LET OP! na 31 oktober... (voor de mensen zonder kenteken)

Kunnen de mensen die in de afgelopen 4 weken hun kenteken hebben aangevraagd even laten weten hoelang het duurde tot zij reactie van de RDW hebben gehad?
Kunnen ook de mensen die geen typegoedkeuring-nummer hadden aangeven of ze hier nog iets van hebben gehoord, of dat ze gewoon hun kentekenbewijs hebben gehad?

Vandaag mijn brief binnengekregen, 17 oktober aangevraagd.
Verzoek in eerste instantie afgewezen, wordt verzocht om meer informatie.
Had ik al verwacht vanwege het ontbreken van het typegoedkeuringsnummer.

Nu hopen dat mijn politiefax voldoende bewijs is om alsnog een kenteken te krijgen.
 
Volgens de brief van het RDW moet de importeur van mijn bromfiets (Nerons in Almere) verklaren dat mijn bromfiets een typegoedkeuring hebben.
Ik heb Nerons gebelt en die hebben mij gevraagd mijn schouwformulier naar hen te mailen, en zij zullen het dan met de RDW regelen.

Maar kan dat wel zomaar?
 
heeft iemand enige idee wat de kosten zouden zijn voor het nu (nog) laten keuren bij een RDW station ?

Ik ben met mn domme kop gewoon vergeten em te laten schouwen, en ben nu dus de pineut.
Iemand een idee ?
 
heeft iemand enige idee wat de kosten zouden zijn voor het nu (nog) laten keuren bij een RDW station ?

Ik ben met mn domme kop gewoon vergeten em te laten schouwen, en ben nu dus de pineut.
Iemand een idee ?

meen iets van 120euro....

maar dan komt er wel wat meer bij kijken dan alleen schouwen...dan wordt ie tevens ''gekeurd''...

ook naar de constructiesnelheid wordt gekeken....en of je licht/remmen het goed doen...enz..enz

+ dat je met je scooter naar een rdw-station moet rijden
 
ze zijden ook dat het aanbod van gestolen en niet gekeurde scooters tegen extreem lage prijzen op internet enorm is , ik vind het nogal meevallen of niet ?
 
ik heb het volgende probleem , frame is gecoat dus frame nummer is gone :(

heb nog wel het plaatje wat achter op een rox zit ook met framenummer
enz

hier krijg ik dus nooit een kenteken op

Misschien een beetje laat, maar hoe t bij mijn rox ging:

Kerel zoekt t frame nr, ik zeg zit hier (dat plaatje).

Kerel schrijft nr op, schrijft eronder waar die t framenr vandaan heeft (rechts onder zadel), en zo staat t nu ook op m'n kentekenpapieren :)
 
@AeroXJunkii
Tot en met 31 december 2006 kan er nog gewoon mee gereden worden. Daarna zal het aanbod wel gaan stijgen omdat het dan nogal opvalt als je geen kenteken hebt.
Of er worden masaal kentekenplaten gestolen, wat ik waarschijnlijker acht.
 
Weet iemand van jullie hoe lang het duurt voordat je een boete krijgt als je niet aan je verzekeringsplicht voldoet?
Heb namelijk wel mijn scooter laten schouwen en een kenteken thuis liggen, maar mijn scooter is nog niet 100% rijklaar; dus vind ik het redelijk zonde om hem al te verzekeren.

bvd, Wardje

Verzekeringsplicht

Iedere bromfiets waarvoor een Nederlands kenteken is afgegeven moet verzekerd zijn voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA). Deze verzekering dekt schade die met een bromfiets aan derden wordt toegebracht. Door middel van registercontroles wordt automatisch gecontroleerd of de geregistreerde eigenaar/houder aan deze verplichting voldoet.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw verzekeraar of bromfietshandelaar.
Bron: RDW.

Beetje krom aangezien de kentekenplicht pas op 1 Januari 2007 ingaat, aan de andere kant is schorsen goedkoper dan dat je je scooter na 31 Oktober laat keuren, dus zo krom is het misschien ook weer niet.

Volgens de brief van het RDW moet de importeur van mijn bromfiets (Nerons in Almere) verklaren dat mijn bromfiets een typegoedkeuring hebben.
Ik heb Nerons gebelt en die hebben mij gevraagd mijn schouwformulier naar hen te mailen, en zij zullen het dan met de RDW regelen.

Maar kan dat wel zomaar?
Ja, als hun verklaren dat hij aan de wettelijke eisen voldoet (Maximum constructiesnelheid e.d.) dan is er niks aan de hand, daarbij hebben hun waarschijnlijk invoerpapieren die je nodig hebt als je een kenteken wilt aanvragen voor een in het buitenland gekochte scooter.
Mijn scooter komt (Kwam:p ) uit Duitsland (Nadeel als je dicht bij de grens woont), maar ik had geen invoerpapieren (Liggen waarschijnlijk bij de eerste eigenaar of bij het oud papier) dus ik heb geen risico genomen en een ander frame gekocht.
 
@AeroXJunkii
Tot en met 31 december 2006 kan er nog gewoon mee gereden worden. Daarna zal het aanbod wel gaan stijgen omdat het dan nogal opvalt als je geen kenteken hebt.
Of er worden masaal kentekenplaten gestolen, wat ik waarschijnlijker acht.

Dit lijkt mij eerder gezegt erg sterk. Je hebt dan heel leuk een kenteken. Maar als je dan een scooter koopt vraag je toch om de papieren?

Maar jah. Ik heb nu voor al mijn 3 scooters alle 3 formulieren zonder enige problemen. Zelfs mijn hyosung! +ralf+
Zo bracht ik mijn hyosung heen en kon je hem dus laten schouwen. Dus mensen die te laat zijn hebben nu dus echt dikke pech 8P. (mobiel kwaliteit foto maar jah is niet anders)

[IR]http://i7.tinypic.com/4doyd1s.jpg[/IR]

[IR]http://i10.tinypic.com/40esjtg.jpg[/IR]

Heb nu dus alle papieren sinds gisteren. Dus dat is in 2 weken. Nog best snel.
 
Dit lijkt mij eerder gezegt erg sterk. Je hebt dan heel leuk een kenteken. Maar als je dan een scooter koopt vraag je toch om de papieren?

Ik denk (weet het eigenlijk wel zeker) dat hij dat niet zo bedoeld.....ff verder denken als je neus of plassertje lang is (Welke langer is ;) ).
 
Inderdaad.
Ik bedoel dat de mensen met een gestolen scooter gewoon een kenteken jatten en die erop schroeven, zodat op het eerste gezicht niet opvalt dat de scooter gestolen is en ze er nog mee kunnen blijven rijden.
Bij een controlle ben je natuurlijk wel direct de lul.
 
godver, krijg ik ein-de-lijk een brief van t RDW.
is me aanvraag niet goed omdat het typegoedkeuringsnummer niet aanwezig was.
die kan ik nu dus via de importeur zien te achterhalen binnen 4 weken anders heb ik mooi een senda in de schuur staan die de sloot ingereden kan worden.
mensen hier al ervaring mee en schiet dat een beetje op?


(typegoedkeuringsnummer zit toch op zon stikkertje?)
 
Inderdaad.
Ik bedoel dat de mensen met een gestolen scooter gewoon een kenteken jatten en die erop schroeven, zodat op het eerste gezicht niet opvalt dat de scooter gestolen is en ze er nog mee kunnen blijven rijden.
Bij een controlle ben je natuurlijk wel direct de lul.

Oww srry :p. Daar had ik zo niet aangedacht want als iemand zen kenteken word gejat lijkt mij dat de politie dat zo kan natrekken. Dus als ze dan iemand zien rijden met dat egstolen kenteken dat je er zo van uit kan gaan dat ie gestolen is...
 
godver, krijg ik ein-de-lijk een brief van t RDW.
is me aanvraag niet goed omdat het typegoedkeuringsnummer niet aanwezig was.
die kan ik nu dus via de importeur zien te achterhalen binnen 4 weken anders heb ik mooi een senda in de schuur staan die de sloot ingereden kan worden.
mensen hier al ervaring mee en schiet dat een beetje op?


(typegoedkeuringsnummer zit toch op zon stikkertje?)


Ik kreeg gister ook een brief van de RDW binnen,
en ik heb ook geen typegoedkeuringsnummer. Iemand die weet hoe ik die aan moet vragen? ik heb een aprilia, dus waarschijnlijk daar een brief heen sturen?
 
mag je je kenteken nou eigenlijk gewoon op je carter plaatsen, of moet het in het midden achterop zitten? De dealer hier in de buurt zegt dat het gewoon mag, maar volgens mij moet het kenteken in het midden zitten. Mijn verzekeringsplaatje zit nu ook gewoon op me carter en heb daar ook nog nooit problemen mee gehad. Maar mag het kenteken daar zitten?
 
plaat moet inderdaad in het midden en goed leesbaar van alle hoeken. verder heb ik ook altijd met mn plaatje op mn carter gereden en tig keren aangehouden geweest en is niks van gezegd.
dus ligt er maar net aan wat voor agent je treft.

En over dat verhaal van gestolen scooters; ik denk dat 90% gewoon gesloopt word nu of na 1 januari en dus in onderdelen te koop aangeboden wordt. verder zal dit ook veel gebeuren met eerlijke scooters zonder kenteken denk ik.

Wat betalen jullie trouwens voor een plaat? Het gaat me nou niet echt om een euro meer of minder maar heb 10 kentekens liggen waar nog plaat op moet, dus scheelt best veel voor mij:) kosten hier 22,50 per stuk geloof ik.
 
@pruttelbakje & AreaMaster
Heb diezelfde brief gehad.
Ik weet toevallig dat de Nederlandse importeur van Italjet Nerons B.V. is in Almere. Hoe dat voor Senda en Aprillia zit weet ik niet, maar daar moet je met een beetje Googlen achter kunnen komen.
Ik heb Nerons gebelt en het geheel uitgelegd. Zij zeiden me mijn schouwformulier naar hen te faxen, en dat zij het verder zouden regelen.
Klinkt goed. Dat was vorige week onderdaag.

Vandaag eens nagebelt naar het RDW om te vragen of ze inmiddels iets van Nerons hadden ontvangen, en of mijn aanvraag nu wel in orde was. Antwoord de telefoondoos met; "Ja meneer, we hebben hier tientallen faxen op tientallen verdiepingen, ik kan niet de hele dag langs alle faxen blijven lopen".
Nogmaals uitgelegt dat Nerons dit vorige week donderdag al gedaan zou moeten hebben, en het inmiddels wel in haar computertje zou staan. Maar ook dat kon ze (wou ze) niet nakijken.

Toen maar Nerons gebelt en gevraagd of ze mijn fax hadden ontvangen, en of ze deze in behandeling hadden genomen. Ook daar weer een levensmoe figuur: "Als u dat gefaxed heeft dan zal het nou wel in orde zijn".

Oftewel.. ik moet maar gewoon hopen dat ik in de loop der tijd een kentekenbewijs thuis krijg 8P
 
Back
Top