koppelingsschoentjes te hard ?

cb-dude

addicted 2 bass
ik heb gisteren een overrange op mijn scooter gestoken met mijn delta clutch, met malossi zwarte trekveertjes op de zwaarste stand.

Zonder de overrange werkte het dus perfect, het was wel al een tijdje geleden dat ik met men scooter gereden had, dus de koppeling had even stil gelegen

Nu als ik gisteren teste trilde mijn blok IMMENS bij het vertrekken maar eens aan de 20 KM/H ging hij normaal .

Nu ga ik naar men dealer met mijn koppeling en zegt hij:

- je koppeling is kapot je schoentjes zijn te hard

ik ga dan naar een vriend met ook een delta en indd mijn schoentjes waren harder dan zijn schoentjes

nu mijn vraag

is mijn koppeling echt kapot ik geloof het echt niet, ze heeft nog maar 100 KM en vroeger werkte het perfect

PS:

ik heb vandaag nog een beetje meer materiaal van mijn blok weggenomen en het trillen is al verminderd dus ik denk dat ik het probleem hier moet zoeken, maar kan een koppeling kapot zijn door te harde schoentjes ?
 
Advertisement - register to remove this

probeer je schoentjes eerst een flink op te schuren met grove korrel schuurpapier, kun je kijken of de harde laag er nog af wil...

misschien dat je koppelings huis ovaal is en de koppeling erover glijd en daardoor trilling in de blok komt....

altijd moeilijk te zeggen als je het niet gezien enz hebt
 
koppelingshuis is zeker niet ovaal want heb al verschillende gebruikt ik zal eens met een staalborsten over de schoentjes gaan en dan eens zien wat het geeft, had dit vandaag al lichtjes gedaan, en het maakte dus verschil
 
Dat hij zo trilt betekent gewoon dat je koppeling veel te strak hebt staan. Op het moment dat hij eindelijk volledig is aangegrepen (idd ongeveer bij 20km) dan neemt de vario het over en heb je nergens meer last van.
 
Misschien loopt je koppelingshuis wel gewoon aan @Overrange, OF je hebt iets verkeerd gemonteerd @Overrange, OF je achterpoulies lopen tegen het carter, OF je moet met shims werken, omdat je v-snaar niet onderin komt...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
OF je moet met shims werken, omdat je v-snaar niet onderin komt...

Zorgt er misschien voor dat hij onderin goed zal wegkomen, maar zal het trillen niet oplossen. Maar dat bedoelde je denk ook niet?
 
Jawel... Doordat je niet goed wegkomt, ga je steeds strakkere veertjes [& lichtere rollen] gebruiken, terwijl daar het probleem niet ligt... Daardoor kan het trillen ook optreden...
 
maar vroeger had ik dat trillen niet, overrange zit zeker niet tegen de carter daar ben ik 100% zeker van, maar zoals DNA menno zegt als mijn koppelingsschoentjes verglazen is de koppeling dan kapot ?
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Jawel... Doordat je niet goed wegkomt, ga je steeds strakkere veertjes [& lichtere rollen] gebruiken, terwijl daar het probleem niet ligt... Daardoor kan het trillen ook optreden...

:! Je hebt helemaal gelijk, zo had ik er nog niet overna gedacht.

Oja...en topicstarter, probeer nou eerst eens wat hier allemaal staat voor je verder gaat vragen.

1. Schuur je koppelings-schoentjes op.
2. Doe er wat minder strakke trekveren in
3. Doe 2 of 3 shims tussen je variobus en je halfpoulie
 
Originally posted by Pronk
[B3. Doe 2 of 3 shims tussen je variobus en je halfpoulie [/B]

je kunt niet zomaar 2 of 3 shims zeggen.... aangezien ze in alle maten/diktes te verkrijgen zijn..

want 1 shim van 3mm = 3 shims van 1mm

haal er een paar van 0.1 / 0.5 / 1 mm en probeer het uit
 
Originally posted by Pronk
:! Je hebt helemaal gelijk, zo had ik er nog niet overna gedacht.

Oja...en topicstarter, probeer nou eerst eens wat hier allemaal staat voor je verder gaat vragen.

1. Schuur je koppelings-schoentjes op.
2. Doe er wat minder strakke trekveren in
3. Doe 2 of 3 shims tussen je variobus en je halfpoulie

1 heb ik gedaan (heeft geholpen samen met nog een beetje weg te schuren vna mijn carter dat riem beter kan passeren)
2 waarom vroeger moesten het deze zijn waarom zouden die nu minder strak moeten ?
3 er zitten tussen mijn koppelingshuis en mijn poulies dus 3 ringetjes als het dat ik dat je bedoeld ?
 
Back
Top