Overklokken - Tips, ervaringen & vragen

Status
Not open for further replies.
heb het all gevonden wrm crysis een beetje stald, me geheugen staat verkeerd in gesteld. maar nu heb ik het volgende probleem, gebruik een toetsen bord met bleutooth en zodra ik een gewoon toetsen bord in me pc prik dan start tie niet meer op en krijg ik de volgende error: cpu ucode error press F1 to resume. maar dat doet tie dan niet. en haal ik die toetsen bord er weer uit dan is er niks aan de hand???

dus kan nu niet in me bios komen om de instellingen van me geheugen te veranderen :(
 
heb het all gevonden wrm crysis een beetje stald, me geheugen staat verkeerd in gesteld. maar nu heb ik het volgende probleem, gebruik een toetsen bord met bleutooth en zodra ik een gewoon toetsen bord in me pc prik dan start tie niet meer op en krijg ik de volgende error: cpu ucode error press F1 to resume. maar dat doet tie dan niet. en haal ik die toetsen bord er weer uit dan is er niks aan de hand???

dus kan nu niet in me bios komen om de instellingen van me geheugen te veranderen :(

dat heb ik ook gehad toen heb ik een bios update gedaan en geen last meer van gehad :)

Net ook eindelijk eens begonnen met het clocken van mijn e6550 2,33
ik wil hem op 3.00 ghz hebben draaien en dat moet gewoon lukken.
maar nu had ik denk ik net iets verkeerd ingesteld en nu start die helemaal niet meer op :p niks geen scherm meer:z
ff bios resetten
 
Ik denk dat je bios inderdaad te oud is voor die cpu.
Dan staat de microcode nog niet in z'n database, of lijst, whatever :)

Ik ga effe spelen met 2 3870's straks,,,, wat duurt windows installeren toch lang :+
 
[ir]http://resources.vr-zone.com/newzhunter/RV670/card.jpg[/ir]


De HD3870 is ATI's nieuwste videokaart samen met de HD3850.....
 
U vraagt... ik verveel me.

[ir]http://tweakers.net/ext/f/mpk7U9IOctRikAMmfYvVUjSH/full.png[/ir]

[ir]http://tweakers.net/ext/f/DarUcyzf7QnIrqHnB68Cant2/full.png[/ir]

Asus Maximus Formula, Intel QX9650, 2x Asus 3870, 2GB Crucial Balistic PC8500, OCZ Pro X Stream 1000watt PSU...

op en 17" monitor met vga kabel, 5 euro muis en 5 euro keyboard :+
 
wat zijn de 3870's?

heeft iemand nog wat tips om mijn e650 stabiel op een lekkere 3 of iets meer ghz te krijgen.

Die dingen willen wel hoor :)
Tips geven zonder dat ik weet waar je vastloopt gaat een beetje moeilijk.

@ Vissa, straks maar effe 20k '06 dr uit poepen dan?
 
Die dingen willen wel hoor :)
Tips geven zonder dat ik weet waar je vastloopt gaat een beetje moeilijk.

@ Vissa, straks maar effe 20k '06 dr uit poepen dan?

hmm ja dat klopt, hem hem inmiddels alweer met de std instellingen draaien, maar nou weet ik al wat er fout was.
ik zat aan de cpu frequentie te kutten in plaats van aan de fsb configuratie, maar toen zag ik dat ik dus nergens in mijn bios de mogelijkheid heb om de fbs te veranderen. en nu kan ik dus niet verder.|(
 
Welk mobo heb je ook al weer?

Iemand die ik ken heeft trouwens ook 2 3870's....
misschien eens samen quadfire uitproberen, als dat draait met intel cpu's :W
 
nou jongens... het is gelukt, de E2140 staat nu precies op 3,0ghz met 4x1gb strookjes ram8)

best snel met deze vista, alleen er is continu 1gb al verbruikt door vista, en heb een pi tijd van 22,1 sec.

temps zijn zeer relaxed8)
 
SuperPi 1MB 22 sec.?

@Dennis01: Als ik het zo lees zou ik er maar afblijven met je vingertjes. Zonder dat je het weet loopt alles vast of ga je hardware fouten krijg. En dan zijn je spullen naar je grootje. Las hier ook al iemand over 2.9V op zijn mem. Dus als je niet weet hoe het werkt moet je er gewoon afblijven. Ook hier weer, (voor normale users dan :p) If it aint broke, don't fix it :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top