Overklokken - Tips, ervaringen & vragen #2

Status
Not open for further replies.
Toch kan je bovenop een voeding meestal een eitje bakken, ik zeg niet dat het negatief is maar ik denk het wel.
Vandaar dat ik even het balletje opgooide, wel leuk om iedereens visie erop te zien zo :)
 
De lucht die atm uit mn voeding komt is goed koel... Net als mijn voeding ( Tagan 600W met kerstboom verlichting ).
 
Toch kan je bovenop een voeding meestal een eitje bakken, ik zeg niet dat het negatief is maar ik denk het wel.
Vandaar dat ik even het balletje opgooide, wel leuk om iedereens visie erop te zien zo :)

hmmm, mijn OCZ 550 watt komt achteraan gewoon bijna "koude" lucht uit en mijn zalman 600watt idem dito!

Denk dat je een oude bagger voeding hebt, deze zijn beide 80+ gecertificeerd!
 
mijn voeding blaas redelijk koele lucht naar buiten. Verder zitten er bij de hdd's 4 fans die koele lucht naar binnen halen en over de hdd's blazen en erna word het verder de kast in geblazen. wat verder er boven zit een noctua 1800 rpm fan die als outtake dienst doet en bovenin zit er boven de radiateur ook 3 nuctua 1800 rpm fans die de lucht uit de kast door het rad naar buiten blazen.
 
hmmm, mijn OCZ 550 watt komt achteraan gewoon bijna "koude" lucht uit en mijn zalman 600watt idem dito!

Denk dat je een oude bagger voeding hebt, deze zijn beide 80+ gecertificeerd!

+1. Mijn Zalman ZM750 ( oid ) is ook 80+ gecertificeerd. En ook deze blaast koele lucht naar buiten. 0,0 spijt dat ik deze heb gekocht.
 
Iemand een idee wat voor DDR3 er een beetje lekker loopt met de I7's?
Uiteraard laag voltage.. heb zelf wel paar setjes 1.9v+ liggen maar om dat nou op langere tijd te gaan draaien..
 
1,9v gaat prima hoor.
En of het een beetje draait?

een leuk setje doet 1000mhz ddr (2000mhz) op CL7.
 
Intel geeft anders aan dat 1.65v vdimm "de max" is, vervolgens gaan er CPU's dood.
Daarnaast zijn dit 2x1GB setjes, voor 24/7 vind ik 3x2GB toch wel prettig - ideetjes wat een beetje hard loopt?
 
corsair 1866 GT @ 1.65v :)

Dat van de mem controller is geloof ik redelijk achterhaald.
Voor kortere periodes maakt het iig niets uit... nooit heel lang mee getest (als in weken).

[ir]http://tweakers.net/ext/f/6gnXW5JC6Ztlx7DBcyOBd1Ps/full.jpg[/ir]
is niet van mij hoor die screen... van rol-co geleend :)
 
Ik heb binnenkort een Phenom 9950BE met een Zalman 9500 AT erop :) Het is niet veel i.v.m. die i7's die hier langskomen, maar ik ben er blij mee+ralf+Snel genoeg voor mij. En omdat het een BE is en de koeler niet misselijk is, zal hij flink OC'en, ook! :D
 
Hier ook een 9950BE... Maar zo extreem clocken ze niet. Heb gewoon de MP 2 keer omhoog gegooid nu @ 3.2 stable.
 
Zit ik dan met mn Rampage II en meerdere i7 920 D0's, alleen nog steeds geen compleet WC setje dus wanneer de buiten temp een beetje dropped maar weer is klooien met 6 Delta fans en de airco :D
 
ik zie dat rol-co een redelijke vcore heeft voor die clock

ik zelf heb net me hd 4870x2 verkocht en komt een evga gtx 295 voor terug
ook ga ik de dominator gt 1866 mhz 6gb kit aanschaffen en 2 vertex 60 gb schijfjes voor in raid0

ook komt er nog een 1.5 tb ecogreen van samsung bij want me bijde spinpoint f1's 1tb's zitten zo goed als vol

en als me budget het nog toelaat komt er sept een 2e gtx in te hangen:)
 
Loop nu te kutten rond 4400MHz, aircooling kan het net niet aan dus kan de bench niet helemaal afmaken..
Heeft ook een beetje met het weer te maken i guess :(

Nu wachten op de pomp en CPU block :(
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top