Nieuwe parts #4

Status
Not open for further replies.

Tom.#86

TKT!
Vorige topic is alweer over de 1000 posts.

In het vorige topic ging het over de nieuwe onderdelen die te zien zijn in de Show @ Milaan.

o.a.:

Malossi Bigbore kits 76cc/86cc
Nieuw stage6 spullen.

640x480-PB061190.jpg


44mm slag as.
640x480-PB061189.jpg


Big_Bore.JPG


Big_Bore_2.JPG


big_bore_3.JPG


Stage6 poulies:

eqco6h.jpg


Stage RT achterveer:

2cmndc7.jpg


Stage6 vertandings deksel:

640x480-PB061220.jpg


Vario's

640x480-PB061221.jpg



Cilinder van fabrizi.

640x480-PB061203.jpg



En meer :p
 
Advertisement - register to remove this

graag zou ik ook willen weten of deze platen echt overal hetzelfde zijn, want aan zo'n hele mooie naadloze plaat heb je dus geen ene moer als hij soms 1 a 2 honderste verschilt, ZOALS BIJ TEDESCHI!
 
graag zou ik ook willen weten of deze platen echt overal hetzelfde zijn, want aan zo'n hele mooie naadloze plaat heb je dus geen ene moer als hij soms 1 a 2 honderste verschilt, ZOALS BIJ TEDESCHI!

Wees blij dat er mensen zijn die deze producten maken, anders had je het zelf moeten doen. En die 1 á 2 honderste ga jij niet terug zien in je vermogen.

Rick kennende zullen de platen perfect aansluiten op de cilinders.
 
Wees blij dat er mensen zijn die deze producten maken, anders had je het zelf moeten doen. En die 1 á 2 honderste ga jij niet terug zien in je vermogen.

Rick kennende zullen de platen perfect aansluiten op de cilinders.

Hij maakt ze ook zelf, maar aangezien het veel tijd kost om een perfect rechte plaat te maken, zou hij het graagwillen weten...
puur omdat het een hoop werk scheelt
 
pikeheat, weet niet met wat voor zuigers jij rijd, maar in koude toestand heb ik met 5 tot 10 hondertste speling, en in warme is daar weinig van over. 2 hondertste niet terug zien? Een vlakke plaat is dus absoluut wel erg belangrijk :)
 
Wees blij dat er mensen zijn die deze producten maken, anders had je het zelf moeten doen. En die 1 á 2 honderste ga jij niet terug zien in je vermogen.

Rick kennende zullen de platen perfect aansluiten op de cilinders.

@ Pikeheat, ik denk dat je zelf toch wel slimmer moet zijn, en weet dat ik alles zelf maak, dus ook ophoogplaten, het afsteken van een plaat is voor mij de enigste goede optie.

en ikzelf zal dus nooit blij zijn met een plaat die 1 tot 3 honderste mm scheelt. (wil niks over Karsxemeijer zeggen, want ik heb de platen niet gezien, dus ook niwet nagemeten!)

en ik ben nergens van onder de indruk, je levert een autocad tekening in bij een laserbedrijf de eerste plaat kost 200 € de volgende geen reet. elk klein kind kan dat, alleen als winkel, zaak kan je dat doen.

ik heb al een baan, en daarbij een tkenbureautje, en daarbij scooter tunen, aanpassen als hobby.

BTW een paar honderdste zie jij NIET in je vermogen, ik wel (als je het over de vlakheid van de plaat hebt, zeker met NOS etc.)

groeten Heiko
 
Last edited:
Mag je mij eens uitleggen wat je NOS er mee te maken heeft? Of vind je het gewoon leuk/gaaf om te melden dat je daarmee gaat rijden Heiko? ;)

dat weet je wel, en voor de leken:

met NOS ontstaat er meer vermogen en komen er grotere krachten op elk apart onderdeel, dus alles wat net wat minder goed, recht of wat dan ook is, brengt een wearmteontwikkeling met zich mee, en gaat dus ook 10X eerder verrot!

duidelijk?

ik heb weleens het idee, dat mensen denken dat ik niet over dingen nadenk of zelfs zomaar iets maak zonder er over na te denken.

misschien ook een leuk topic.....;)
 
Mja ben het wel eens met heiko. Nos = meer ontbranding en dus meer uitzetten van materiaal dan ontstaat er als er speling is nog meer spelling en gaat alles meer wrijven en dus meer slijtage geven.

(srr voor het offtopic)

Soms iemand meer info over die braking klauw die hier aantal pag. terug staat?
 
@ Pikeheat, ik denk dat je zelf toch wel slimmer moet zijn, en weet dat ik alles zelf maak, dus ook ophoogplaten, het afsteken van een plaat is voor mij de enigste goede optie.

en ikzelf zal dus nooit blij zijn met een plaat die 1 tot 3 honderste mm scheelt. (wil niks over Karsxemeijer zeggen, want ik heb de platen niet gezien, dus ook niwet nagemeten!)

en ik ben nergens van onder de indruk, je levert een autocad tekening in bij een laserbedrijf de eerste plaat kost 200 € de volgende geen reet. elk klein kind kan dat, alleen als winkel, zaak kan je dat doen.

ik heb al een baan, en daarbij een tkenbureautje, en daarbij scooter tunen, aanpassen als hobby.

BTW een paar honderdste zie jij NIET in je vermogen, ik wel (als je het over de vlakheid van de plaat hebt, zeker met NOS etc.)

groeten Heiko

ik ga er niet vanuit (en dnek niet dat IEMAND dat kan) dat alle plaatjes op de honderste mm op IEDERE blok zal aansluiten. Ik denk dat je zelf ook wel weer dat dit nooit te realiseren is.
Ieder blok is net wat anders bewerkt en elke cilinder misschien ook. Kan je dan 50 (misschien) plaatjes laten maken die op elk blok past ?

dan moet je barbapapa plaatjes laten maken.

edit/ ik dacht dat het over de aansluiting van de spoelers ging.
 
Last edited:
@ Pikeheat, ik denk dat je zelf toch wel slimmer moet zijn, en weet dat ik alles zelf maak, dus ook ophoogplaten, het afsteken van een plaat is voor mij de enigste goede optie.

en ikzelf zal dus nooit blij zijn met een plaat die 1 tot 3 honderste mm scheelt. (wil niks over Karsxemeijer zeggen, want ik heb de platen niet gezien, dus ook niwet nagemeten!)

en ik ben nergens van onder de indruk, je levert een autocad tekening in bij een laserbedrijf de eerste plaat kost 200 € de volgende geen reet. elk klein kind kan dat, alleen als winkel, zaak kan je dat doen.

ik heb al een baan, en daarbij een tkenbureautje, en daarbij scooter tunen, aanpassen als hobby.

BTW een paar honderdste zie jij NIET in je vermogen, ik wel (als je het over de vlakheid van de plaat hebt, zeker met NOS etc.)

groeten Heiko


Juist door dit soort reacties merk ik dat jij tot in de kleinste details nadenkt over dingen en ik moet erbij zeggen dat ik dat erg tof vind. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik mijn ophoogplaat van stage 6 nooit heb nagemeten, omdat ik gewoon vertrouw op dat soort dingen.(ookal is dat niet altijd goed natuurlijk) Als het echt niet goed zou zijn, dan was het product niet door de tests heen gekomen om vervolgens te worden verkocht denk ik dan. Ik weet dat bij stage 6 bijvoorbeeld alle onderdelen uitvoerig worden getest, op de bank, op straat en op circuit (zelfs tijdens races voor het kampioenschap). Nu komt dat omdat ik diegene die dat doet toevallig ken, maar ik denk dat dat bij alle producten zo gaat.

Ondanks mijn complimenten voor jouw alledaagse brainstorm, ben ik iemand van de praktijk, en daar hecht ik veel meer waarde aan eigenlijk. Ik gebruik dus zelf een stage6/koso ophoogplaat voor mijn racer. Als er ook maar iets een dikke 10 krijgt voor "zo-goedkoop-mogelijke-massaproductie" dan geef ik die aan de mensen van Koso. Er zal dus naar mijn idee ongetwijfeld een 100e mm verschil zitten in de stage6 ophoogplaten (lijkt me) en toch blijft het heel bij mij.

Dan praten we nu dus over een racer die op 1 dag ruim 2 uur volgas staat te knallen, en niet eens over een sprinter die op een dag 5x 6 seconden het gas open heeft.... Snap je een beetje waar ik heen wil? Die theorie is allemaal wel leuk, en misschien ook wel terrecht, maar ik denk dat het allemaal niet zo kritisch ligt als dat jij (en veel andere) denken. Aan het vermogen ga je het imo al helemaal niet merken, hooguit aan de slijtage. (Tenzij een plaat natuurlijk extreem slecht gevlakt is)

En wat NOS betreft...wat zullen we eens zeggen. NOS geeft een vermogens toename van...25%? Dan ben je al flink goed bezig zelfs misschien? Met andere woorden...die 25% extra warmeontwikkeling etc zal niet zo heel kritisch zijn in vergelijking met het geheel. Ik bedoel te zeggen, als iets bij 13.800K en 23 pk heel blijft, dan gaat het bij 14.500 en 27 pk niet ineens kapot snap je?

Maar nogmaals, ik begrijp je standpunt, en respect voor je manier van relativeren, alleen heb ik soms het idee dat sommige mensen iets te diep wegzinken in de theorie en soms dus te moeilijk gaan doen over iets wat eigenlijk heel simpel is :)
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top