Toekomst...

PEIJS DRAAIT BIJ: BROMFIETSLEEFTIJD BLIJFT 16 JAAR

DEN HAAG (7 Jul.) - Vooruitlopend op het kabinetsberaad van a.s. vrijdag heeft minister Peijs besloten af te zien van haar voornemen om de minimum leeftijd voor bromfietsers te verhogen naar 17 jaar. Voor het door de branche gevreesde plan bestond in de Tweede Kamer geen meerderheid en bovendien was het voornemen van Peijs strijdig met conceptrichtlijnen van verkeerswetgeving op Europees niveau. Daarmee bestond de kans dat dit besluit later terug gedraaid zou moeten worden.
Het 'Actieplan Jonge Bromfietsers', waar de voorgenomen leeftijdsverhoging deel van uitmaakte, is gericht op vermindering van het aantal verkeersslachtoffers. Als alternatief van de geschrapte verhoging heeft Peijs wel andere plannen aangekondigd. Nu wil ze een puntenrijbewijs voor bromfietsers invoeren. De jonge berijders moeten daar zuinig op moeten zijn, want na twee overtredingen zijn ze het weer kwijt. Deze sancties zullen ook meetellen voor het autorijbewijs, waarvoor momenteel ook een puntenrijbewijs ontwikkeld wordt.
 
Ik snap dat peijs wijf zoiewzo niet...ze wil nu zorgen dat alle debiele kamikaze ventjes in een auto gaan zitten...ja dat is lekker veilig! En de regering wil minder auto's op de weg en roepen dat steeds als excuus voor acijnsverhoging en etc...en dan willen ze 17jarigen in een auto stoppen? Gaat iedereen met de auto naar school...

Beter zorgen ze gewoon dat je op een 125cc kan rijden, die dingen hebben al kenteken en etc en hoeft de politie ook geen tijd te verspillen met rollenbanken enzo..

*edit

Wel beter dat peijs eindelijk wakker is geworden...en dat puntenrijbewijs vind ik eigenlijk zo'n slecht idee nog niet. Wel achtelijk dat dat dan weer meeteld voor je autorijbewijs :rolleyes:
 
een dealer bij ons met bovag heeft alleen maar snelle ktis enzo daar verdient hij al zn geld mee, ik dnek dat als het verboden word hij het lidmaatschap opzet, net ale meer andere
 
Ik kreeg vandaag een brief binnen van de RDW. Op 31 januari is er een voorlichtingsavond met sprekers van de rdw en Bovag. Ook kunnen hier alle vragen gesteld worden die je hebt. Wie gaan er nog meer heen? jij razma?
Gr nico
 
Maakt voor mij weinig meer uit. Tegen die tijd heb ik m'n rijbewijs al. Ze moeten gewoon net als in zuid europa zo'n 80 km/h rijbewijs invoeren voor 17 jaar. Gewoon lekker op een begrensde 125, een stuk beter dan die 50cc met vario waar nu iedereen op zit.
 
heej ik ben net nieuw hier...

Ik ben Gina 15 jaar oud...
Ik heb de scooter van mijn zus gekregen en die ben ik nu een beetje mooi naar mijn smaak aant maken voor volgend jaar ....
maar ik heb een vraagje aan jullie...
ik word 11 oktober 2006 16 ...
kan ik het dan nog halen of moet ik nog een jaar wachten dan :(
word het nu vanaf 2007? ofnie?
groetjes gina ( aub mail me het antwoord)
 
motormuis1990 said:
heej ik ben net nieuw hier...

Ik ben Gina 15 jaar oud...
Ik heb de scooter van mijn zus gekregen en die ben ik nu een beetje mooi naar mijn smaak aant maken voor volgend jaar ....
maar ik heb een vraagje aan jullie...
ik word 11 oktober 2006 16 ...
kan ik het dan nog halen of moet ik nog een jaar wachten dan :(
word het nu vanaf 2007? ofnie?
groetjes gina ( aub mail me het antwoord)

Je kunt met 16 gewoon je certificaat halen en gaan rijden :) Je hebt ook ongeveer een klein jaartje de tijd om een kenteken aan te vragen.
 
Leon said:
ik als wijze 16 jarige vind dat ook :)
sommige leeftijdsgenoten gaan lekker over het dorp wheelies maken en met 80 rijden dus ik tuf lekker verder met 50, vragen ze waar was je nou slome, ik zeg dan gewoon ik rij liever langzaam dan dat ik andere mensen in gevaar breng en of mijn scooter in de prak rij wat ik eigenlijk belangrijker vind.
dan kijken ze me ff raar aan en doe ik gewoon :L :p

buiten de bebouwde kom hou ik me btw niet in op die landweggetjes enzo wel als ik kleine kinderen zie fietsen ofzo dan.


Dat is wel zo ja heb es gezien dat een gast een wheely maakte en ree langs een klein kindje van ong. 6 . Voor hetzelfde geld gaat ie schuin en land ie met zijn voorwiel op het kindje.

De leeftijd naar 17 brengen is al helemaal belachelijk ik denk dat meer dan de helft gelijk voor de auto gaat. Met 17,5 jaar kan je al theorie examen doen dus.
 
maar wat zijn de regels nu allemaal?

vanaf wanneer kenteken?
vanaf wanneer is de regel vanaf 17?
vanaf wanneer kan je laten schouwen?
hoe hard mag je scooter rijden?(die van mij is helemaal standaart maar loopt uit zichzelf 65 :S)
 
motormuis1990 said:
maar wat zijn de regels nu allemaal?

vanaf wanneer kenteken?
vanaf wanneer is de regel vanaf 17?
vanaf wanneer kan je laten schouwen?
hoe hard mag je scooter rijden?(die van mij is helemaal standaart maar loopt uit zichzelf 65 :S)



vanaf NU bij nieuwe scooters ,Volgendjaar VERPLICHT

weet ik niet

je kan al laten schouwen alleen na een bepaalde datum (dacht volgend jaar rond deze tijd) alleen bij de rdw

je scooter mag 45 en geen km harder dat was altijd al zo
strax met de nieuwe rollenbank helemaal
 
En als die te hardloopt kun je ook niet zeggen dat het door de dealer komt. Je heb zelf al geconstateerd dat die te hard loopt dus dan moet je terug gaan en er over klagen. Dan hoort het gewoon goedgemaakt te worden.(als je dit zou willen)
 
motormuis1990 said:
maar wat zijn de regels nu allemaal?

vanaf wanneer kenteken?
vanaf wanneer is de regel vanaf 17?
vanaf wanneer kan je laten schouwen?
hoe hard mag je scooter rijden?(die van mij is helemaal standaart maar loopt uit zichzelf 65 :S)

Vanaf 1 januari 2007 MOET je een kenteken hebben
Die regel komt er niet
Je kan hem nu al laten schouwen bij elk erkend RDW dealer
Je scooter mag 50 km/u digitaal , dus geen teller , die wijken altijd af

Edit: zie dat et al gezegd is ^^
 
Razma [b said:
Wat betreft de kentekening...[/b]
* Het is de bedoeling dat je naar de dealer gaat dan, je scooter laat 'schouwen' waarna alle gegevens worden opgeschreven en doorgegeven aan de RDW (oa framenummer, bloknummer (geloof ik), type, merk enzo.


Aan de andere zijde zijn er nog tientallen discussies voor alles van start kan gaan: oa wat moet er gebeuren na bijv. een total loss etc...

Wat betreft het opvoeren...
Alle Bovag dealers zullen het verbod op opvoeren krijgen. Niet enkel kits en uitlaten, maar ook onbegrenzen enzo..
Dit zal denk ik in een korte periode van start gaan...

Nu had ik ff een vraag. Moet je als je je scooter laat schouwen ook een kabelboom hebben met werkende verlichting? mss een domme vraag..
En wat als je een 2e hands blok van iemand overkoopt.. is er dan een mogelijke kans dat er bezwaar op wordt gemaakt omdat het niet het originele blok is en dat er gedacht wordt dat het blok gestolen is?

En wat betreft het opvoeren.. Is het dan eigenlijk niet gewoon zo dat je een EU Gekeurmerkte terugloper mag hebben maar dat je de begrenzing er gewoon inlaat zitten? (ik doel dus op de vario begrenzing)

Ik vraag dit omdat ik er erover na zit te denken een 2e Blok bij te kopen voor op straat.
 
MIj werd verteld dat: als je voor 1 januari 2006 je scooter laat schouwen wordt alleen het merk+ type en het frame+ bloknummer gecontroleerd. Als je na 1 januari je scooter laat schouwen wordt je scooter ook gecontroleerd op Snelheid etc. Is dit gelul of??....
 
fvanwinsen5 said:
MIj werd verteld dat: als je voor 1 januari 2006 je scooter laat schouwen wordt alleen het merk+ type en het frame+ bloknummer gecontroleerd. Als je na 1 januari je scooter laat schouwen wordt je scooter ook gecontroleerd op Snelheid etc. Is dit gelul of??....

da's gelul :) enig idee hoe f*cking veel tijd en geld dat kost om scooters zo te controleren? Ze controleren alleen het framenummer en bloknummer. Je scooter hoeft niet eens compleet te zijn of te rijden..
 
Ik weet niet of het al eens is voorbij gekomen.. Of ik ben er gewoon overheen gelezen. Maar hoe zit het met online afsluiten zoals bij Univé?
 
jorick said:
da's gelul :) enig idee hoe f*cking veel tijd en geld dat kost om scooters zo te controleren? Ze controleren alleen het framenummer en bloknummer. Je scooter hoeft niet eens compleet te zijn of te rijden..

Klopt wel, na 1 januari 2007 moet de brommer technisch in orde zijn, dan word hij bij rdw helemaal gecontroleerd.
Nu word alleen je framenummer en type goedkeuring nagekeken. Evt motornummer ook, maar dit is niet verplicht.

Over afsluiten van verzekering, je geeft je kenteken gewoon door bij verzekering, en rest van je gegevens.
 
Back
Top