kop vlakken vespa

melf #50 said:
ja , ik weet niet zoveel , ik werk nog maar 12 jaar in de scooters en brommers (en wat fietsen) , en ik ben ook al zo lang betrokken in de racerij (50cc , 50cc classic , 125cc) , doe zelf al 3 jaar mee aan de sobw std klasse races ..

dus , ik weet niet zo veel , ben nog maar en beginner...

leuk dat jij hier de tuner bent , maar een crx :X

ik boor altijd 100 gaten in mijn luchtfilter , loopt ie nog sneller ... :rolleyes:


ik loop teminste niet te koop met zulke verhaaltjes...[/QUOTE



Nee, jij weet inderdaad alles en wat iemand anders zegt is inderdaad niet van waarde bij jou, dat is me nu wel duidelijk.
Zelfs dingen die ik in de praktijk getest heb, beweer jij nog van dat ze niet werken en dat ik dat dus gewoon verkeerd heb, dat noem ik eigenwijs!
Je moet de historie van Jubbega maar eens terug zoeken. Vroeger werd de sprint alleen maar gereden door lui die zelf hun cilinder uitvijlden/slepen.
Maar ja, volgens jou werkt dat niet dus ze reden daar waarschijnlijk allemaal z,on 50km per uur met alleen een snelle uitlaat en een wat grotere carb.
Feit is gewoon dat uitvijlen/slijpen wel werkt mits je het goed doet.
Dat is door de jaren heen wel bewezen of denk je dat mijn speedbuxy ook nog gewoon een origenele inlaat heeft. Die moet je ook uitslijpen wil je wat bereiken.
En het afvlakken van de kop verhaal als dat niet werkt, waarom verkopen meerdere merken waaronder vespa zelf dan hogedruk koppen, voor de sier zeker.
En een extra gaatje in het filter kan ook echt geen kwaad bij vespa, want het filter is van zichzelf erg klein en smal en anders vraag ik me af waarom malossie een filter voor vespa op de markt heeft gebracht met grotere gaten erin, ook voor de sier zeker.
Want ja, jij zegt dat het niet werkt, dus het moet dan wel voor de sier wezen.
 
ben het helemaal met je eens , je moet direct overal in gaan vijlen ,boren,frezen en zagen....... :rolleyes:

dat is toch niet de manier??

vroeger hadden ze niks anders , tegenwoordig kun je gewoon voor een paar eurotjes een uitlaatje en een poulie halen , simpel..
en dan heb je niks veranderd wat je niet terug kunt draaien...


vijlen heb je pas wat aan wanneer echt iets niet goed is en meestal pas bij tuning.

en dit is ook geen brommertje wat mee moet doen @ jubbega maar gewoon 1 die gewoon gezond en vertrouwd moet lopen , en dat ga je niet bereiken door te vijlen etc....
 
melf #50 said:
ben het helemaal met je eens , je moet direct overal in gaan vijlen ,boren,frezen en zagen....... :rolleyes:

dat is toch niet de manier??

vroeger hadden ze niks anders , tegenwoordig kun je gewoon voor een paar eurotjes een uitlaatje en een poulie halen , simpel..
en dan heb je niks veranderd wat je niet terug kunt draaien...


vijlen heb je pas wat aan wanneer echt iets niet goed is en meestal pas bij tuning.

en dit is ook geen brommertje wat mee moet doen @ jubbega maar gewoon 1 die gewoon gezond en vertrouwd moet lopen , en dat ga je niet bereiken door te vijlen etc....


Ik heb ook nergens gezegd dat je met deze brommer naar jubbega moet,
was een voorbeeld dat uitvijlen wel werkt.
En je geeft zelf al aan dat je pas moet gaan slijpen/tunen als iets niet goed is, nou een vespa heeft standaard een erg kleine uitlaatpoort.
En daarbij wat is nou leuker zelf 10 tm 20 km erbij slijpen.
Ik denk ook dat met uitslijpen van de cilinder bij vespa meer snelheid winst haalt dan uit een snelle uitlaat
En als je de combinatie doet uitslijpen en een snelle uitlaat zal het nog wel wat beter lopen.
Het valt me ook tegen dat iemand van jou leeftijd even oud als mij, daar geen ervaringen in heeft. Jij hebt vroeger, als je sneller wou, het ook zo moeten doen neem ik aan.
 
Nogmaals het gaat hier om en standaard cilinder en setup, daar kun je misschien wel iets meer uithalen door vijlen enzo maar met alleen een ander uitlaatje ga je al harder dan dat. Dus ik snap het nut er niet van.

Mja het is wel genoeg zo.

oja en ps kijk is bij jubbega daar werkt een ander uitlaatje en een cilinder ook wel vrij goed
 
crazybond700 said:
Nogmaals het gaat hier om en standaard cilinder en setup, daar kun je misschien wel iets meer uithalen door vijlen enzo maar met alleen een ander uitlaatje ga je al harder dan dat. Dus ik snap het nut er niet van.

Mja het is wel genoeg zo.

oja en ps kijk is bij jubbega daar werkt een ander uitlaatje en een cilinder ook wel vrij goed



En dat heb je getest?
Meeste vespa,s lopen namelijk met alleen een snelle uitlaat 55 60.
Ik liep met een originele setup,met alleen een uitgevijlde cilinder en afgevlakte kop 68.
Ik wil nog wel eens zien of je dat met alleen een snelle uitlaat lukt.
Een puch maxi kan je 75 laten lopen met een originele uitgevijlde cilinder.
Maar goed ik ga me verder ook niet meer verdedigen.
Ik vind het erg eigenwijs als je een mening hebt over iets wat je zelf niet eens in de praktijk getest hebt.
 
speed buxy said:
En dat heb je getest?
Een puch maxi kan je 75 laten lopen met een originele uitgevijlde cilinder.
Maar goed ik ga me verder ook niet meer verdedigen.
Ik vind het erg eigenwijs als je een mening hebt over iets wat je zelf niet eens in de praktijk getest hebt.

Dus jij rijdt met een Originele uitgevijlde cilinder.. 75 op een puch maxi :+
Dus dat betekent dat je 11334rpm draait :L ( met vertanding 15/45 )
Keep on dreaming dude! :7


ff ontopic, mijn ervaring is met puchjes dat de kop iets afdraaien wel helpt maar op een std brommer zal het echt weinig uitmaken.

Zoals melf zegt beter kan je aan andere uitlaat + poulie nemen dan gaan lopen beunen met je cilinder kop!
 
melf #50 said:
ben het helemaal met je eens , je moet direct overal in gaan vijlen ,boren,frezen en zagen....... :rolleyes:

dat is toch niet de manier??

vroeger hadden ze niks anders , tegenwoordig kun je gewoon voor een paar eurotjes een uitlaatje en een poulie halen , simpel..
en dan heb je niks veranderd wat je niet terug kunt draaien...


vijlen heb je pas wat aan wanneer echt iets niet goed is en meestal pas bij tuning.

en dit is ook geen brommertje wat mee moet doen @ jubbega maar gewoon 1 die gewoon gezond en vertrouwd moet lopen , en dat ga je niet bereiken door te vijlen etc....


melf ik ken je en ik weet bijna zeker dat het waar is wat je zegt dus laat je niet opfokken door zo iemand als ze niet willen luisteren is het toch hun probleem
 
puch-racer said:
Dus jij rijdt met een Originele uitgevijlde cilinder.. 75 op een puch maxi :+
Dus dat betekent dat je 11334rpm draait :L ( met vertanding 15/45 )
Keep on dreaming dude! :7



Ben er vergeten bij te zeggen dat op die puch wel een proma uitlaat zat.
Maar goed verder vind ik het wel best.
De mensen die denken het beter te weten, zonder het zelf in de PRAKTIJK getest te hebben, gaan het eerst zelf maar eens proberen en kom dan pas met je oordeel.
Ik vind het namelijk knap om een oordeel te hebben over iets wat je niet zelf getest hebt.
 
Je kan ook een gixxer kopen dan ga je nog veel harder, maar daar gaat het toch niet om?

De kop afvlakken kan nut hebben en kost veeeel minder (Paar velletjes schuurpapier, een stukje glas en wat moeite) dan een nieuwe uitlaat en/of cilinder.

Persoonlijk vind ik het ook veel leuker om met de standaard spullen een brommer/scooter sneller te maken...Ja, ik wil vaak toch nog iets harder en dan kun je niet om een andere uitlaat heen (En de rest als je nog harder wilt), maar als je weinig geld hebt, of wilt uitgeven, en het allemaal niet zo hard hoeft dan moet dat toch ook kunnen en mogen?

De vraag was simpel: "Wie heeft er ervaring met kop vlakken van een vespa si,
ciao of citta?
Hoe jullie dit gedaan hebben en of het veel effect gaf"

Geef dan ook een simpel antwoord zoals: "Ik heb er geen ervaring mee en het heeft denk ik weinig nut" of "Ik heb er ervaring mee, maar het helpt bijna niks".

Er wordt niet gevraagd of het meer nut heeft als een andere uitlaat en/of cilinder!!

puch-racer said:
Dus jij rijdt met een Originele uitgevijlde cilinder.. 75 op een puch maxi :+
Dus dat betekent dat je 11334rpm draait :L ( met vertanding 15/45 )
Keep on dreaming dude! :7
Mijn Kreidler liep nog wel harder met een originele uitgevijlde cilinder dus ik zou niet weten waarom dat niet kan.

puch-racer said:
ff ontopic, mijn ervaring is met puchjes dat de kop iets afdraaien wel helpt maar op een std brommer zal het echt weinig uitmaken.

Zoals melf zegt beter kan je aan andere uitlaat + poulie nemen dan gaan lopen beunen met je cilinder kop!
Het maakt dus wel uit?
Maar nogmaals: Er werd niet gevraagd wat meer uitmaakt!!

Wanneer verteld iemand mij waarom de compressieverhouding niks uitmaakt????
Zolang je dat niet kunt vertellen moet je je mond houden.

De compressieverhouding maakte vroeger wat uit en nu dus ook nog, of ga je me vertellen dat er vandaag de dag een kaboutertje met een toverstafje in de cilinder zit die er voor zorgt dat het niks meer uitmaakt?
Of ga je me vertellen dat std. brommers/scooters tegenwoordig allemaal de optimale compressieverhouding hebben? Trouwens ookal zou dat zo zijn, Vespa's zoals de Si, Citta en Ciao zijn niet van vandaag de dag.

Ik vraag me trouwens af waarom Saab in 2000 (ofzo) met een motor met variabele compressie kwam....ach zal vast een gimmick zijn, compressieverhouding is toch onzin:z

Als iemand wil reageren vind ik het best, maar kom niet aan met "het is onzin", "het werkt niet" e.d., geef eens antwoord op de vraag die ik (eerder ook al) heb gesteld, en ik zal hem voor de duidelijkheid nog een keer stellen: Waarom maakt de compressieverhouding niks uit?

crazybond700 said:
Ik vind het knap dat jij, via internet, over mensen kunt oordelen.
Dat is toch niet zo moeilijk, ik weet uit ervaring dat het wel degelijk uitmaakt, daarbij komt nog dat NIEMAND mijn vraag heeft beantwoord of beargumenteerd!!!
Daaruit kun je concluderen dat:
1) Mensen uit hun nek lullen.
2) Ze geen verstand van zaken hebben.
3) Ze simpelweg hun ongelijk niet durven toe te geven.

**EDIT** Ik vind die Bladiebladie bla van je wel een beetje flauw, daar had je veel eerder mee moeten komen en niet nu pas.

**EDIT2** Nog een vraagje: Kan iemand mij uitleggen waarom een Vespa SI een zuiger met L-veer heeft en een Vespa Ciao niet? [Vage modus]...gewicht..compressie...koppel...[/Vage modus]
 
Last edited:
speed buxy said:
Ben er vergeten bij te zeggen dat op die puch wel een proma uitlaat zat.
Maar goed verder vind ik het wel best.
De mensen die denken het beter te weten, zonder het zelf in de PRAKTIJK getest te hebben, gaan het eerst zelf maar eens proberen en kom dan pas met je oordeel.
Ik vind het namelijk knap om een oordeel te hebben over iets wat je niet zelf getest hebt.

Met alleen een "uitgevijlde" cilinder + proma uitlaat haal je nog geen 75!

En wie zegt dat ik niet heb getest hoe hard je kan gaan met een std puch cilinder? mijn forum naam is niet voor niks Puch-Racer! :+

Je gelooft jezelf toch niet dat een std getunede puch cilinder 11334rpm
draait :L

En wat bedoel je met uitvijlen? vijl je hem uit voor meer CC ofzo :7

@ KoB een std kreidler cilinder is wel wat anders dan een std puch maxi cilinder ;)
 
Scarface. said:
melf ik ken je en ik weet bijna zeker dat het waar is wat je zegt
Je weet het bijna zeker? dus je denkt dat hij gelijk heeft?....Je moet niet denken maar zeker weten (Denken moet je aan een paard over laten, die heeft een grotere kop).

Sorry melf als ik je beledig door je een hij te noemen en je blijkt een zij te zijn (Merendeel is mannelijk).

puch-racer said:
Met alleen een "uitgevijlde" cilinder + proma uitlaat haal je nog geen 75!
Het zal misshien lastig worden, maar ik denk niet dat het onhaalbaar is.

puch-racer said:
En wie zegt dat ik niet heb getest hoe hard je kan gaan met een std puch cilinder? mijn forum naam is niet voor niks Puch-Racer! :+
So what? weet je hoeveel (Ik zou ze liever anders noemen) mensen het woord Tuning in hun forum naam of titel hebben staan? en dan stellen ze de meest simpele vragen zoals: "m'n scooter start niet" of "Hij stottert", je forumnaam zegt helemaal, en dan bedoel ik HELEMAAL niks.

puch-racer said:
Je gelooft jezelf toch niet dat een std getunede puch cilinder 11334rpm
draait :L
Wie heeft het over 11K+ toeren? Jij toch? En ik snap niet hoe je aan dat exacte toerental komt, je weet toch wel dat er meer is wat invloed op de snelheid kan hebben?

puch-racer said:
En wat bedoel je met uitvijlen? vijl je hem uit voor meer CC ofzo :7
Typisch een opmerking van iemand die niet met betere argumenten kan komen.

puch-racer said:
@ KoB een std kreidler cilinder is wel wat anders dan een std puch maxi cilinder ;)
Ok de boring is iets groter en de slag iets korter, maar voor de rest is er weinig verschil (Zuiger gestuurde inlaat, 2 spoelpoorten en een uitlaatpoort).
 
KoB said:
Je kan ook een gixxer kopen dan ga je nog veel harder, maar daar gaat het toch niet om?

De kop afvlakken kan nut hebben en kost veeeel minder (Paar velletjes schuurpapier, een stukje glas en wat moeite) dan een nieuwe uitlaat en/of cilinder.

Persoonlijk vind ik het ook veel leuker om met de standaard spullen een brommer/scooter sneller te maken...Ja, ik wil vaak toch nog iets harder en dan kun je niet om een andere uitlaat heen (En de rest als je nog harder wilt), maar als je weinig geld hebt, of wilt uitgeven, en het allemaal niet zo hard hoeft dan moet dat toch ook kunnen en mogen?

De vraag was simpel: "Wie heeft er ervaring met kop vlakken van een vespa si,
ciao of citta?
Hoe jullie dit gedaan hebben en of het veel effect gaf"

Geef dan ook een simpel antwoord zoals: "Ik heb er geen ervaring mee en het heeft denk ik weinig nut" of "Ik heb er ervaring mee, maar het helpt bijna niks".

Er wordt niet gevraagd of het meer nut heeft als een andere uitlaat en/of cilinder!!


Mijn Kreidler liep nog wel harder met een originele uitgevijlde cilinder dus ik zou niet weten waarom dat niet kan.


Het maakt dus wel uit?
Maar nogmaals: Er werd niet gevraagd wat meer uitmaakt!!

Wanneer verteld iemand mij waarom de compressieverhouding niks uitmaakt????
Zolang je dat niet kunt vertellen moet je je mond houden.

De compressieverhouding maakte vroeger wat uit en nu dus ook nog, of ga je me vertellen dat er vandaag de dag een kaboutertje met een toverstafje in de cilinder zit die er voor zorgt dat het niks meer uitmaakt?
Of ga je me vertellen dat std. brommers/scooters tegenwoordig allemaal de optimale compressieverhouding hebben? Trouwens ookal zou dat zo zijn, Vespa's zoals de Si, Citta en Ciao zijn niet van vandaag de dag.

Ik vraag me trouwens af waarom Saab in 2000 (ofzo) met een motor met variabele compressie kwam....ach zal vast een gimmick zijn, compressieverhouding is toch onzin:z

Als iemand wil reageren vind ik het best, maar kom niet aan met "het is onzin", "het werkt niet" e.d., geef eens antwoord op de vraag die ik (eerder ook al) heb gesteld, en ik zal hem voor de duidelijkheid nog een keer stellen: Waarom maakt de compressieverhouding niks uit?


Dat is toch niet zo moeilijk, ik weet uit ervaring dat het wel degelijk uitmaakt, daarbij komt nog dat NIEMAND mijn vraag heeft beantwoord of beargumenteerd!!!
Daaruit kun je concluderen dat:
1) Mensen uit hun nek lullen.
2) Ze geen verstand van zaken hebben.
3) Ze simpelweg hun ongelijk niet durven toe te geven.

**EDIT** Ik vind die Bladiebladie bla van je wel een beetje flauw, daar had je veel eerder mee moeten komen en niet nu pas.

**EDIT2** Nog een vraagje: Kan iemand mij uitleggen waarom een Vespa SI een zuiger met L-veer heeft en een Vespa Ciao niet? [Vage modus]...gewicht..compressie...koppel...[/Vage modus]

Hoe bedoelje vergelijken van een kreidler en een vespa:L Mijn brommer gaat wel bijna 100 standaard onbegrenst! Nouen dat heeft hier ook niks mee temaken. Bovendien hebben wij nooit gezegt dat het niet zou helpen. Echter op een standaard brommer helpt het gewoon niet veel.

Tevens kun je bij een puch vrij makkelijk het toerental uitrekenen bij een bepaalde snelheid.

En over dat topic sluiten staat er ook al een tijdje hoor:)
 
crazybond700 said:
Hoe bedoelje vergelijken van een kreidler en een vespa:L
Wie is nou de :L ? IK vergelijk een Kreidler niet met een Vespa, dat doe jij!!!

crazybond700 said:
Mijn brommer gaat wel bijna 100 standaard onbegrenst! Nouen dat heeft hier ook niks mee temaken.
Precies, waarom vertel je dan dat de TS een andere uitlaat moet kopen??

crazybond700 said:
Bovendien hebben wij nooit gezegt dat het niet zou helpen.
PARDON!!!
melf #50: je kop vlakken is gewoon onzin

crazybond700: Koop dan een andere uitlaat oid, het heeft totaal geen (positief) nut.

el bandino: ik zie al dat prutsen van koppen enzo maar leiden tot minder prestaties

crazybond700: voor de prestatie verbetering hoef je het iig niet te doen

melf #50: de kop afvlakken is iig niet goed , alleen als ie lekt want lekken is niet goed

melf #50: maar even afvlakken helpt geen sier ,en komt bij dat het echt niet gaat werken , dat is gewoon niet zo... (Hier spreekt melf zichzelf toch een beetje tegen).

Het zal wel aan mijn ogen liggen :rolleyes:

crazybond700 said:
Echter op een standaard brommer helpt het gewoon niet veel.
Nou praat je opeens anders? Kun je mijn vraag, die ik oneindig kan stellen, niet beantwoorden ofzo?

crazybond700 said:
Tevens kun je bij een puch vrij makkelijk het toerental uitrekenen bij een bepaalde snelheid.
Duh...velgen...banden...tandwielverhouding.

crazybond700 said:
En over dat topic sluiten staat er ook al een tijdje hoor:)
Today 12:14 by crazybond700.....vandaag dus, terwijl het zinniger was geweest als je dat 2 dagen geleden had gedaan (31 Januari).
 
Jezus ben jij achterlijk ofzo? MIJN kreidler blalbab. En dan ook nog zeggen dat je het niet vergelijkt met een kreidler...

En je begrijpt(hopenlijk) wel het verschil tussen dat iets slechts een klein beetje helpt, of dat het echt nut heeft.

En ok volgende keer zal ik het eerder melden als dat jouw vrolijk maakt:)

en het is genoeg zo ik reageer hier niet meer...
 
Wat Melf en de rest gewoon probeert duidelijk te maken is dat op een standaard setup het bijna geen zin heeft om de kop te vlakken. Waarom risico lopen iets te verneuken, als het toch maar om die paar kmph gaat.

Verder vind ik dat je een auto niet kun verglijken met een brommer. Een auto heeft namelijk veel meer cilinders en een grotere boring. Dus als je hier de de compressieverhouding veranderd dan gaat het om een stuk meer cc's die je in de verbrandingskamer er bij krijgt of eraf gaan.

Verder neem ik mijn woorden terug over dat het een kutbrommertje is, is namelijk harstikke leuk om daar aan te sleutelen als je een jaartje of 13-14 bent en kun je veel van leren.

Ook is het misschien slim dit topic maar te closen, want de topicstarter weet het allemaal zelf al (en had dus misschien beter zijn vraag niet kunnen stellen).
 
KoB said:
1. Het zal misshien lastig worden, maar ik denk niet dat het onhaalbaar is.


2. So what? weet je hoeveel (Ik zou ze liever anders noemen) mensen het woord Tuning in hun forum naam of titel hebben staan? en dan stellen ze de meest simpele vragen zoals: "m'n scooter start niet" of "Hij stottert", je forumnaam zegt helemaal, en dan bedoel ik HELEMAAL niks.

3. Wie heeft het over 11K+ toeren? Jij toch? En ik snap niet hoe je aan dat exacte toerental komt, je weet toch wel dat er meer is wat invloed op de snelheid kan hebben?

4. Ok de boring is iets groter en de slag iets korter, maar voor de rest is er weinig verschil (Zuiger gestuurde inlaat, 2 spoelpoorten en een uitlaatpoort).

1. Dus jij haalt met alleen een proma uitlaat en een getunede cilinder 75 op een puch :L

2. Waarom denk je dat er :+ achter staat! was sarcastische bedoelt waarschijnlijk snap je dat niet :L

3. Zoiets heet rekenen natuurlijk klopt het niet precies maar het is wel een richtlijn, LMFD! dat je niet zomaar een std puch cilinder 11k laat draaien :L

4. Kreidler en puch cilinder's zijn niet te vergelijken qwa timing, de voet en vorm van de spoelers ect :L
 
:D zoveel reacties heb ik nog nooit gehad. Maar het was niet mijn bedoeling om een andere uitlaat te kopen ik wilde mijn kop gaan vlakken en ik vroeg in eerste instantie alleen maar om iemand die het al zelf gedaan had,

Maar ik heb het vanmiddag gedaan en het scheelt wel wat hij lekt niet meer en het scheelt zo een 4/5 km. Toch bedankt
 
toerental is via de vertanding en snelheid terug te rekenen

zo kun je via een versnellingsbak dus vrij nauwkeurig berekenen hoe snel je gaat aan de hand van de gegevens van de versnellingsbak, vertanding ,grootte van het achterwiel en toerental.

als de krukas 1 keer rond gaat draait de bak ook een bepaald stuk rond , daarop gaat de vertanding ook een bepaald stuk rond , daarop gaat het wiel ook een stuk rond en zal het wiel bij 1 krukastoeren dus een bepaald stuk op het asfalt afleggen...
 
crazybond700 said:
Jezus ben jij achterlijk ofzo? MIJN kreidler blalbab. En dan ook nog zeggen dat je het niet vergelijkt met een kreidler...
Ik vergeleek een originele cilinder (Van een oude brommer, een Kreidler in dit geval) met een andere originele cilinder (Ook van een oude brommer, in dit geval een puch), Ik vergelijk dus geen brommers met elkaar (Schakel vs Automaat) of een brommer met roterende inlaat (Vespa, FS1) of een brommer met zuigergestuurde inlaat (Puch, Kreidler)...daar zit toch een te groot verschil in.

crazybond700 said:
En je begrijpt(hopenlijk) wel het verschil tussen dat iets slechts een klein beetje helpt, of dat het echt nut heeft.
Groot verschil, klein verschil, geen verschil, dat zijn drie verschillende dingen, als jij je brommer een ander kleurtje wil geven en je vraagt om groen en de verkoper zegt hier heb je blauw wat zeg jij dan? "OK dat is goed het maakt toch niks uit"? of "ach het verschil maakt weinig uit" of "nee, blauw is niet hetzelfde als groen"?....geen verschil, klein verschil, groot verschil.

crazybond700 said:
En ok volgende keer zal ik het eerder melden als dat jouw vrolijk maakt:)
Je hoeft mij niet vrolijk te maken, het enigste wat ik het liefst zie is dat er normale discussies gevoerd worden, en zoals ik al eerder heb gezegd (Met andere woorden) vind/vond ik het gedrag van de TS niet aanvaardbaar, maar aangezien de TS niks meer van zich laat horen en de discussie verder gaat lijkt het mij een beetje onzinnig om het draadje nu nog dicht te gooien vanwege uitlatingen die eerder in het draadje gemaakt zijn....of zie ik dat verkeerd?

crazybond700 said:
en het is genoeg zo ik reageer hier niet meer...
Je bent vrij om te doen en laten wat je wilt, als je toch wilt reageren vind ik het best, als je wilt gaan schelden vind ik het ook best, en als je niet meer reageerd vind ik het ook best.

DeJongh said:
Wat Melf en de rest gewoon probeert duidelijk te maken is dat op een standaard setup het bijna geen zin heeft om de kop te vlakken. Waarom risico lopen iets te verneuken, als het toch maar om die paar kmph gaat.
Dat begrijp ik best, maar is het niet zo dat alle kleine beetjes helpen?....0,0001 euro is niks, maar als ik je nou 100000000 x 0,0001 euro zou geven? Precies, dat scheelt al veel meer.

En wat betreft verneuken, als je niet te ver gaat zal het allemaal wel meevallen, en daarbij leer je het beste door fouten te maken en niet alles voor lief te nemen (Dankzij mensen die niet alles voor lief namen zijn we zover gekomen als we nu zijn, anders hadden we nog op een platte wereld gewoond).

DeJongh said:
Verder vind ik dat je een auto niet kun verglijken met een brommer. Een auto heeft namelijk veel meer cilinders en een grotere boring. Dus als je hier de de compressieverhouding veranderd dan gaat het om een stuk meer cc's die je in de verbrandingskamer er bij krijgt of eraf gaan.
Daar ben ik het enigzins wel mee eens, maar dat neemt niet weg dat ook bij een kleinere cilinder inhoud de compressieverhouding van belang is.

DeJongh said:
Verder neem ik mijn woorden terug over dat het een kutbrommertje is, is namelijk harstikke leuk om daar aan te sleutelen als je een jaartje of 13-14 bent en kun je veel van leren.
Zo mag ik het zien (Gaat mij niet omdat je je woorden terugneemt).

DeJongh said:
Ook is het misschien slim dit topic maar te closen, want de topicstarter weet het allemaal zelf al (en had dus misschien beter zijn vraag niet kunnen stellen).
Ik weet niet of dat echt zinnig is, zoals ik al heb vermeld was het beter geweest als dat eerder was gebeurt, nu gaat de discussie iig op een acceptabel niveau verder.
Of zal ik een nieuw draadje starten in het "Scooters Gevorderden" gedeelte waar we verder kunnen discuseren over het nut van afvlakken cq meer compressie?

puch-racer said:
1. Dus jij haalt met alleen een proma uitlaat en een getunede cilinder 75 op een puch :L

2. Waarom denk je dat er :+ achter staat! was sarcastische bedoelt waarschijnlijk snap je dat niet :L

3. Zoiets heet rekenen natuurlijk klopt het niet precies maar het is wel een richtlijn, LMFD! dat je niet zomaar een std puch cilinder 11k laat draaien :L

4. Kreidler en puch cilinder's zijn niet te vergelijken qwa timing, de voet en vorm van de spoelers ect :L
1) LEZEN!! ...Het zal misshien lastig worden, maar ik denk niet dat het onhaalbaar is... met de nadruk op DENK.
2) Sarcastische opmerkingen zijn soms leuk, maar zeker niet altijd duidelijk, maar als het sarcastisch bedoeld was, geef je dan ook aan dat je er eigenlijk weinig van weet?
3) Duh, je hebt mijn vorige post zeker niet GOED GELEZEN?
5) Uhhh Kun je met vijlen de timing niet veranderen?...ach nee, stom van mij die zijn geprogrameerd in het metaal.

**EDIT** Ik krijg de indruk dat het meer gaat om het aanvallen van bepaalde personen dan dat er goede argumenten worden gegeven, maar ik zal er, zoals gewoonlijk, wel helemaal naast zitten.
 
Last edited:
Back
Top