scooter sprint racing the; the Italian way

toch tov dat iemand een roterende inlaat bouwt, kut systeem imo, maar wel tov :D , het heeft verder sowieso wel wat die italiaanse dingen 8)
 
Ik vind dat de sensoren tegenwoordig wel erg scherp staan. Het is vaak duidelijk te zien dat er een valse start word geregistreerd als een deelnemer ACHTERUIT GAAT terwijl de gele lampen branden... Het is toch raar dat als je de startstreep nog niet gepasseerd bent je een valse start hebt? Ik weet dat de sensoren (fotocellen) die je voorwiel meten duur zijn, maar een derde sensor die bepaalt of je de startstreep passeert is misschien toch de moeite van het overwegen waard... Sommige deelnemers kunnen met hun kleine wieltje zelfs geeneens allebei de sensoren activeren. Dhr. Ribbens heeft daar wel een trukje voor, maar het word er allemaal niet eerlijker op. Het is toch jammer als je door 3 van zulke 'valse starts' uit de finale word gepleurt...

Maar on-topic: Roterende inlaat is vet! Een inlaat die je kunt timen werkt wel! Alleen moet je wel wat van poortmapping weten...
 
Wim said:
Onderbouw je antwoord eens..

Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik heb vernomen dan de oude schakelbrommers er makkelijk harder door lopen..

Lijkt me logisch als die brommers standaard een gaar zuiger gestuurd inlaat systeem hebben.
 
Inlaat, gestuurd door middel van een roterende schijf op de krukas met een gat in plaats van membraankleppen.

Zodra de zuiger op een bepaald punt zit in de cilinder gaat het gat voor de carb open als het ware.
 
Wim said:
Onderbouw je antwoord eens..

Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik heb vernomen dan de oude schakelbrommers er makkelijk harder door lopen..

je membraan is al variabel, dus gaat onderin sowieso lekker, dat heb je al mee, 2 wanneer het membraan blijft zweven heb je simpel weg een obstakel minder in je carter.
 
rs-ruud said:
je membraan is al variabel, dus gaat onderin sowieso lekker, dat heb je al mee, 2 wanneer het membraan blijft zweven heb je simpel weg een obstakel minder in je carter.

1. Membraan is statisch... Gaat alleen open als er een bepaalde onderdruk heerst in je carter. Theoretisch dus maar 180 graden.
2. Als de schrijf je inlaat opent heb je pas echt geen obstakel. Je inlaattraject kan hierdoor echt kort worden.
 
NeoHippie said:
1. Membraan is statisch... Gaat alleen open als er een bepaalde onderdruk heerst in je carter. Theoretisch dus maar 180 graden.
2. Als de schrijf je inlaat opent heb je pas echt geen obstakel. Je inlaattraject kan hierdoor echt kort worden.

Als je de termen statisch en dynamisch wil gebruiken om het verschil aan te geven tussen de twee systemen is het juist andersom.

Immers, een schijf heeft een vaste openingshoek, een membraaninlaat heeft een variabele hoek.
 
Joël said:
Als je de termen statisch en dynamisch wil gebruiken om het verschil aan te geven tussen de twee systemen is het juist andersom.

Immers, een schijf heeft een vaste openingshoek, een membraaninlaat heeft een variabele hoek.
Ik bedoel meer dat nagenoeg alle inlaat timingen van inlaat systemen bij 2takt statisch zijn bepaald. Als het toerental van de motor veranderd zal de inlaattiming gelijk blijven. Er is geen sprake van een vervroeger zoals bij 4takt met de inlaatnokkenas soms wel gebeurt. Wel ben ik er mee eens dat een membraan langer open blijft bij hogere toerentallen.
 
Mooi begin;

a_322.jpg
 
NeoHippie said:
Ik vind dat de sensoren tegenwoordig wel erg scherp staan. Het is vaak duidelijk te zien dat er een valse start word geregistreerd als een deelnemer ACHTERUIT GAAT terwijl de gele lampen branden... Het is toch raar dat als je de startstreep nog niet gepasseerd bent je een valse start hebt? Ik weet dat de sensoren (fotocellen) die je voorwiel meten duur zijn, maar een derde sensor die bepaalt of je de startstreep passeert is misschien toch de moeite van het overwegen waard... Sommige deelnemers kunnen met hun kleine wieltje zelfs geeneens allebei de sensoren activeren. Dhr. Ribbens heeft daar wel een trukje voor, maar het word er allemaal niet eerlijker op. Het is toch jammer als je door 3 van zulke 'valse starts' uit de finale word gepleurt...


klopt hier heb ik ook last van gehad op damwoude ze hebben hem toen nog bijgesteld omdat mijn voorwiel van mijn zip beide sensoren niet passeerde dus er ging steeds maar 1 licht branden
 
Back
Top