LET OP! na 31 oktober... (voor de mensen zonder kenteken)

gister nog met 5 schouwformulieren naar het postkantoor gegaan, was de rdw overbelast:p dus jah vanmiddag maar proberen, ik word gek als het niet lukt:p zonder kenteken zijn ze namelijk niet veel meer waard:p
 
Kunnen de mensen die in de afgelopen 4 weken hun kenteken hebben aangevraagd even laten weten hoelang het duurde tot zij reactie van de RDW hebben gehad?
Kunnen ook de mensen die geen typegoedkeuring-nummer hadden aangeven of ze hier nog iets van hebben gehoord, of dat ze gewoon hun kentekenbewijs hebben gehad?
 
Laatste aanvraag: 17-10-2006
Papieren ontvangen: 28-10-2006

De scooter hiervoor duurde ook ongeveer 10 dagen (Begin deze maand aangevraagd)
 
er staat op dat lipje aan de zijkant van m'n frame 2 nummers:

*ZAPC........*
en m'n normale framenummer dat ook tussen 2 sterretjes staat.
maar dat is toch niet genoeg dan?

ik kan nergens wat vinden van een NL nummer.


nl nummer STOND op de sticker onder de treeplank
 
heb ze op de 31ste op gestuurd. Moet nog ff zien wanneer ikr eactie rkijg. Hopen dat het 4 weken duurt. Hoef ik men rox niet meer te laten schorsen :p:p
 
Kunnen de mensen die in de afgelopen 4 weken hun kenteken hebben aangevraagd even laten weten hoelang het duurde tot zij reactie van de RDW hebben gehad?
Kunnen ook de mensen die geen typegoedkeuring-nummer hadden aangeven of ze hier nog iets van hebben gehoord, of dat ze gewoon hun kentekenbewijs hebben gehad?
Ik heb gister mijn schouwingspapieren, bij het postkantoor naar binnen geschopt, echter blijkt de rdw een beetje overbelast ivm dat iedereen op het laatste moment kwam. Dus volgens haar moest je met 2 à 3 weken rekening houden.

Verder is het bij mij allemaal op het nippertje gelukt, maandag de scooter even nagekeken en na een keer kicken liep die weer en heb ik hem laten schouwen. Gister eerst naar het gemeentehuis om persoonsregistratie te halen en toen door naar postkantoor waar ik 5 minuten voor sluitingstijd aankwam.

PS Wat moesten jullie betalen voor dat persoonsregistratiepapier, ik betaalde €6,05, maar ik hoorde van andere lui dat ze meer hadden moeten betalen. Maja komt misschien omdat hun in andere gemeente wonen.
 
heb de 30e en 31e nog een brommer en scooter laten schouwen. :D vond het toch zonde om niet te doen. nl nummer stond idd op die sticker onder de treeplank.

Alleen was deze al niet meer leesbaar omdat 't frame uit 1998 komt, en al een keer was overgespoten. dus heb nu zonder nl nummer laten schouwen, hoop er maar het beste van :)
 
Ik heb gister mijn schouwingspapieren, bij het postkantoor naar binnen geschopt, echter blijkt de rdw een beetje overbelast ivm dat iedereen op het laatste moment kwam. Dus volgens haar moest je met 2 à 3 weken rekening houden.

Verder is het bij mij allemaal op het nippertje gelukt, maandag de scooter even nagekeken en na een keer kicken liep die weer en heb ik hem laten schouwen. Gister eerst naar het gemeentehuis om persoonsregistratie te halen en toen door naar postkantoor waar ik 5 minuten voor sluitingstijd aankwam.

PS Wat moesten jullie betalen voor dat persoonsregistratiepapier, ik betaalde €6,05, maar ik hoorde van andere lui dat ze meer hadden moeten betalen. Maja komt misschien omdat hun in andere gemeente wonen.


betaalde hier 8.65:( lijers...

iig heb ik het vorige week ook gedaan, dus hoop deze week berich te krijgen, en dan even een nummerplaatje op me scooter te schoppen:W
 
Ik heb gister mijn schouwingspapieren, bij het postkantoor naar binnen geschopt, echter blijkt de rdw een beetje overbelast ivm dat iedereen op het laatste moment kwam. Dus volgens haar moest je met 2 à 3 weken rekening houden.

Verder is het bij mij allemaal op het nippertje gelukt, maandag de scooter even nagekeken en na een keer kicken liep die weer en heb ik hem laten schouwen. Gister eerst naar het gemeentehuis om persoonsregistratie te halen en toen door naar postkantoor waar ik 5 minuten voor sluitingstijd aankwam.

PS Wat moesten jullie betalen voor dat persoonsregistratiepapier, ik betaalde €6,05, maar ik hoorde van andere lui dat ze meer hadden moeten betalen. Maja komt misschien omdat hun in andere gemeente wonen.


bedoel je dat printje van je gegevens? ik 8 euro. ik vraag om zo'n ding vraagt ze mijn naam en nog 2 gegevens drukt op de printer en er komt een a4tje uit met mijn gegevens. Dat is dan 8 euro, gods wat een geld voor 2 min en een a4tje.
 
Gaat er meer om dat je niet elke week terug komt en er een beetje zuinig op bent ;) al ist maar 3 maanden geldig :|

@berre
Paar tientjes meer? Als je nu nog een kenteken wilt moet je naar een RDW keuringsstation. Daarvan zijn er maar een aantal in Nederland: reiskosten.
Je scooter wordt dan niet meer geschouwt, maar gekeurd. Deophanging, rem- en stuurinrichting, verlichting (niet alleen of het werkt, maar ook de stralingshoogte, hellderheid etc), banden profiel en al het andere wat van belang is voor toelating op de openbare weg. Vergeet ook vooral de motor niet. Opgevoerde scooters komen er niet doorheen, 45km/u is de max.

@KoB
Ik ben ook 17okt op het postkantoor geweest maar heb nog niets gehoord...

Van de RDW site:
Momenteel zijn nog circa 40.000 aanvragen in behandeling. Die worden zoveel mogelijk in november en december afgehandeld

En voor mensen zoals berre en Sander die te laat waren:
Bromfietseigenaren die nog geen kenteken hebben aangevraagd, kunnen vanaf 1 november alleen nog via een toelatingskeuring een kenteken op hun bromfiets krijgen. De keuring wordt uitgevoerd bij een van de zestien keuringstations van de RDW. Een medewerker van de RDW onderwerpt de bromfiets aan een technische test waarbij onder meer gekeken wordt naar de maximum snelheid, remwerking en geluidsniveau. De keuring kost minimaal honderd euro.

Wie zonder kenteken de weg op gaat, riskeert een boete van € 140.
Bron: http://www.rdw.nl/nl/overrdw/informatie_over_de_rdw/persberichten/persbericht_061103.htm
 
@berre
Paar tientjes meer? Als je nu nog een kenteken wilt moet je naar een RDW keuringsstation. Daarvan zijn er maar een aantal in Nederland: reiskosten.
Je scooter wordt dan niet meer geschouwt, maar gekeurd. Deophanging, rem- en stuurinrichting, verlichting (niet alleen of het werkt, maar ook de stralingshoogte, hellderheid etc), banden profiel en al het andere wat van belang is voor toelating op de openbare weg. Vergeet ook vooral de motor niet. Opgevoerde scooters komen er niet doorheen, 45km/u is de max

hoor je mij klagen dan? t is gewoon me eigen schuld, tjaa beetje laksheid waarschijnlijk.Maar dat de scoot al die controlles moet doen... ik zal er serieus geen minuut van wakker liggen.
 
Weet iemand van jullie hoe lang het duurt voordat je een boete krijgt als je niet aan je verzekeringsplicht voldoet?
Heb namelijk wel mijn scooter laten schouwen en een kenteken thuis liggen, maar mijn scooter is nog niet 100% rijklaar; dus vind ik het redelijk zonde om hem al te verzekeren.

bvd, Wardje
 
Ik mag hopen dat je hier eerst een schriftelijke waarschuwing voor krijgt, en dat er in totaal minstens een maand overheen gaat.
Maar laat hem anders voor het gemak schorsen (€23,-) tot hij rijklaar is? Het schorsen ongedaan laten maken kost niets.
 
Back
Top