Show je eigen auto #85

Status
Not open for further replies.
Vandaag throttle bodies gekocht voor op de dimma.

[ir]http://i57.photobucket.com/albums/g205/MasterOfSpeed/DSC05887.jpg[/ir]

Zit er alleen nog aan te twijfelen om de plenum te dumpen, en er losse luchtfilters op te knallen.

He die heb ik ook, alleen 2 gaskleppen meer:p
Wat kost zoiets ongeveer voor jou auto? gebruikte gekocht?
Heb jij geen luchtmassa meter dan dat je zo makkelijk je airbox kan weglaten?

rwerwrwerwe.jpg
 
Ik heb geen lmm. Ik moet alleen mijn orginele gasklephuis erop zitten. De plenum komt direct op bmc cda luchtfilter.

Deze is 2de hands gekocht. Nieuw 1500, nu 900. Ben benieuwd wat voor geluid dit straks geeft.
 
Ehm oke dat snap ik niet helemaal dan.. (hoe dat bij jou zit)

plenum? bedoel je gewoon de airbox waar dbilas op staat neem ik aan?

Bij mij geeft het op een 6pitter een leuk geluid je hoort het wel iets uit de motor grommen.
Maar heb je de mogelijkheid de kelke open gooien zeker doen, mits je niet dagelijks mee rijdt natuurlijk..
 
Hij rijd er volgens mij dagelijks mee. Maar je orginele gasklep huis laten zitten kan niet.. Daar komen je ITB's voor ( oftewel individuele gaskleppen ).
 
Oke. Mijn geluid wordt al redelijk wat gedempt door de turbo. Dus denk dat er geen
extreem geluid uitkomt icm 1.4T. Wat is het geluid op hoge toeren?
Dat een turbo redelijk dempt is een understatement, mn 02 was met alleen een simons einddemper nog steeds behoorlijk stil (2,5 inch voor-achter)

Waar je nog mee kan spelen is het eindstuk, als je dr daar 1 pakt met een niet te asociale diameter en demping dr in kun je het geluid nog wat extra dempen.
Denk wel dat je een iets mooier geluid krijgt met gewoon een zo groot mogelijke open einddemper.
 
Dat een turbo redelijk dempt is een understatement, mn 02 was met alleen een simons einddemper nog steeds behoorlijk stil (2,5 inch voor-achter)

Waar je nog mee kan spelen is het eindstuk, als je dr daar 1 pakt met een niet te asociale diameter en demping dr in kun je het geluid nog wat extra dempen.
Denk wel dat je een iets mooier geluid krijgt met gewoon een zo groot mogelijke open einddemper.

Uitlaat is nu 2" en dat houd ik voorlopig even zo. Heb nu een belachelijk grote Remus einddemper. Dit is ook gelijk de enige demper die ik heb. Deze gaat weg en komt een
cherry bomb voor in de plaats. Dat is het idee teminste.
Met de remus is hij flink stil.
 
Die DBilas sets zijn erg dik. Alleen toen ik er eens in ging duiken, vond ik de ene na de andere horrorstory. M52 model wel te verstaan, rest kan ik niks over zeggen.

Slechte afdichtingen, dus lekken etc.

En voor het aantal extra pk's hoef je het ook niet te doen, al heb je wel een lekkere gasreactie.
 
Zo zit het op de 106 van m'n buurjongen:

[IR]http://i86.photobucket.com/albums/k116/bluewiz_2006/motor/DSC02045.jpg[/IR]

Setje Jenvey throttle bodies en een Omex ecu er aan.

Zaten eerst individuele filters per kelk maar die werden na enige tijd helemaal gaar.. kwamen brokjes vanaf.. dus nu een backingplate er op en 1 groot plat filter.
Ding was ooit door DP gedaan (zijn beter met turbo motoren daar). Na plaatsing van het filter kan de afstelling veranderd worden.. ding loopt nu als een natte dweil.. donderdag wordt ie opnieuw gedaan door Paul Welther (en dan hopelijk helemaal goed). Verwachting is toch wel 140-170pk
 
Last edited:
Ik heb geen lmm. Ik moet alleen mijn orginele gasklephuis erop zitten. De plenum komt direct op bmc cda luchtfilter.

Je originele gasklep komt hiermee te vervallen, en daarmee ook je TPS, gaskleppositiesensor. Je zal dus ook een KMS systeem of iets dergelijks moeten hebben hierbij, anders gaat het niet werken. ;)
 
Je originele gasklep komt hiermee te vervallen, en daarmee ook je TPS, gaskleppositiesensor. Je zal dus ook een KMS systeem of iets dergelijks moeten hebben hierbij, anders gaat het niet werken. ;)

Hoe staat het met de polo eigenlijk :p :7
 
Ik had het ook op mijn 1e civic eg6, van Kronenburg itb's incl. KMS...

[Ir]http://i635.photobucket.com/albums/uu74/Machieleg6/eg6/100_2848.jpg[/Ir]

[Ir]http://i635.photobucket.com/albums/uu74/Machieleg6/eg6/ITB/2.jpg[/Ir]
[Ir]http://i635.photobucket.com/albums/uu74/Machieleg6/eg6/ITB/4.jpg[/Ir]

Als je je originele gasklephuis of een ander gaklephuis weer gaat monteren icm itb's, dan snap je de werking van itb's niet. En is het dus echt nutteloos.

Bij mij zaten ze op een stock blok, maar dan is het ook nogal nutteloos ( vermogensverlies ) ITB's zijn alleen goed als je een volledig gebouwde motor met een hoge compressie hebt.
 
Hoe staat het met de polo eigenlijk :p :7

Die staat nog steeds in de caravanstalling. Moet em binnenkort ophalen omdat die mensen gaan verhuizen, maar heb er echt nog steeds geen tijd voor. Ben nu naast mn werk zo'n beetje fulltime aan het bijbeunen, heb een paar grote klussen aangenomen, en heb thuis ook alles nog niet klaar. Dan lijkt het er ook nog op, dat ik na de zomer een Vapro B of C ga doen, dus de vooruitzichten zijn niet al te best. :p :D
 
Ik had het ook op mijn 1e civic eg6, van Kronenburg itb's incl. KMS...

Als je je originele gasklephuis of een ander gaklephuis weer gaat monteren icm itb's, dan snap je de werking van itb's niet. En is het dus echt nutteloos.

Bij mij zaten ze op een stock blok, maar dan is het ook nogal nutteloos ( vermogensverlies ) ITB's zijn alleen goed als je een volledig gebouwde motor met een hoge compressie hebt.

In/op die peug zit t volgende:
Wiseco zuigers 11.2:1
k1 drijfstangen met ARP bouten
Catcams n'assen (timing geen idee)
Stalen koppakking
Jenvey ST Tapered Individual Throttle Bodies
Omex 600 ecu
 
Bij die peugeot heeft het wel nut om itb's te gaan gebruiken, maar ik had gewoon een standaard onderblok en kop en dan heb je juist vermogensverlies/geeft het geen vermogenswinst.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top