street magic topic

berry

insane
aangezien er maar een klein aantal van deze lijpe stuntmachinetjes rondrijden d8 ik...laat er een topic voor maken...

kan iedereen ff zijn bevindingen met een street delen met andere rijders...
wat wel handig is omdat er gewoon zo weinig voor/over te vinden is...

mijne + aanpassingen kun je in mn sign zien...maar ik wil die van andere zien!!!kweet kan ook@scootbase, maar daar krijg ik geen extra info over onderdelen die met een aanpassing op de street te zetten zijn)

mijn 1ste vraag is:
als ik dus een subframe aanpas en een mina blok eronder leg...blijft het voor en achterwiel dan in 1 lijn??? wat wel belangrijk is voor een goed weggedrag



alvast bedankt....
 
Advertisement - register to remove this

en berry
ik heb jouw project gezien =>respect :D
Ik vroeg me af waar je die zijstandaard had gevonden .
Ik zoek overal maar vind ze niet.
Is het een buzetti zoja met aanpassingen ?
Welk serie van buzetti dan ?
bedankt
 
$aint said:
Ok, interessant, ga ik dat toch maar een keer proberen.
Tot nu toe alleen maar dichtgelast.
Bedankt!

over de ontsteking:
Heeft een Street magic ook een interne pick-up?

:? vloeibaar staal zou ik niet proberen. Als je daar gaat in boren schuif je altijd weg op het alu van blok.

Bij men wallie zijn dat alu busjes met schroefdraad op, en dan in de tapeind ''gaten'' gedraaid en gelijkgeslepe/gefreesd

:)
 
luigiama said:
en berry
ik heb jouw project gezien =>respect :D
Ik vroeg me af waar je die zijstandaard had gevonden .
Ik zoek overal maar vind ze niet.
Is het een buzetti zoja met aanpassingen ?
Welk serie van buzetti dan ?
bedankt


buzetti...je moet gewoon die kopen die het simpelst uitziet...

ennu dat opvullen kon wel met vloeibaar metaal, als je maar genoeg verdikker gebruikt en t goed laat drogen
 
eve said:
:? vloeibaar staal zou ik niet proberen. Als je daar gaat in boren schuif je altijd weg op het alu van blok.

Bij men wallie zijn dat alu busjes met schroefdraad op, en dan in de tapeind ''gaten'' gedraaid en gelijkgeslepe/gefreesd

:)

Hoe bedoel je "altijd weg op het alu van blok"?

Ik gebruik gewoon vloeibaar Alu (devcon).
 
Duidelijkheid

Ik heb een street magic maar nu wil ik even voor eens en voor altijd zeker weten wat voor blok er nou onder zit.. De één zegt: Morini en de andere zegt weer: Suzuki.

Ik zelf dacht altijd Morini.. Iemand die met alle zekerheid kan vertellen wat er nou standaard onder een street magic ligt?
 
Zeg maar morini waar een suzuki draai aan is gegeven. Dwz dat de basis op een morini blok ligt maar bepaalde onderdelen anders zijn zoals de krukas. Ikzelf vind de suzuki/morini blokken luchtgekoelde onbetrouwbare rotzooi... Alleen de LC morini kan nog wel grappig presteren.
 
Last edited:
subframe

ej berry, zag dat je wou weten als je een subframe laat/gaat maken of je 8ter wiel dan nog wel recht is.
Ik ben nu zelf bezig met een mina blokje eronder te zetten, heb hem nu af moet alleen nog goed gelast worden.
Ik heb het gewoon uitgemeten want bij een mina blok is zeg maar het midden van je remschijf ook het midden van je band (als je van boven kykt).
en waar je 2 carter helfden tegen elkaar komen (die spleet), dat is ook het midden. Daarna heb ik het midden van m'n frame gezocht en touwtje loodrecht naar beneden gahangen (centerpons) on zo m'n blok precies recht gezecht, eventjes aantikken met lasapparaat. En daarna goed lassen.
Er is hier ook iemand op dit forum die er al een subframe heeft
dimer heeft het voglens mij ook van hem gekocht ofsow iets.
ik weet eventjes niet meer wie het was maar hij staat in in Hall of Fame met z'n streetje.
 
X187 said:
Nou heb ik een vraag:
Ik heb wel eens gehoord dat er in het verleden AC->LC kits leverbaar waren voor de streetmagic blokken, weet jij hier misschien iets meer van?


Er zijn wel lc kitjes voor verkrijgbaar zover ik weet. Als ik het goed heb kan je gewoon de cilinder van een ander morini blok nemen (bv. sr (die had tog ook morini?))
maar van die scooter heb je zeg maar ook lc versie's van. Alleen dan moet je wel weer een koolsysteem op je scoot bouwen



heb btw ook nog een:
polini 4 race uitlaatje
arrow uitlaatje
te koop als iemand geinteresseerd is
 
desmond said:
Er zijn wel lc kitjes voor verkrijgbaar zover ik weet. Als ik het goed heb kan je gewoon de cilinder van een ander morini blok nemen (bv. sr (die had tog ook morini?))
maar van die scooter heb je zeg maar ook lc versie's van. Alleen dan moet je wel weer een koolsysteem op je scoot bouwen

het draait juist alleen om het koelsysteem :|. Ben nu ook toevallig een mina blok eronder aan het hangen... Ik zal vandaag ff een kijkje nemen. Ik zal gelijk ff een pic posten van een los sub-frame, dan kunnen we ff de benodigde aanpassingen in een rijtje zetten. Dit is idd een handig topic berry. Als we hier ff met ze allen uitpuzzelen wat de beste oplossingen zijn kunnen we een goede how-to maken.
 
Een serieuze know-how kan ik wel gebruiken, zou ook graag me street willen ombouwen naar een LC Minarelli..

Ik wacht het gewoon rustiggg afff

PS: Iemand nog een goede online shop waar je wat spul kan krijgen voor een street magic?
 
misschien dat als er hier iemand een goede subframe heeft (waarbij het achterwiel en voorwiel dus recht zijn uitgelijnd). Er meerdere kan laten maken of zelf maken, en ze zo ook aan andere kan verkopen.


X187 said:
het draait juist alleen om het koelsysteem
hoe bedoel je? ik snap je ffies niet. bedoel je met het ophangen van je radiateur of...?
 
hier een kleine tip, als je een mina blok onder je street gaat hangen zorg er dan voor dat het subframe lang genoeg is, een te kort subframe staat lelijk en dan komen de slangen van je waterpomp tegen je voetsteunen.
 
Back
Top