 jaar toe te laten kunnen de plannen van de minister dus gewoon ook doorgaan...

Paar vraagjes aan jullie:
* Kennen jullie Bovag en weten jullie ook wat ze doen?
* Weten jullie of je dealer Bovag lid is of niet?
* Houden jullie rekening mee of je bij een Bovag dealer gaat of niet?
 
Advertisement - register to remove this

goed nieuws over dat kenteken
ik hoop dat die nooit komt en dat het verbannen van opvoer kitjes ook niet doorgaat

nederland is echt anti-scooter echt niet normaal gewoon wat ze allemaal willen.
 
er word dus niet naar snelheid gekeken etc, maar hoe word de aanpak gefixored met opgevoerd rond rijden? zal dat no tolerance zijn van 1x gepakt scooter kwijt ?

gelukkig is het eind volgend jaar zo, ben ik 18, zwaai zwaai scooter.
 
mja, als het 50 euri kost en er van die grotere platen op komen misshcien toch eens kijken wat het kost om tot motor te laten keuren...
 
hoe kunnen ze de opvoerkitjes nou verbieden?

Ik bedoel dan kunnen Twins en Koopmans, De Jager toch ook sluiten? Want het argument dat hun spul leveren voor de racerij zou dan net zo goed kunnen opgaan voor de lokale scooterboer die een Yasuni R verkoopt...
 
mss wel voor particulier gebruik?
Mss is dat nu ook al wel zo, maar ze kunnen een pas maken oid dat alleen racers ze kunnen kopen:)
 
in belgie is de verkoop op opvoerspullen al verboden, tenzij men er een vergunning voor heeft en zo zijn er weinig...
 
Wanneer zoon kenteken ingevoerd wordt.....zijn we dan ook van die ellendige rollerbanken af Inne? want dan kunnen ze ons toch flitsen....
 
opvoerkits afschaven kunnen ze niet.

ik mag toch een scooter hebben waarme ik aan een race meedoe en niet me op de openbare weg me rij.
dan zoe ik toch ergens odnerdlen vandaan moeten halen lijkt mij.
 
over dat opvoeren: dat is volgens mij dat hun dat niet meer mogen doen voor jou. het is namelijk ook ontgrenzen, en ze verkopen geen ontgrenzingen.

Paar vraagjes aan jullie:
* Kennen jullie Bovag en weten jullie ook wat ze doen?

ken het wel, maar wat ze precies doen weet ik niet
* Weten jullie of je dealer Bovag lid is of niet?
dealer waar ik scooter gekocht heb wel lid, de andere dealer weet ik niet
* Houden jullie rekening mee of je bij een Bovag dealer gaat of niet?
houd ik geen rekening mee. zo veel verschil zit er volgens mij niet in namelijk.
 
Ff over dat opvoeren he. Ik las laatst ergens dat ze het volgende wilden gaan doen. Dealers die opvoersetjes verkopen worden bekeurd etc. Mensen die met opvoerkitjes rondrijden wordt hun scooter inbeslag genomen..
Dit was weer 1 van een dolle plannen..
Maar als de plannen over dat opvoeren doorgaan (wat ik hierboven vermeld) verkoop ik me scooter ;)
 
Paar vraagjes aan jullie:
* Kennen jullie Bovag en weten jullie ook wat ze doen?
Toch dezelfde Bovag als voor autodealers? Bedrijven die daarbij aangesloten zijn moeten voldoen aan bepaalde kwaliteits-voorschriften. Verders niet veel byzonders geloof ik
* Weten jullie of je dealer Bovag lid is of niet?
Heb nog nooit een Bovag dealer gezien
* Houden jullie rekening mee of je bij een Bovag dealer gaat of niet?Nee

Opvoerspul kun je alsnog zo via internet krijgen 8P. En die Bovagdealers kunnen hun deuren dan wel sluiten... :p pfft.. 50 euro voor een kentekenplaatje, die gvd. lelijk is... ziet er toch niet uit zo'n langwerpig ding :mad:

Zullen ze nu ook wel moeilijker gaan doen over plaatje @ karterkap, nu je geflitst ed. kunt worden?
 
Bij ons doen ze normaal ook al moeilijk als je dat plaatje op je carterkap hebt zitten. Het moet in het midden zitten :p
 
Logisch gevolg van dit alles: zijn genoeg mensen die het niet slikken en tot het uiterste gaan om niet gepakt te worden.
En dus ook fijn zonder kentekenplaat rondrijden.

Dat zie ik iig nog wel gebeuren :).
 
Back
Top