Overklokken - Tips, ervaringen & vragen #2

Status
Not open for further replies.
Prachtig, de HD5870 ligt net in de winkels, een kaart van 350 euro en jullie smijten er 3 van onder de LN2! :D Gotta love it! :# :W

* pssst, heb je geen HD5870 voor mij? * :#
 
Bedankt. We zijn nog bezig geweest deze score te verbreken, maar we komen niet verder. Er kon max 1,4v op de videocores, tot 2 uurtjes geleden, toen we een alpha kregen van de nieuwe rivatuner.

Helaas zit er ocp (overcurrent protection) op de kaarten. Dus komen we op dit moment geen stap verder meer.

Ook nog een 39K vantage gedraaid, screen post ik hier nog wel....
Na een OCP mod is er nog veel meer uit de kaarten te halen denk ik. Word vervolgd.

Ow, en dank aan Viss, Snot_aap en Tweakers.net natuurlijk, an honor to bench with :W
 
Een paar filmpjes van gisteren:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=lRzB72IOLHY"]YouTube - Benching @ Tweakers.net HQ - 3x HD5870 - One of the many 2003 runs before breaking the world record.[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=QRc_aDevD9A"]YouTube - Benching @ Tweakers.net HQ - 3x HD5870 - One of the many Vantage runs[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=IStOlo8UxkI"]YouTube - Benching @ Tweakers.net HQ - 3x HD5870 - Just some benching[/ame]
 
2003 schaalt het beste met meer gpu power. 06 en vantage zijn vrij afhankelijk van de cpu. En de cpu is helaas de snelste niet.

Daarnaast hebben we ook niet genoeg tijd en stikstof (65 liter verstookt).
De hele setup heeft trouwens 10,5 uur gedraait, zonder gekke dingen of last van condensatie.

We hebben wel 06 gedraait btw. 36.858 is 1 van de scores geweest.

Ik geloof dat er straks een review van de kaarten op t.net komt, met meer info over afgelopen zaterdag.

Er is nog veel meer uit de kaarten te halen, en er is er nog 1 bij te prikken... :W
 
Ik wil nou ook een nieuwe 3d kaart, heb ff op tweakers gekeken naar 2e hands kaarten maar die gasten vragen gewoon bijna nieuwprijzen :X

Soms doe je er een tientje bij en je hebt hem nieuw :rolleyes:

Biedt iemand een HD4870 512 mb aan voor 100 euro, maar voor 99 euro hebbie hem nieuw met garantie 8P
 
Budget? :)

Ik heb sinds gister de nieuwe van ATI, HD5850, kleinere broertje van de HD5870. Fuck wat een kaartje voor die prijs zeg. GTX285 bites the dust! :W
 
Budget? :)

Ik heb sinds gister de nieuwe van ATI, HD5850, kleinere broertje van de HD5870. Fuck wat een kaartje voor die prijs zeg. GTX285 bites the dust! :W

ligt eraan wat voor kaart, zit te denken aan een GTX275 of 4890

Budget ligt eraan welke versie en of die bv. watercooled is.
 
Ik wil dus ook een nieuwe graka gaan halen, 5850 of 5870..

Nou zit ik de specs te bekijken:
XFX HD 5870 1024 MB DDR5 (HD-587A-ZNF9)
850MHz, 1gb, 4.8ghz opengl: 3.2

Club3D HD 5870 1GB (CGAX-58724IDP)
850Mhz, 1gb, 4.8 ghz opengl: 3.1

Alles is dus het zelfde, alleen de opengl versie verschilt maar de prijs verschilt ook gelijk 64 euro? (de club3d is de goedkopere)

Wat is de meerwaarde van die XFX tegenover die Club3d?
 
appart dat die verschillen.
naar mijn beste weten zijn alle kaarten nog gewoon reference design. En maakt het geen fuck uit welke je neemt, op het stickertje na.

Ik kan het natuurlijk fout hebben, maar zo kort na de release zijn er meestal alleen reference kaarten.
 
Wie-o-wie kan mij een goede NAS aanraden (minimaal RAID5 + nzb support).

Voorkeur naar QNAP momenteel, maar ik weet niet of er nog andere goede alternatieven zijn. 4 bays is een pré.
 
Ik houd me er niet zo heel erg mee bezig, omdat ik ze liever zelf bouw.
Maar let goed op de max netwerksnelheid, en dan niet van de poort, maar de behaalde tranferrates.

Ik zou minimaal 50MB/s willen zelf.

Daarnaast zit je verkeerd in dit topic :)


Heb btw een blogje gemaakt over afgelopen zaterdag.
http://www.benchblogs.net/?p=3#more-3
 
Heb btw een blogje gemaakt over afgelopen zaterdag.
http://www.benchblogs.net/?p=3#more-3
Lekker aan de Palm:D

Volgens mij heb ik een S939 X2 4400 Toledo om zeep geholpen zonder 'm over te klokken :eek:
Echter als ik VCore omhoog gooi krijg ik minder fouten in memtest, standaard kreeg ik een paar 100duizend fouten, op 1,375V nog 150 ofzo en op 1,450V en 1,475V (1,44V in BIOS) kreeg ik nog 2 fouten in memtest, heb 'm nu op 1,5V draaien, even afwachten.

Wat was 'veilig' voor die CPU's? 1,5V was dat toch?
 
Op 1,5V kreeg ik geen fouten meer, en het maakt eigenlijk ook niks uit, ik heb er anders toch niks aan<]

Maar blijkbaar is ie niet kapot, ik heb er net een andere voeding aan gehangen en nu lijkt alles weer goed te zijn, eerst kreeg ik fouten in memtest rond 40%, nu 2 passes, 76% en nog geen enkele fout met VCore op 1,350 of 1,375 (vergeten:p).

Straks toch weer even die andere voeding testen, ding is nog geen jaar oud en amper gebruikt (denk een uurtje of 20-30), de laatste keer dat het systeem aan heeft gestaan (week of 4 geleden) werkte alles normaal, maar eergisteren besloot ik om een andere koeler te monteren en had ik meteen de IHS er weer afgehaald en het andere reepje geheugen er weer in gestopt....toeval?

Misschien was de voeding al gaar sinds het begin, overklokken ging namelijk ook niet echt lekker... geloof dat ik met de X2 4400+ nog geen 2,4GHz haalde op een DFI nF4 Ultra-D, wat ik al erg vreemd vond (Nog geen 10% overklok ;( ).

Heb 'm daarvoor ook op een DFI nF3 Ultra-D met een 3000+ gehad, en die draaide eerst altijd stabiel op 2,7GHz (9x300) en met deze voeding kwam ik ook niet ver, maar toen dacht ik dat het weleens aan het bordje kon liggen (Laatste (S939) AGP bordje van DFI, en veel mensen hadden er problemen mee), toen geen aandacht aan geschonken want het was toch maar een back-up systeempje, maar mogelijk zijn de problemen die ik daarmee had dan ook verleden tijd, kan ik (hopelijk) eindelijk wat dingen opslaan zonder moeilijk te doen.

En ik ga natuurlijk even kijken of de X2 4400+ nu wat verder wilt, het is tenslotte het Overklokken - Tips, ervaringen & vragen topic ;)
 
wat is nu sneller ? een gtx 285 vs HD5850 / hd 5870. ik ga het wel overclocken (noob clocking :p)

komt wel een intel core I7 920 achter
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top