LET OP! na 31 oktober... (voor de mensen zonder kenteken)

Het staat misschien niet duidelijk beschreven, maar er staat toch echt:
Daarnaast vallen alle bromfietsen onder de zogenaamde verzamelaarsregeling.
Die 15 jaar is dus niet van toepassing op bromfietsen.
 
mjaa zie toch echt staan:

www.rdw.nl said:
Tarieven verzamelaars:

Voertuigen van 15 jaar of ouder: laag tarief, te betalen per voertuig (1-5 voertuigen)

6 voertuigen of meer, waarvan 5 betaald: extra voertuigen gratis.
 
Bij dat stukje hebben ze het over 'voertuigen' in het algemeen (Auto, Motor, Bromfiets...) en niet specifiek over bromfietsen, zoals op deze pagina is te lezen vallen alle bromfietsen onder de verzamelaarsregeling, de leeftijd doet er dus niet toe, ze vallen gewoon onder die regeling.
 
oke.

maar het is me niet duidelijk dat ik dan met allemaal tegelijkertijd moet schorsen, of dat als ik er 5 heb gehad er daarna gratis zijn. dus ook 2 maanden later nog gewoon gratis.
 
Het lijkt me dat je niet meer hoeft te betalen zodra je er 5 hebt gehad, een verzamelaar met b.v. 50 bromfietsen zal er op z'n tijd ook wel 1 kopen/verkopen, hoe dat precies geregeld is weet ik ook niet.
 
Weet iemand hoe het zit als ik een scooter koop die alleen geschouwd is, en aan is gevraagd op het postkantoor, en deze nog niet is voorzien van kenteken.
Kan ik hem dan ook gewoon over laten schrijven..?
 
Ja....MAAR je weet nooit zeker of ie een kenteken krijgt (Kans is groot dat ie wel een kenteken krijgt).
Degene die de aanvraag heeft gedaan krijgt overigens de papieren thuis, dus hij/zij kan ook claimen dat het zijn/haar scooter nog is nadat jij 'm betaald en in bezit hebt (Ff zwart op wit zetten dat ie betaald is en dat je 'm laat overschrijven zodra hij/zij de papieren krijgt).

Overschrijven gaat alleen met de benodigde papieren (Kentekenbewijs).
 
oei na 1 november ook niet meer bij het postkantoor:O


dan moet ik maar snel ff regelen dat me brommer kan rollen8P

tja rollen is niet perse nodig zolang ze je nummers maar kunnen lezen

vandaag nog even snel een piaggio vespa si laten schouwen. had alleen het blok en frame in de auto geladen enzo naar de schouwer. geen probleem alle info genoteerd en klaar.

ben de vespa beetje aan het opknappen dus moest snel even wat fixen aangezien je straks 100 euries of meer moet gaan betalen en ook echt alles moet werken.

donderdag even langs postkantoor :)
 
Ja....MAAR je weet nooit zeker of ie een kenteken krijgt (Kans is groot dat ie wel een kenteken krijgt).
Degene die de aanvraag heeft gedaan krijgt overigens de papieren thuis, dus hij/zij kan ook claimen dat het zijn/haar scooter nog is nadat jij 'm betaald en in bezit hebt (Ff zwart op wit zetten dat ie betaald is en dat je 'm laat overschrijven zodra hij/zij de papieren krijgt).

Overschrijven gaat alleen met de benodigde papieren (Kentekenbewijs).

Oke bedankt, weet je misschien ook hoelang het duurt van schouwen tot kenteken..?
Ik kan dus het beste pas hem kopen als alles rond is..?
Ik heb me eigen scooter ook laten schouwen, alleen ik heb pas 6 maanden later kenteken aangevraagd.
Dus weet dat niet :D
 
Het schijnt nogal druk te zijn, m'n laatste duurde precies 4 weken (aangevraagd op 21 September), mja anderen hadden het rond die tijd binnen 1-2 weken (Mijne was afgegeven op 7 Oktober (Dikke 2 weken)...is dus blijkbaar ergens blijven liggen).

Je kunt 'm nu ook wel kopen, maar dan zou ik wel alles goed en duidelijk op papier zetten, een getuige meenemen (Niet de drugdealer van de hoek, maar een betrouwbaar iemand (In de ogen van de Justitie) :p ), handtekening en kopietje van legitimatie bewijs (Beide partijen, zodat de tegenpartij ook iets om handen heeft).

Het ligt natuurlijk aan meerdere dingen, als je twijfels hebt dan moet je 'm gewoon (nog) niet kopen.
 
tja rollen is niet perse nodig zolang ze je nummers maar kunnen lezen

vandaag nog even snel een piaggio vespa si laten schouwen. had alleen het blok en frame in de auto geladen enzo naar de schouwer. geen probleem alle info genoteerd en klaar.

ben de vespa beetje aan het opknappen dus moest snel even wat fixen aangezien je straks 100 euries of meer moet gaan betalen en ook echt alles moet werken.

donderdag even langs postkantoor :)
Zie pagina 8 van de Handleiding voor schouwbedrijven (PDF Bestand!).
• Bestaat het voertuig uit de juiste onderdelen?
Een bromfiets bestaat minimaal uit:
- het frame danwel de dragende constructie inclusief de bovenbouw
- het stuur en de complete stuurinrichting
- de wielen
- de motor
- het zadel danwel de zitplaats aan de bestuurderszijde.
U mag alleen bromfietsen bij de RDW aanmelden die bovenstaande onderdelen als geheel gemonteerd bevatten.

Geluk en Pech, Goed en Fout, ik ben gegaan voor Goed.
 
ik heb nu m'n scooter laten schouwen (zaterdag is die waarschijnlijk verkocht) maakt het dan nog uit (kwa kosten) of ik het kenteken voor de 31e aanvraag of niet? want lijkt me een beetje onzinnig om hem nu op mijn naam te laten zetten en daarna op de naam van de nieuwe eigenaar:S en bij het postkantoor werd trouwens om een uitreksel van de gemeente gevraagd.. klopt dit?:S
 
Ja (Zie de eerste post).

Van dat uittreksel klopt, of je moet een rijbewijs hebben. (Niet vergeten legitimatie bewijs mee te nemen....ohja die moet je altijd bij je hebben).

Kan de nieuwe eigenaar niet vroeg komen? Kan die zelf ff de aanvraag regelen.
 
wat een geld trekkerij zeg.

heb hier nu ong. 9 scoots staan. gebruik ze zelf niet om (mee op straat) te rijden. en ze worden dus ook niet verzekerd. maar nu komen de kosten dus voor de kentekens:

schouwen 20 euro x 9 = 180,00 euro
kentekenaavraag 22,50 x 9 = 202,50 euro
kentekenplaten 20 euro x 9 - 180,00 euro
schorsen 22,70 x 9 = 204,30 euro

is dus totaal 766,80 euro wat mij heel het geintje 'kenteken' gaat kosten. nou lekker hoor. voor heel die shit was er niks aan de hand ben er echt ziek van vieze vuile geldwolven......


Misschien krijg je nu wel groepskorting:p
 
Ja (Zie de eerste post).

Van dat uittreksel klopt, of je moet een rijbewijs hebben. (Niet vergeten legitimatie bewijs mee te nemen....ohja die moet je altijd bij je hebben).

Kan de nieuwe eigenaar niet vroeg komen? Kan die zelf ff de aanvraag regelen.

Maar het schouwpapier staat op zijn naam, dus niet op de naam van de nieuwe eigenaar..
 
Dat hoeft niet, op mijn schouwpapieren staat ook niks.
Maar dat maakt ook niks uit, ze nemen de gegevens over van je rijbewijs of uittreksel en niet van de schouwpapieren.
 
Ik heb 2 frames al laten schouwen, kan je nog wel een ruime tijd terug bij het postkantoor en bijv. Brezan voor het laten maken van papieren en platen?


en dat ook voor dezelfde prijs..


Ben benieuwd of iemand hier wat vanaf weet..
 
Dat is niet waar. Na 31 oktober kun je niet meer naar het postkantoor. Schouwiingen zijn dan niet meer geldig.
Je moet dan naar een RDW keuringsstation voor een volledige keuring om een kenteken te krijgen.

Staat ook heel duidelijk uitgelegt op www.ishetgeenplaatje.nl
 
ik heb het volgende probleem , frame is gecoat dus frame nummer is gone :(

heb nog wel het plaatje wat achter op een rox zit ook met framenummer
enz

hier krijg ik dus nooit een kenteken op
 
Back
Top