Nieuwe parts: Malossi , Hebo Manston 3?

Status
Not open for further replies.

Vissa

PB Guru
Nieuwe parts: Malossi , Hebo Manston 3 etc?

oi :)

Kwam wat nieuwe foto's tegen van wat nieuwe onderdelen.

Mischien wel interresant?

Speed 06 Minarelli:

attachment.php


attachment.php


Speed pijp Mina:

attachment.php


Speed pijp pia:

attachment.php


Hebo manston 3???

attachment.php
 

Attachments

  • speed2006.jpg
    speed2006.jpg
    49 KB · Views: 6,978
  • mhr20062.jpg
    mhr20062.jpg
    50 KB · Views: 6,966
  • mhr2006_piaggio.jpg
    mhr2006_piaggio.jpg
    49.9 KB · Views: 6,772
  • mhr_minarelli.jpg
    mhr_minarelli.jpg
    47.3 KB · Views: 6,733
  • mr3.jpg
    mr3.jpg
    42.8 KB · Views: 6,788
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wat ik me wel kan voorstellen is dat een Koso/Stage6 gebruik maakt van een bredere gasschuif bij een 28mm meer turbulentie heeft dan een orginele Keihin.
Bedoel je dat?
 
Die koso carbs zijn eigenlijk gewoon 30 (of 32) mm pwk's maar dan met een 28mm doorlaat.
Kan je zien ook aan de dikte van de carb die in het spruitstuk zit, die is stukken groter dan die van een keihin pwk 28mm carburateur. + de gasschuif en hals etc zijn groter.

Wat die gasten ws doen is die koso carbjes uitkotteren naar 30mm of groter. Dat zal icm zo'n 80cc ws wat beter rijden. (lijkt me, anders zouden ze wel wat anders gebruiken :p )

Het voordeel van de Koso's is dat ze er in 28, 30, 32 en 34mm te krijgen zijn.
Keihin PWK gaat van 28 naar 33 mm, daartussen zit niets.

Overigens is de Koso geen kopie van de 33 o.i.d. , hij is wel afgeleid van de 28mm versie en op bepaalde punten wat groter gemaakt.
 
Als jij weet wat al dat origineel keihin spul kost, ga je niet ''ff'' een fake keihin bewerken. Dan kom je uiteindelijk ws nog wel duurder uit ook.
Btw zal het nooit het zelfde zijn. Ook niet als je je kelkje mooi polijst

Daarom is het ook subjectief bedoelt,het venturi daarintegen is dan wel brak,Verschillende scheurtjes in de doorgang heb ik ook vaak gezien,Dat is dan wel minder van een fake keihin

Ik ben het met melf eens.
 
In de afwerking zit toch wel groot verschil. Als je enkel die gasschuif al bekijkt van Oko/Stage6/Koso/SunWorld dan weet je al genoeg. Geen wonder dat sommige gasschuiven blijven plakken na enige tijd.
 
ik heb een nieuwe part gevonden althans ik denk niet dat hij hier al de revue gepasseerd is.

misschien om ons met joel te vergelijken, een apparaat die de G-kracht, acceleratie EN pk's (al betwijfel ik of het enegsinds bij benadering mogelijk is om dit te meten )

ilk weet niet of het een dom snufje is maar het ziet er iig leuk uit :)

fx2.jpg


klik voor filmpje

1 functie zou de scootergebruik niet kunnen gebruiken ...

Can the Performance Timer Accelerometers be used on motorcycles?


We have done no testing on motorcycles. The cornering G-force reading will definitely not work, due to the way motorcycles lean into turns. The acceleration, braking, and timed run modes may work, providing the motorcycle does not lift its front wheel during acceleration.


iig iets voor de gevorderde scooterrijder ?

ik wacht iig tot iemand anders het test :p

-edit-

link naar de site

http://www.beltronicspro.com
 
Last edited:
Joel had zo;n "mister dyno" oid als ik me niet vergis. Die meten de acceleratie aan de hand van g-krachten. Misschien kan die het zelf ff toelichten.

Klopt. Acceleratie in meerdere richtingen, dus ook G-krachten in bochten.
Het mooie is dat je acceleratie direct meet met G-sensoren (die bestaan in feite uit een kogeltje en een veertje) en daarvan alles af leidt, dan heb je de meest betrouwbare uitkomsten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top