LET OP! na 31 oktober... (voor de mensen zonder kenteken)

Fiscal Code: is volgensmij aleen van toepasing bij dealers. heeft iets te maken met het btw nummer.

er staat ook geen sterretje achterter dus is het niet verplicht
 
Weet iemand misschien waar ik terug kan met mn gilera runner waarbij hetzelfde verhaal sprake is van geen goedkeuringsnummer???

Er zitten geen stickers meer op het frame, dus meot een verklaring hebben van de importeur, maar wies de importeur?


Ik hoop dat iemand me kan helpen!
 
mail pia zelf effe op info@piaggio.nl

Dat heb ik deze week dus al 2 keer gedaan en tot nu toe geen reactie, ook kan ik geen telefoonnummer vinden van de Piaggio club zodast ik ze kan stalken..:p

Moet dus op een andere manier een verklaring zien te krijgen zodat ik alsnog een kenteken op mn runner kan krijgen..

Als iemand me kan helpen, graag!


Gr Enzo
 
Staat gewoon in de telefoongids :L

0162 447500

Loser er staat geen telefoonnummer op die site, dus dan ging ik er vanuit dat het ook niet in het telefoonboek staat:L bokko


Piaggio is niet zo happig met informatie weggeven aan particulieren geloof ik.

Beter bespaar je je alle moeite en rij je naar een keuringsstation van de RDW voor een individuele toelating.



Ik heb net 20 eu voor schouwen betaald en 27 euro voor papieren, denk je echt ook dat ik dat frame nu alsnog ga laten keuren?

Enige wat ik nodig heb is een verklaring van de importeur aan de RDW, dan krijg ik gewoon mn papieren thuisgestuurd.

Gr Enzo
 
Misschien moet je dan wat minder van dingen uitgaan, en gewoon dingen doen. Of is even zelf kijken teveel moeite en maak je het jezelf makkelijk door het gewoon maar te vragen in de hopo dat een ander de moeite voor je doet?
Maar misschien een ezelsbruggetje voor de volgende keer;
- als je een telefoonnummer zoekt, kijk dan in de telefoongids.

Naar keuringsstation gaan voor individuele keuring lijkt me nogal raar als je alleen maar even hoeft te bellen voor het goedkeuringsnummer waar je recht op hebt.
 
Last edited:
Trouwens land hoef je dus neit in de vullen, maar provincie wel?
klopt dit wel?

En ik zat het net even door te lezen, en snap er de ballen neit meer van:S je moet het faxen ofzo? terwijl er ook gewoon een knop staat "send request", dus waarom meot je het dan faxen?

Dit staat er:
Dear Customer,

in order to receive at home publications and original documents Aprilia, it is necessary to fill in the request in all its parts and send it to the fax 0039 – 041.5897412.

Payment should be carried out by transfer order on:piaggio & C. S.p.A. Banca Nazionale del Lavoro, Via Cavour 81, 50129 FIRENZE IBAN IT 90J0100571130000000018500, SWIFT BNLIITRRLIX writing as incoming reason “request for documents or publication Aprilia”
 
Last edited:
Verklaar eens nader waarom jij aangeeft dat je recht hebt op een goedkeuringsnummer?

nou ik vind dat je voor een scooter waar je nieuw aardig wat voor betaald je toch wel een goedkeurings nummer moet kunnen krijgen.

en zonder nummer mogen ze die scoots helemaal niet verkopen.

zou het zelfde zijn als ik jou iets zou verkopen voor 1000 euro waar later blijkt dat je er niks aan hebt, terwijl ik heb gezegt dat alles er goed aan is. en dan zeggen van jah bekijk het maar, dan zou ik me toch aardig genaait voelen.
 
nou ik vind dat je voor een scooter waar je nieuw aardig wat voor betaald je toch wel een goedkeurings nummer moet kunnen krijgen.

en zonder nummer mogen ze die scoots helemaal niet verkopen.

zou het zelfde zijn als ik jou iets zou verkopen voor 1000 euro waar later blijkt dat je er niks aan hebt, terwijl ik heb gezegt dat alles er goed aan is. en dan zeggen van jah bekijk het maar, dan zou ik me toch aardig genaait voelen.

Als jij recht hebt op zo'n goedkeuringsnummer, zal die er toch wel fabrieksmatig ingeslagen staan neem ik aan.
 
Verklaar eens nader waarom jij aangeeft dat je recht hebt op een goedkeuringsnummer?

Omdat elke naar Nederland geïmporteerde scooter er één heeft. Op de scooter zelf is hij meestal terug te vinden op een type-goedkeuringsplaatje, of is hij ingeslagen bij het framenummer, of staat het op een sticker.
Maar er zijn ook genoeg scooters die dat neit hebben, domweg omdat de importeur dit heeft verzuimt, of omdat dat ten tijde van import nog niet was vastgelegd in de regelgeving.
Wanneer een importeur een nieuwe scooter importeurt moet die eerst worden ingevoerd, waarbij hij wordt gekeurd, en dat model/merk/type/bouwjaar een eigen nummer krijgt. Elke in Nederland verkochte scooter heeft een goedkeuringsnummer, of je die nou op je scooter terug kunt vinden of niet.
 
Omdat elke naar Nederland geïmporteerde scooter er één heeft. Op de scooter zelf is hij meestal terug te vinden op een type-goedkeuringsplaatje, of is hij ingeslagen bij het framenummer, of staat het op een sticker.
Maar er zijn ook genoeg scooters die dat neit hebben, domweg omdat de importeur dit heeft verzuimt, of omdat dat ten tijde van import nog niet was vastgelegd in de regelgeving.
Wanneer een importeur een nieuwe scooter importeurt moet die eerst worden ingevoerd, waarbij hij wordt gekeurd, en dat model/merk/type/bouwjaar een eigen nummer krijgt. Elke in Nederland verkochte scooter heeft een goedkeuringsnummer, of je die nou op je scooter terug kunt vinden of niet.

Ik ben het op 1 punt na met je verhaal eens.

Bovenstaande geldt namelijk alleen voor nieuw in nederland verkochte scooters.
 
Hoi nog een vraagje,

Ik heb laatst een citta gekregen van iemand, niet geschouwd enzo wel eerlijk.
Nu heeft een vriendvan me een kentekenbewijs aangevraagd maar hij heeft maar 3 framenummer cijfers, de rest ik niet meer leesbaar opschuren hielp ook niet.
Nu heeft ie dus een brief van het RDW binnengekregen of die een foto van zijn volledige framenummer wilt opsturen, zou ik een foto van mijn framenummer kunnen opsturen zodat mijn citta gewoon een kenteken krijgt?
 
Hoi nog een vraagje,

Ik heb laatst een citta gekregen van iemand, niet geschouwd enzo wel eerlijk.
Nu heeft een vriendvan me een kentekenbewijs aangevraagd maar hij heeft maar 3 framenummer cijfers, de rest ik niet meer leesbaar opschuren hielp ook niet.
Nu heeft ie dus een brief van het RDW binnengekregen of die een foto van zijn volledige framenummer wilt opsturen, zou ik een foto van mijn framenummer kunnen opsturen zodat mijn citta gewoon een kenteken krijgt?

Als je geen foto opstuurt wordt ie sowieso afgewezen, dus lijkt me wel
 
Ja daarom zegt die vriend ook probeer jij het maar, maar hij heb wel ze NL goedkeuringsnummer doorgegeven maakt dat niet uit? dat komt niet op het kenteken bewijs?

Nee bromfiets moet zijn voorzien van een duidelijk ingeslagen VIN.

Daarnaast moeten bromfietsen van na 1973 ook zijn voorzien van een TGK
 
Back
Top