Show je eigen auto #85

Status
Not open for further replies.
Ligt ie dr zo krom als een hoepel in, dat is nog veel beroerder.
Wat er bv bij die S38 en V8 ook gedaan wordt, het subframe omlaag brengen, dat kan eigenlijk niet.
Afgezien van het feit dat je de geometrie van je voorwielophanging verkracht (zeker als ie ook nog flink omlaag gaat) komt je aandrijfas dr ook niet mooier van te staan.
Of je moet de ophanging van het diff aanpassen dat ie minder achterover staat.
 
Ik ben toch wel blij met de x-brace die recht onder de carterpan zit.

Mocht je om wat voor reden ook op iets stuiten, dan vangt die de klap op. Je moet het wel bijzonder extreem maken om die x-brace zelf door het carter te jagen.
 
Folkert , jij heb een e36. Daar hangt de sump achter het sub-frame. Dat is een wereld van verschil.

En het blok ophogen wordt m niet. Dan krijg je een probleem met je bakophanging en daarachter weer de cardan as.
 
Folkert , jij heb een e36. Daar hangt de sump achter het sub-frame. Dat is een wereld van verschil....

Dat is natuurlijk waar. Maar toch ook wel fijn dat ook dat hogere deel van het carter bescherming heeft.

Alpina heeft destijds voor de V8 conversie een eigen versie van de carterpan gefabriceerd, dacht ook om de sump aan de achterkant te kunnen monteren ipv voor. (in elk geval om het subframe te omzeilen).
 
M'n zwager heeft het onder zijn chevy V8, super gaaf voor een rondje door de buurt.
Maar ga je kilometers maken niet..

Ligt ie dr zo krom als een hoepel in, dat is nog veel beroerder.
Wat er bv bij die S38 en V8 ook gedaan wordt, het subframe omlaag brengen, dat kan eigenlijk niet.
Afgezien van het feit dat je de geometrie van je voorwielophanging verkracht (zeker als ie ook nog flink omlaag gaat) komt je aandrijfas dr ook niet mooier van te staan.
Of je moet de ophanging van het diff aanpassen dat ie minder achterover staat.

Die centimeter moet de as wel op kunnen vangen, bij een e30 kantelt de s38 ook wel wat achterover..

Blok kan je niet ophogen, kan de motorkap niet meer dicht.
Ik zal het subframe ook moeten verlagen want heb wat lopen passen maar m'n motorkap kan net wel/net niet dicht..

Zodra de M20 verkocht is kan ik de S38 in de e30 gooien, hoop al pas gemaakt enkel de koeling word nog een hoofdbreker..
Kan iemand hier radiateurs op maat maken?
 
Vandaag throttle bodies gekocht voor op de dimma.

[ir]http://i57.photobucket.com/albums/g205/MasterOfSpeed/DSC05887.jpg[/ir]

Zit er alleen nog aan te twijfelen om de plenum te dumpen, en er losse luchtfilters op te knallen.
 
Ik weet alleen niet wat beter is. Gewoon losse luchtfilters, of een soort kelk? Maar dan moet je de lengte van je kelk, wel precies goed hebben.
 
Vet hoor :) Denk dat er wel over die box nagedacht is. Nu kun je iig ergens koude lucht weg slobberen.

Kost je flink wat vermogen als er alleen maar warme/hete lucht aan wordt gezogen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top