Toekomst...

En er komt dan ook nog een praktijk examen erbij. Nog duurder om je certificaat te halen. En ik vind dat scooters niet op het fietspad moeten als je met 50 over en fietspad rijd wat al niet mag en de fietsers maar 15 rijden dan vraag je toch om ongelukken laat scooters dan gewoon met het auto verkeer meerijden.
 
Hoe eerder hoe beter. wel een kentekenplaar dit binnen mij spatbord blijft, dat zou dan 10x12 cm. zijn (lijkt op een Luxemburgs plaatje).

Ik vind ook dat er voor die 50 Euro iets gedaan moet worden, daar bedoel ik een keuring mee. Anders is het zakkenvullerij van de staat. Een kentekenplaats kost rond de 6 Euro, het nakijken van een scoot duurt niet langer dan 2 minuten, kosten 1.20 Euro. Totaal 7 Euro 20. Dan de postzegel erop is 39 Eurocent, thats it.

De staat moet maar eens ophouden met die geldklopperij. Wat te bedenken om nog eens wegenbelasting voor een scoot in te voeren (zit er dik in), fijn hoor. Ik betaal al genoeg belasting.

Wat betreft de snelheid, die mag omhoog naar 60 km/uur. Is veiliger in de bebouwde kom. Ik, als ex-motorrijder, vind het goed om een scoot mee te laten rijden met het overige verkeer in de bebouwde kom, dus die snelheid moet mijns inziens (voor de verkeersveiligheid) omhoog. Ook het gezeik met fietspad op en fietspad af is totale onzin, gewoon de scoot toelaten op de openbare weg. En als laatste de opmerking: Automobilisten moeten op het hart gedrukt worden dat een scootrijder ook een verkeers deelnemer is, net als een motorrijder.
 
ik zou het anders doen

punten systeem in voeren, je mag gewoon je scooter tot 80km opvoeren, bepaalde geluids eisen er iig op zetten, en dan rbanken afschaffen, laser guns op je gooien.

maak je een ongeluk en he is jouw schuld, minus een punt, dan van een aantal van 3 ofzo, als je punten op zijn ben je je certi kwijt moet je overnieuw gaan halen.

zoiets zou werken, maarja.... zodadelijk auto rijbewijs en een scooter erbij voor op het plattelandweggetjes :)
 
PeteJ said:
Hoe eerder hoe beter. wel een kentekenplaar dit binnen mij spatbord blijft, dat zou dan 10x12 cm. zijn (lijkt op een Luxemburgs plaatje).

Ik vind ook dat er voor die 50 Euro iets gedaan moet worden, daar bedoel ik een keuring mee. Anders is het zakkenvullerij van de staat. Een kentekenplaats kost rond de 6 Euro, het nakijken van een scoot duurt niet langer dan 2 minuten, kosten 1.20 Euro. Totaal 7 Euro 20. Dan de postzegel erop is 39 Eurocent, thats it.

De staat moet maar eens ophouden met die geldklopperij. Wat te bedenken om nog eens wegenbelasting voor een scoot in te voeren (zit er dik in), fijn hoor. Ik betaal al genoeg belasting.

Wat betreft de snelheid, die mag omhoog naar 60 km/uur. Is veiliger in de bebouwde kom. Ik, als ex-motorrijder, vind het goed om een scoot mee te laten rijden met het overige verkeer in de bebouwde kom, dus die snelheid moet mijns inziens (voor de verkeersveiligheid) omhoog. Ook het gezeik met fietspad op en fietspad af is totale onzin, gewoon de scoot toelaten op de openbare weg. En als laatste de opmerking: Automobilisten moeten op het hart gedrukt worden dat een scootrijder ook een verkeers deelnemer is, net als een motorrijder.

Pete Jij hebt gelijk breng dat de regering maar is aan het verstand.
De regering houd geen rekening met personen die ouder is dan de JEUGT.
 
stel ze verhogen de leeftijd naar 17 jaar. Dan gebeuren er evenveel ongelukken, puur omdat als je voor het eerst op de weg komt geen ervaring hebt. Ok als je 23 bent en je haalt je rijbewijs ben je een risicopersoon omdat je geen rijervaring hebt. Dit blijf je imo dus houden. Toen ik voor het eerst de weg op ging was ik ook best gevaarlijk, puur omdat ik me niet goed kon indenken in verkeersituaties. Nu rijdty ik al een halfjaar rond, en vind mezelf stuk veiliger. Dus ook al wortdt de leeftijd verhoogt naar 17 jaar, risicogroepen hou je tog!!
 
en komt bij , dood ga je toch , schop je de scooter aan de kant wordt je later aangereden door bus oid , Nederland en zijn kabinet begint een beetje ziekelijk te werk te gaan , de grens tussen realiteit en werkelijkheid is al lang gereikt.

ongelukken zullen gebeuren , of er nou geen wetten zijn of hele scherpe wetten...

ik heb de ervaring dat juist mensen met een std scooter vaak ongelukken hebben , en wat je krijgt is dat mensen zich gaan vervelen onderweg en niet opletten (heb ik al gauw , zowel op brommer als in de auto) en vaak wanneer ik lekker aan het scheuren ben let ik juist op..

maarja , de mensen in het kabinet rijden zelf niet op een scooter en hebben daar dus ook geen verstand van (eigenlijk nergens van! behalve op hun wenken bediend worden..)
 
ideaal= kenteken erop, rollenbank weg, max snelheid gelijk aan auto(50 bbk), geen max constuctiesnelheid, wel redelijke geluidseisen, praktijkexamen.

maar gelukkig rijd ik al koekblik. dus ik maak me er niet meer druk over.
 
idd melf, je gaat je vervelen onder het rijden, nu ik langzaam rij zit ik in me helm de heft van de rij"wereld" verrot te schelden omdat ik me echt erger nu ik langzaam rij.

maarja.... regels zijn regels wil je hard gaan, moet je op een circuit rijden. alhoewel ik het niet eens ben met die aso aanpak e.d., maar het is wel effectief jammer genoeg... jongeren willen hun scooter niet kwijt, dus maken hem standaard na de 1x gepakt te zijn.
 
ik vind het ook extreem triest, laat ze gewoon ff maximum snelheid in de stad gelijk zetten met de auto, rollenbank controles op een laag pitje (of helemaal weg) en bij te hard rijden, of gevaarlijk rijden etc gewoon hogere boetes, dan kun je op rustige wegen af en toe het gas open trekken en in de stad gewoon rustig aan.
ik ben zelf ook wel voor een meeting den haag, ik woon in hengelo en dat is 100'en km's rijden, maar dat heb ik er wel voor over,
of misschien een ander id:
een mail actie ofzo, laat iedere forum-member (liefst alle brom/scooter forums) ff een mail sturen naar één of ander iemand die invloed heeft waarin wij op een nette manier ons bezwaar tonen. misschien dat als we ons scooter-rijders van een goede kant laten zien en uitleggen waarom wij vinden dat het allemaal onnodig is ze nog luisteren ook.
honderden mailtjes kunnen ze in ieder geval niet negeren denk ik
 
ja, maar er zijn meer mensen bereid te mailen dan dat er mensen zijn die 'ff' naar den haag rijden, je kunt het altijd proberen,
dus als iemand ff een leuk formeel mailtje opstelt ;)
 
ok nou probeer ik de vragen van Razma ff te beantwoorden, ik geloof dat ze daarvoor het topic eigenlijk ge-opend heeft:

* Kennen jullie Bovag en weten jullie ook wat ze doen?
Ik weet wat Bovag is en niet precies wat ze doen, maar ze moeten zich meer aan opgelegde regels houden dan een niet-bovag aangesloten dealer
* Weten jullie of je dealer Bovag lid is of niet?
Ja ze hebben dan meestal wel een bordje op de muur/deur oid.
* Houden jullie rekening mee of je bij een Bovag dealer gaat of niet?
Daar houd ik absoluut geen rekening mee, kom er ook alleen maar voor onderdelen, en verder eigenlijk niet, zoals hierboven ook al genoemd werdt: Bovag is eerder een stoffig naambordje op de muur en verder weinig, op scootergebied iig.
Mocht dit toch niet het geval zijn dan hoor ik dat graag.
 
* Kennen jullie Bovag en weten jullie ook wat ze doen? Bovag is een kwaliteitserkenning voor dealers

* Weten jullie of je dealer Bovag lid is of niet? Mijn Dealer is Bovag erkend (WK Scooter Centre Deventer

* Houden jullie rekening mee of je bij een Bovag dealer gaat of niet? Nee... Boeit me niet... aan scooters is alles te maken en onderdelen koop je tog vaak nieuw dus echt veel probs kan je niet krijgen
 
Kvin die leeftijdsverhoging prima.
Veel 16 jarige (niet alle, ik zeg "veel") hebben nog veel te veel last van macho gedrag, willen stoer zijn, en veroozaken gevaarlijke situaties.
Veel (niet alle, ik zeg "veel") 16 jargie hebben nog zo goed als geen verantwoordelijkheids gevoel.
Denk dat de leeftijd verhogen naar 17 wel nut kan hebben wat ongevallen betreft, mits deze ook nageleefd wordt. En dat betwijfel ik dan weer ten zeerste.
 
ik als wijze 16 jarige vind dat ook :)
sommige leeftijdsgenoten gaan lekker over het dorp wheelies maken en met 80 rijden dus ik tuf lekker verder met 50, vragen ze waar was je nou slome, ik zeg dan gewoon ik rij liever langzaam dan dat ik andere mensen in gevaar breng en of mijn scooter in de prak rij wat ik eigenlijk belangrijker vind.
dan kijken ze me ff raar aan en doe ik gewoon :L :p

buiten de bebouwde kom hou ik me btw niet in op die landweggetjes enzo wel als ik kleine kinderen zie fietsen ofzo dan.
 
Ik als wijze 17-jarige vind dat niet...dat ene jaartje, kom op nou wat scheelt dat :?
Men stelde dit voor in de hoop dat eht verkeersdoden aantal verlaagd zou worden, of je nu als 16-jarig groentje of als 17-jarig groentje op een scooter stapt, wat je nog nooit gedaan heb...zou dat schelen? Denk het niet...

Waar ik op zich misschien wel wat in zie is het kenteken voor scooterrijders, alleen als dan de rollerbanken verleden tijd zijn :) als scooters net zo behandeld worden als auto's/motoren, ben ik gelukkig. En dan wil ik best 50 euri ofzo dokken voor zo'n kenteken, dat is nietig vergeleken met een rollerbank ;)
 
Cipher said:
Kvin die leeftijdsverhoging prima.
Veel 16 jarige (niet alle, ik zeg "veel") hebben nog veel te veel last van macho gedrag, willen stoer zijn, en veroozaken gevaarlijke situaties.
Veel (niet alle, ik zeg "veel") 16 jargie hebben nog zo goed als geen verantwoordelijkheids gevoel.
Denk dat de leeftijd verhogen naar 17 wel nut kan hebben wat ongevallen betreft, mits deze ook nageleefd wordt. En dat betwijfel ik dan weer ten zeerste.

Dan kan je het beter verhogen naar 18. Ik denk dat 2 jaar echt veel uitmaakt. Aangezien ik geen voorstander daravan ben, is een rijbewijs misschien beter. Het leert mensen op een verantwoordleijk manier rijden en situaties beter inschatten. natuurlijk blijf je debielen houden, maar dat is bij alle soorten motorvoertuigen zo. Als die niet werkt, zo het best eens kunnen dat het verhoogd wordt naar 18 jaar.
 
@ph3x f12 said:
Waar ik op zich misschien wel wat in zie is het kenteken voor scooterrijders, alleen als dan de rollerbanken verleden tijd zijn :) als scooters net zo behandeld worden als auto's/motoren, ben ik gelukkig. En dan wil ik best 50 euri ofzo dokken voor zo'n kenteken, dat is nietig vergeleken met een rollerbank ;)

Is dit btw al een x aan Mrs Peys voorgelegd?
Over scooters net als auto's behandelen..

Dat vind ik toch wel ideaal, iedereen is dan wel tevreden..:)
 
Back
Top