crazybond700 said:
Jezus ben jij achterlijk ofzo? MIJN kreidler blalbab. En dan ook nog zeggen dat je het niet vergelijkt met een kreidler...
Ik vergeleek een originele cilinder (Van een oude brommer, een Kreidler in dit geval) met een andere originele cilinder (Ook van een oude brommer, in dit geval een puch), Ik vergelijk dus geen brommers met elkaar (Schakel vs Automaat) of een brommer met roterende inlaat (Vespa, FS1) of een brommer met zuigergestuurde inlaat (Puch, Kreidler)...daar zit toch een te groot verschil in.
crazybond700 said:
En je begrijpt(hopenlijk) wel het verschil tussen dat iets slechts een klein beetje helpt, of dat het echt nut heeft.
Groot verschil, klein verschil, geen verschil, dat zijn drie verschillende dingen, als jij je brommer een ander kleurtje wil geven en je vraagt om groen en de verkoper zegt hier heb je blauw wat zeg jij dan? "OK dat is goed het maakt toch niks uit"? of "ach het verschil maakt weinig uit" of "nee, blauw is niet hetzelfde als groen"?....geen verschil, klein verschil, groot verschil.
crazybond700 said:
En ok volgende keer zal ik het eerder melden als dat jouw vrolijk maakt
Je hoeft mij niet vrolijk te maken, het enigste wat ik het liefst zie is dat er normale discussies gevoerd worden, en zoals ik al eerder heb gezegd (Met andere woorden) vind/vond ik het gedrag van de TS niet aanvaardbaar, maar aangezien de TS niks meer van zich laat horen en de discussie verder gaat lijkt het mij een beetje onzinnig om het draadje nu nog dicht te gooien vanwege uitlatingen die eerder in het draadje gemaakt zijn....of zie ik dat verkeerd?
crazybond700 said:
en het is genoeg zo ik reageer hier niet meer...
Je bent vrij om te doen en laten wat je wilt, als je toch wilt reageren vind ik het best, als je wilt gaan schelden vind ik het ook best, en als je niet meer reageerd vind ik het ook best.
DeJongh said:
Wat Melf en de rest gewoon probeert duidelijk te maken is dat op een standaard setup het bijna geen zin heeft om de kop te vlakken. Waarom risico lopen iets te verneuken, als het toch maar om die paar kmph gaat.
Dat begrijp ik best, maar is het niet zo dat alle kleine beetjes helpen?....0,0001 euro is niks, maar als ik je nou 100000000 x 0,0001 euro zou geven? Precies, dat scheelt al veel meer.
En wat betreft verneuken, als je niet te ver gaat zal het allemaal wel meevallen, en daarbij leer je het beste door fouten te maken en niet alles voor lief te nemen (Dankzij mensen die niet alles voor lief namen zijn we zover gekomen als we nu zijn, anders hadden we nog op een platte wereld gewoond).
DeJongh said:
Verder vind ik dat je een auto niet kun verglijken met een brommer. Een auto heeft namelijk veel meer cilinders en een grotere boring. Dus als je hier de de compressieverhouding veranderd dan gaat het om een stuk meer cc's die je in de verbrandingskamer er bij krijgt of eraf gaan.
Daar ben ik het enigzins wel mee eens, maar dat neemt niet weg dat ook bij een kleinere cilinder inhoud de compressieverhouding van belang is.
DeJongh said:
Verder neem ik mijn woorden terug over dat het een kutbrommertje is, is namelijk harstikke leuk om daar aan te sleutelen als je een jaartje of 13-14 bent en kun je veel van leren.
Zo mag ik het zien (Gaat mij niet omdat je je woorden terugneemt).
DeJongh said:
Ook is het misschien slim dit topic maar te closen, want de topicstarter weet het allemaal zelf al (en had dus misschien beter zijn vraag niet kunnen stellen).
Ik weet niet of dat echt zinnig is, zoals ik al heb vermeld was het beter geweest als dat eerder was gebeurt, nu gaat de discussie iig op een acceptabel niveau verder.
Of zal ik een nieuw draadje starten in het "Scooters Gevorderden" gedeelte waar we verder kunnen discuseren over het nut van afvlakken cq meer compressie?
puch-racer said:
1. Dus jij haalt met alleen een proma uitlaat en een getunede cilinder 75 op een puch :L
2. Waarom denk je dat er :+ achter staat! was sarcastische bedoelt waarschijnlijk snap je dat niet :L
3. Zoiets heet rekenen natuurlijk klopt het niet precies maar het is wel een richtlijn, LMFD! dat je niet zomaar een std puch cilinder 11k laat draaien :L
4. Kreidler en puch cilinder's zijn niet te vergelijken qwa timing, de voet en vorm van de spoelers ect :L
1) LEZEN!! ...Het zal misshien lastig worden, maar
ik denk niet dat het onhaalbaar is... met de nadruk op DENK.
2) Sarcastische opmerkingen zijn soms leuk, maar zeker niet altijd duidelijk, maar als het sarcastisch bedoeld was, geef je dan ook aan dat je er eigenlijk weinig van weet?
3) Duh, je hebt mijn vorige post zeker niet GOED GELEZEN?
5) Uhhh Kun je met vijlen de timing niet veranderen?...ach nee, stom van mij die zijn geprogrameerd in het metaal.
**EDIT** Ik krijg de indruk dat het meer gaat om het aanvallen van bepaalde personen dan dat er goede argumenten worden gegeven, maar ik zal er, zoals gewoonlijk, wel helemaal naast zitten.