street magic topic

berry

insane
aangezien er maar een klein aantal van deze lijpe stuntmachinetjes rondrijden d8 ik...laat er een topic voor maken...

kan iedereen ff zijn bevindingen met een street delen met andere rijders...
wat wel handig is omdat er gewoon zo weinig voor/over te vinden is...

mijne + aanpassingen kun je in mn sign zien...maar ik wil die van andere zien!!!kweet kan ook@scootbase, maar daar krijg ik geen extra info over onderdelen die met een aanpassing op de street te zetten zijn)

mijn 1ste vraag is:
als ik dus een subframe aanpas en een mina blok eronder leg...blijft het voor en achterwiel dan in 1 lijn??? wat wel belangrijk is voor een goed weggedrag



alvast bedankt....
 
Advertisement - register to remove this

X187 said:
Nogmaals vraag ik AUB een technische tekening van een sub-frame (aangepast voor minarelli). Plz help me ff. Mijn mina DD LC blokje ligt te w8en...

heb net weer nieuwe tekening gemaakt 100%
kan alleen geen foto maken want heb nu geen camera. krijg de camera einde v/d maand weer. Maar ik kan je wel uitleggen hoe ik het berekend heb.

We beginnen bij het frame. De afstand tussen het rechter deel en linker deel van het frame meten we eerst op (waar dus de subframe tussen komt hangen). dit was geloof ik iets van 160mm.
Je kan er vanuitgaan dat waar de 2 carters bij elkaar komen dat dat het midden is,
als je me niet gelooft: zet velg+schijfrem erop, je ziet vanzelf dat de schijfrem in het midden van je velg zet. Vervolgens haal je de velg eraf, dus alleen je schijfrem+achternaaf. haalt je carterdeksel eraf, zet hem met de kant van de karterdeksel recht tegen de muur (wel een rechtemuurnemen uiteraard) dus dat de schijfrem naar bovenstaat, en de cilinder kant naar de gond wijst. Pak een centerpons en voila.
Je meet vervolgens de afstand van het midden van het blok totaan de lager van je ophanging. Ik had dit gedaan door er een plank tegen de binnenkant van m'n carter te houden, schuifmaat met de onderkant tegen het lager, en het staafje eruitlaten schuiven totdat het tegen de plank aan kwam, aflezen en je weet hoeveel de afstand is. Die afstand was bij m'n linker en rechter helf VERSCHILLEND!!
daarna ga je meten hoeveel mm je erbij moet rekenen want de lager zit een stukje naar binnen als het ware. dit was bij mij ongeveer 4mm.
Dan delen we de afstand van het linker en rechterframe door 2
dus bijv. 160:2= 80mm omdat je links en recht appart moet berekenen.
zeg dat bijvoorbeeld dat van het midden v/d karter totaan het lager 90mm is
dan moet je nog erbij optellen hoeveel mm het lager naar binnen zit
dus in dit geval 90+4= 94mm
dat doe je dan bij alle 2 de kanten omdat deze verschillend kunnen zijn
nou nu is het nog alleen maar een beetje logisch nadenken
94-80= 14mm
dan gaan we eventjes tekenen en zorgen dat de subframe in dit geval aan die ene kant 14mm naar binnen gaat en aan de andere kant natuurlijk ook het x aantal mm.
zal zo spoedig moglijk een tekening op het i-net zetten, voor de gene voor wie het nog niet zo duidelijk is.
 
berry said:
begrensers werken NOOIT op een street....

ik kan aan onbegrensde cdi's komen voor 110,95 eupo per stuk incl verzendkosten...van kitaco...
als hiervoor genoeg animo is kan ik er een aantal inkopen...
prob is wel dat je dan vooruit moet betalen, aangezien ik nie zomaar 10 van die kasjes kan inkopen.. en dat ik ze daarna bestel bij mijn importeur...
dus gaat er wat tijd overheen voordat je hem binnen hebt.
en je moet mij vertrouwen.

zelf heb ik een mikuni en de street heeft gewoon gigantisch meer vermogen,(doet t zelfs beter dan die van malossi)
trekt lekkerDER door en maakt meer dan 9500 toeren...

haha dacht wel dat die cdi's begrensd waren ,ik maar probere :d
Wat is dus beter animo of mikuni ?
EN wat is de prijs van mikuni ?
bedankt
 
berry said:
mikuni is hier NERGENS te krijgen...
komt uit japan waar ook de speciale kappenset te krijgen is...

maar t gaat zich om de begrensing en die is er bij ze alle 2 uit...

Wat voor speciale kappen?! Ik ken namelijk iemand die auto's importeerd uit Japan. Die kan voor mij/mede-forummembers alles uit japan importeren...
 
dan lijkt ie hierop:
streetkappen6ip.png
 
Dit is zeer intressant, als jij(berry) ff wat gegevens kan opzoeken, kan ik er wel 100% cker voor zorgen dat ik dit spul in NL kan krijgen... Me broer doet dit nml... :D handig zo een broer :p... Als je ff een lijst maakt met intressant spul wat ALLEEN in japan te krijgen is, kan ik alles hierheen halen. Maar let wel ik hou de aantallen zeer laag, dus je moet snel zijn.
 
beginnen met een street

hallow,

ik heb u al ff een streetje, maar ik vind hem niet zo show meer
ik weet echt de zak van scooters, zeker motorisch en snap er niet zo echt veel van! wat ik wel weet is dat ik een polini for race uitlaat heb steke, een 19 carbu dellorto(als ik mij ni vergis) en 2weke gelede hebk een 70cc hebo steken!(ben nog aant roderen). voor de redst uiterlijk, hebk alleen een sportstuurtje, acerbis voorkapje, en een achterlicht van tnt is nog op weg, ik zou graag bijvoorbeeld mijn blok zo laten polijsten en mijn voorvork maar natuurlijk kan ik dit niet... iemand sugesties?
 
Back
Top