street magic topic

berry

insane
aangezien er maar een klein aantal van deze lijpe stuntmachinetjes rondrijden d8 ik...laat er een topic voor maken...

kan iedereen ff zijn bevindingen met een street delen met andere rijders...
wat wel handig is omdat er gewoon zo weinig voor/over te vinden is...

mijne + aanpassingen kun je in mn sign zien...maar ik wil die van andere zien!!!kweet kan ook@scootbase, maar daar krijg ik geen extra info over onderdelen die met een aanpassing op de street te zetten zijn)

mijn 1ste vraag is:
als ik dus een subframe aanpas en een mina blok eronder leg...blijft het voor en achterwiel dan in 1 lijn??? wat wel belangrijk is voor een goed weggedrag



alvast bedankt....
 
Advertisement - register to remove this

desmond said:
hoe bedoel je? ik snap je ffies niet. bedoel je met het ophangen van je radiateur of...?

De waterpomp op het vliegwiel, zou een elektrische pomp hier geen oplossing voor zijn? Samen met een radiateur en een morini LC cilinder.
 
Last edited:
$aint said:
misschien past een (nieuw/oud, weet niet of ze hetzelfde zijn) type katana waterpomp?

Ik zal dit overmorgen ff uitproberen. Verder kan ik het sub-frame niet meer los krijgen van mijn 2e frame ,de pen die het sub-frame aan het frame bevestigd ,zit vastgeroest.
 
hey allemaal
ik heb een probleempje
mijn streetmagic maakt heel veel geluid
ik heb gehoord dat misschien mijn tapdraad of uitlaat pakking versleten is .
Nu weet ik niet goed wat dat is .kan iemand mij dat laten zien en eventueel foto's ?
Hartelijk bedankt
 
X187 said:
Pomp & cilinder (Morini LC) passen niet...

Deze vraag past niet helemaal in het topic maar past een cilinder van een morini katana lc wel op een morini katana ac? Ik heb nml. een lc cilinder gekregen (airsal 70 alu) waar de uitlaatpoort hetzelfde staat als bij een katana ac maar de cilindertapeinden staan een stuk verder uit elkaar.
Heb ik nu een cilinder van een ander blok gekregen of ligt het aan het verschil tussen AC - LC??
 
X187 said:
Pomp & cilinder (Morini LC) passen niet...

Waar kwam die pomp vanaf?


Rakel said:
Deze vraag past niet helemaal in het topic maar past een cilinder van een morini katana lc wel op een morini katana ac? Ik heb nml. een lc cilinder gekregen (airsal 70 alu) waar de uitlaatpoort hetzelfde staat als bij een katana ac maar de cilindertapeinden staan een stuk verder uit elkaar.
Heb ik nu een cilinder van een ander blok gekregen of ligt het aan het verschil tussen AC - LC??

Ligt waarschijnlijk daaraan dat je AC blok een oud blok is een die LC cilinder voor een nieuw type blok is...
 
f 50 cilinder past precies...(evenals vamos)
kweetnie zijn die formule 50 ook lc???

kweetwel dat een katana cilinder de poorten enz hetzelfde heeft maar dan moet het hemd ingekort worden...is natuurlijk geen prob....

ennuh dat het blok onbetrouwbaar is begrijp ik nog steeds niet???


kheb vandaag nog de uitlaat laten lassen (prop eruit) en loopt nu dus (met een nieuwe onbegrensde cdi en rest van de algemene setup) 60....met de orig uitlaat vind ik dit best ok...aangezien hij dan normaal(met prop) niet van zijn plek komt...

morgen gaat de laser xpro erop en woensdag komt mijn mhr zuiger binnen...
kijken wat hij dan haalt met die nieuwe cdi...
 
berry said:
f 50 cilinder past precies...(evenals vamos)
kweetnie zijn die formule 50 ook lc???

kweetwel dat een katana cilinder de poorten enz hetzelfde heeft maar dan moet het hemd ingekort worden...is natuurlijk geen prob....

ennuh dat het blok onbetrouwbaar is begrijp ik nog steeds niet???


kheb vandaag nog de uitlaat laten lassen (prop eruit) en loopt nu dus (met een nieuwe onbegrensde cdi en rest van de algemene setup) 60....met de orig uitlaat vind ik dit best ok...aangezien hij dan normaal(met prop) niet van zijn plek komt...

morgen gaat de laser xpro erop en woensdag komt mijn mhr zuiger binnen...
kijken wat hij dan haalt met die nieuwe cdi...

Als zowel een katana als een F50 cilinder passen is er iets mis, aangezien die beide verschillende tapeind afstanden hebben.
Of begrijp ik het verkeerd?
 
berry said:
de cil van de katana past niet...hemd is te lang...

maar die van de formula 50 wel....die past precies en die van de vamos(derbi??) ook...

ja, een vamos en een formula hebben ook hetzelfde blok (alleen de ene een korte en de andere een lange versie).

Verder hebben zowel de oude als nieuwe suzuki (katana) blokken dezelfde tapeind-afstand, en een cilinder die daarop past past niet op echt morini (bijvoorbeeld F50) blok.
Daarom snap ik niet hoe zowel een F50 als een Katana cilinder kunnen passen.

Heb je het zonder tapeinden geprobeerd?
 
desmond said:
jah ik heb gewoon de zelfde maat genomen als als dat bij je std subframe.
dus ongeveer 15cm

Je kan niet zomaar een lengte nemen ik raad je aan om een minarelli blok te halen inclusief achter velg en die onder je streetmagic te zetten scooter ophangen op juiste hoogte en blok op gewenste plaatst en hoogte en dan opmeten, ik zie veel die de blok heel erg laag hebben hangen en de blok niet goed loopt met de achterkant van de streetmagic. Ik heb zelf ook een streetmagic gehad met minarelli blok dus voor info kan je email wel pmen
 
streetpower said:
Je kan niet zomaar een lengte nemen ik raad je aan om een minarelli blok te halen inclusief achter velg en die onder je streetmagic te zetten scooter ophangen op juiste hoogte en blok op gewenste plaatst en hoogte en dan opmeten, ik zie veel die de blok heel erg laag hebben hangen en de blok niet goed loopt met de achterkant van de streetmagic. Ik heb zelf ook een streetmagic gehad met minarelli blok dus voor info kan je email wel pmen

indd dan krijg je een heel ander ''hellingspunt''
dan is in no time je frame krom...

daarom vroeg ik me af of iemand dit hier ooit ook echt fatsoendelijk(in lijn dus)
heeft gedaan
 
streetpower said:
Je kan niet zomaar een lengte nemen ik raad je aan om een minarelli blok te halen inclusief achter velg en die onder je streetmagic te zetten scooter ophangen op juiste hoogte en blok op gewenste plaatst en hoogte en dan opmeten, ik zie veel die de blok heel erg laag hebben hangen en de blok niet goed loopt met de achterkant van de streetmagic. Ik heb zelf ook een streetmagic gehad met minarelli blok dus voor info kan je email wel pmen

jah ik heb het ook zo gedaan, had eerst compleet mina blok eronder geschoven ongeveer netjes eronder gezet. Daarna heb m'n blok vastgezet aan houten balken, en toen m'n velg eraf gehaald. Precies uitgemeten, blok vast zetten aan de grond en het frame. Daarna subframe eraan gelast

edit: uitlijnen heb ik gedaan door het midden van m'n frame te nemen en zo met een centerpons (2x 1 voor aan het blok en 1tje achter) precies in het midden van het blok laten hangen en toen m'n blok vastgeschroeft, daarna gekeken of i er nog recht onder zat. en lassen maar.
zal wel ffies binnenkort foto's maken hoe ik het precies heb gedaan misschien wat makkelijker ;)
 
Ik heb wel meerdere foto's van hoe het ongeveer moet alleen geen zin om die allemaal te posten maar helaas niet een foto kunnen maken van de perfecte ophanging voor die in beslag werd genomen maar misschien binnekort weer een street bouwen dus als jullie nog tips of foto's nodig hebben pm maar
 
Back
Top