Heiko heeft wel een punt. Ik denk dat er nu geen ophoogplaten op de markt zijn die (voor of na het laseren) dubbelzijdig zijn gevlakt.
Waarom niet? Dat is aanzienlijk duurder en wat lastig om goed in te spannen.
Dus ze worden gewoon gelaserd uit plaatmateriaal. En de tolerantie op plaatdikte is vaak echt wel even wat ruimer dan een paar honderste mm.
Die nauwkeurigheid heb je wel nodig, alhoewel ik 1 a 2 hondersten verschil nu niet meteen een probleem zou zien opleveren. Die verschillen zitten gegarandeerd ook in de cartervoet/cilindervoet, of je moet echt al deze vlakken opnieuw nabewerken.
precies Joël,
en aangezien ik alle vlakken heb nagevlakt ook ivm het lassen.
tweezijdig navlakken is erg intensief, of gewoon een plaat op een goede draaibank afsteken, dit laatste geeft mijn voorkeur.
en wat betreft pronk (positief), ik vind dat de grootte van de mond het verschil is van de onderbouwing en een opmerking.
verder wil ik toevogen, dat ik elke slijtage heel erg belangrijk is, ik heb afgelopen jaar met sproier 20 gereden en als de slijtage, warmteontwikkeling wordt beperkt (let op de SPIJL), kan diegen die hier wel over nadenkt, dus misschien wel ruim 50% erbij pompen.
kijk naar DJ, die heeft al 35 pk.
btw nog gefeliciteerd en succes volgend jaar.
alleen zijn er dus heel veel mensen die maar wat roepen, en dan ga ik in discussie en komt er de zogenaamde grote mond.
ikzelf ga niet in discussie, als ik het niet heb onderzocht en dan krigj je weleens een botsing.
nogmaals, het mooie is, als we allen harder gaan, maar de mesne die zelf maar wat roepen, kunnen beter eerst naar zichzelf kijken en dan naar mij, of wie dan ook wijzen!