Ervaringen Linux voor webserver

Let wel op dat sommige ISPs vanaf buiten mail poorten dicht gooien om home servers tegen te gaan.. meen dat het bv. bij Chello was zo was..
 
Dat zou jammer zijn en betekenen dat ik mail pas kan regelen als alles in een datacentrum hangt.

ik ga het iig proberen, ik zit bij planet, maar dat wist je al mini-g ;)
Ik kan trouwens bij de MX-10 record (heb de andere nog niet geprobeerd) alleen een hostname en geen ip adres invullen, er zit dus meer gekloot aanvast.

Ik hoop over een maandje een 1U servertje te hebben, dan kan alles van vooraf aan :p ik schrijf iig nu goed op wat ik allemaal doe, dan zou alles straks goed moeten werken. Morgen ga ik mijn kamer verbouwen, en ff kijken of ik wat snap van mail.
 
Je kunt gewoon een andere poort voor de mailserver instellen, zolang je die op een eventuele mailclient ook zo insteld helemaal geen probleem.
 
Hij draait, ik moest een fucking vinkje aanvinken in ISPconfig Management -> Server -> Settings -> EMail (maildir aanvinken)

Heb nu dus een werkende debian etch webserver met php, mysql, phpmyadmin, ISPconfig, webmin en squirrelmail :W
 
Back
Top